{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
996 visninger | Oprettet:

skåne kost... ? {{forumTopicSubject}}

Godmorgen alle sammen:)

Nå men min hvalp får jo utrolig udkogt ris, kartofler og kylling pga diarre... Hvor meget ris skal han ha om dagen?
De sidste to afføringer har været nogen lunde MEN det er blevet gult...? jeg ved ikke om det er farligt for hunde, men hvis det mennesker så skal de kontakte lægen...

Min hvalp vejer 8,7 kg som 16 uger næsten 17 uger... Er det for meget? det skal lige siges at min dyrlæge siger at cito blir en stor cocker spaniel pga de enorme poter:P

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  skåne kost... ?
  • #1   30. jun 2012 Hvor meget den skal have, kan jeg ikke gennemskue, men at afføringen bliver gul oplever jeg også, når jeg giver mine ris med kylling. Efterhånden som konsistensen bliver bedre, begynder jeg at blande en lille smule af deres tørfoder i og så længe, det går godt, øger jeg langsomt mængden og dermed begynder den rigtige farve også så småt at komme tilbage.

Mht mængde, tror jeg, jeg plejer at give nogenlunde det samme som af deres normale foder, måske lidt mindre i starten. Og så ser jeg på, om de virker sindssygt sultne. Så får de lidt ekstra. Jeg tror ikke, de ender med at blive hverken over eller undervægtige fordi de får lidt for meget eller lidt for lidt nogle dage med skånekost

Kartofler har jeg ikke hørt skulle være skånekost. Er du sikker på det?

• #2   30. jun 2012 Cito er sindsyg sulten han plejer aldrig og være så sulten men han spiser HELE tiden hvis han ku få lov til det... så hvis hans mave fortsat er fint resten af dagen få¨r han lidt normal i til aften...

kartofler sku være godt pga det stivelse der er i..

Tak for hjælpen:)

• #3   30. jun 2012 Ok og i lige måde. Så kan mine da også få lidt kartofler næste gang smiley

• #4   30. jun 2012 Jeg har heller aldrig hørt om kartofler skulle være godt, kan de være årsagen til hans poo bliver gult ? Når jeg gir skånekost ( ris og kylling eller fiskeboller) så får han lidt mere end han får når det er tørfoder, dog ikke den første dag. Jeg gir 3 mindre måltider knapt 1 pose ris og eks 1/3 dåse fiskeboller om dagen. Min hund vejer 4 kg.

• #5   30. jun 2012 Mamma
    Gud, jeg kan da se, jeg sulter mine, når de får skånekost. Så meget tror jeg slet ikke, de får.

Som sagt får mine også gul afføring og de har aldrig fået kartofler, så det kan ikke være pga det

• #6   30. jun 2012 Marianne, ja eller også får min for meget smiley han er småts spisende normalt og ikke overvægtig så jeg tror at mængden jeg giver passer, men jeg har ikke andet dokumentation end at han spiser op og virker normal når han får den mængde.
    ( risen er sådan en halv potions koge pose )

• #7   30. jun 2012 Haha, det kan selvfølgelig også være smiley

• #8   30. jun 2012 Den gule farve er normal, det skyldes at det foder den får er meget lys i sig selv,
    Jeg kunne jo for sjov skrive, hvorfor er asiater "gule" hæ, hæ.
    Nej, farven er dyrets egen galde, galden bruges til at opløse fedt, og går så tilbage til "galdesystemet", den overskydende farve er bundet i fedtet i foderet, og er foderet mørkt, så bliver det mørkere, så når du fodrer med meget lyst foder, så ser man "kun" galdens farve. det samme kan du se ved børn og dyr der "kun" får mælk.
    Om mængden er korrekt, kan man kun gætte sig til, da alle dyrs behov er forskelligt, men en ung hund må ikke mangle vitaminer og mineraler, da den jo skal bruge det til at vokse på.
    Men en god regel er at give flere små portioner, og æder den op hver gang, og ikke virker meget sulten, så er mængden sikkert rigtig.
    Pøj, pøj med maven ;o)

• #9   30. jun 2012 Har aldrig hørt om de kartoffler der..

• #10   30. jun 2012 Jeg har fået at vide at kartofler ikke er godt i for store mængder

• #11   30. jun 2012 Min dyrlæge siger lidt hvedeklid i, det binder noget af væsken så maven ikke er så tynd :o)

• #12   1. jul 2012 min dyrlæge siger at ris og kylling er rigtig godt og så en enkelt kartoffe.. Så det er hoved sagligt ris og kylling kosten består a...

• mette  j
    mette j Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 1 Emner: 26 Svar: 145
    #13   1. jul 2012 prøv og kør til et døgn appotek og køb zoolac det er altså ret effektivt. det opretter tit maven igen koster ca 140 kr

Kommentér på:
skåne kost... ?

Annonce