{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.863 visninger | Oprettet:

Skåne kost og mængde af afføring. {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

Min lille hvalp på 9 uger har haft lidt tynd/blød mave siden han flyttede her hjem i onsdags og i går morges valgte jeg så at sætte ham på skånekost i form af 1/3 kogt kylling og 2/3 udkogt ris og en klat A38.
Nu undre det mig så at han kun har besørget en gang siden og det var først på eftermiddagen i går.
Er det normalt?
Han er glad og fuld af ballade og virker slet ikke skidt tilpas på nogen måde.
Jeg har lagt mærke til at han ikke drikker særlig meget efter vi er skiftet til skåne kost. Kan det have betydning og skal/kan jeg gøre noget ved det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skåne kost og mængde af afføring.
  • #1   14. okt 2013 Jeg tænker der er noget mere vand i udkogte ris og kylling, end i almindeligt tørfoder, måske det er derfor han drikker mindre smiley

• #2   14. okt 2013 Det var også min tanke, men det er meget mindre. smiley

• #4   14. okt 2013 Ja der er jeg helt enig. Jeg har med alle mine tidligere hunde og blødt maden op i vand først.

Er der slet ikke nogen der har en mening om mængden af hans afføring? Han har nu fået sin anden ud af fire portioner og været med mig i haven i en halv time og stadig ingen ting.

Er der nogen der har en mening og om godbidder og tyggeben når de er pp skåne kost?

• #5   14. okt 2013 Jeg skal ikke kunne sige noget om afføringen. Jeg har kun haft en af mine på skånekost en gang - og det var kun lige et døgns tid, så ikke nok til at jeg har kunne se en forskel.

• #6   14. okt 2013 Umiddelbart vil jeg sige nej til godbidder og tyggeben når de er på skånekost - selvfølgelig kan du bruge godt udkogte stykker kylling.

• #7   14. okt 2013 For mig lyder det som om det foder hvalpen ellers får er af en temmelig ringe karakter;) hvis affaldsmængten bliver så meget mindre på skånekost ville jeg da helt sikkert skifte til et andet foder;)

• #8   14. okt 2013 Han fik Eukanuba fra avler og det er jeg heller ikke fan af. Jeg har købt nyt som han skifter over på fra skåne kost.

• #9   14. okt 2013 Den kost du giver ham som skånekost er noget af det som tager lidt kortere tid om at blive optaget af hunden, end feks. mørke kødtyper gør. Samtid optager de det rigtig godt og den får måske ikke så stor mænge, så der er ikke så meget der skal ud igen.
    Jeg ville ikke være nervøs, men en ting vil jeg tilføje. Eks. Cultura med Bifido er meget bedre til dårlig mave end A38, da det er en af de bakterier der er gode mod dårlig mave. Ikke at A38 ikke kan bruges, den anden er bare bedre smiley

• #10   14. okt 2013 Og husk, mht. afførring, fodrer du 2 gange dagligt, er der max 2 x afføring og fodrer du en gang pr. dag. er der max 1 gang afførring. Hvis ellers foderet er optimalt til din hund smiley
    (en enkelt lille klat ekstra på en gåtur gør ikke noget. Eks. hvis den sætter sig 2 gange efter hinanden og bare ikke har fået tømt ordentligt ud første gang)

• #11   14. okt 2013 Tusind tak for den info, så føler jeg mig mere rolig. smiley
    Gælder den mængde afføring også for hvalpe? Han har fået skåne kost 4 gange dagligt i dag og i går og tænkte at jeg ville give ham 3 gange fra i morgen.
    Han får 330 gram skåne kost pr dag.

• #12   14. okt 2013 Så er der kommet afføring, en lille mængde i forhold til hvad der plejer, men nok normalt for hans str og fast konsistens. smiley
    Hvor længe bør jeg fortsætte med skåne kost før jeg stille kører ham over på kingsmoor, som er hans nye foder?

• #13   15. okt 2013 Dejligt at kunne hjælpe. Jeg ville give ham ugen ud, og så stille og roligt over på tørkosten, evt. med start i weekenden.
    Jeg giver altid DiVet samtid med skånekosten hvis vi har sådan et tilfælde og så varer det ikke mere end 2 dage inden maven er i orden, fortsætter så med DiVet ugen ud, sammen med normalt foder

• #14   15. okt 2013 Jeg kender ikke DiVet, det må jeg lige læse om, jeg har haft givet ham zoolac, men er i tvivl om jeg også skal give ham det sammen med skåne kosten.

• #15   15. okt 2013 DiVet er 100% naturligt, og fantastisk god.
    Du kan finde det her:
    (link fjernet) læs også deres nyhedsbreve for at få en ide om, hvad deres produkter kan gøre for dig og din hund smiley

Vi bruger dem til både hund og hest, og har også selv taget af det ind i mellem.

Kommentér på:
Skåne kost og mængde af afføring.

Annonce