Skåne kost {{forumTopicSubject}}
Hej alle dejlige hunde elskere
For at gøre en lang historie kort.
Fik min hund for 8 dage siden revet en tand ud, få dage efter fik han mega tynd mave, så tyndt at det løb ud af ham, så var der blod i, så nægtede han at spise osv. osv. osv.
Jeg har været i kontakt med dyrlægen flere gange i dette forløb, naturligvis.
Han skal have skånekost (samt får han antibiotika, pro-kolin osv. osv. osv.) (har også fået kvalmestillende)
Men han nægter at spise det jeg servere af skånekost!
Han er normalt en hund der spiser alt jeg servere for ham! Grøntsager osv.
Jeg har prøvet
Ris
Torskerogn
Hytteost
Kogt kylling, prøver jeg i aften.
Men han vil ikke rigtig have det, ... Men hvis jeg tilbyder ham nogle af hans tørkost piller spiser han dem uden problemer!
Er der andet skånekost ud over det jeg allerede har prøvet, I har erfaringer med?
Dyrlægen nævnte noget med Hills, (mener jeg) har et skånekost i tørfoder.. Men vil helst ikke blande alle mulige tørkost varianter ind i hans ellers gode rytme.
Hans mave er ved at være iorden igen.
Men der mangler lige nogle dage eller 3 mere med skånekost.
Help anyone?
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 431 Svar: 5.968
Har prøvet at bløde en smule af hans foder op, i risene og det spiser han også, men sortere stort set alt risen fra.
Han spiser morgen og aften.
Før i tiden spiste han altid ris når vi havde nogle til overs fra aftensmaden, der har der aldrig været noget problem.. Så er mega underligt!
Men han skal have skånekost siger min dyrlæge, så vil ikke "kun" fodre med hans normale foder, det blander jeg med ris eller hytteost, for at få ham til at spise. Hvis ikke jeg blander hans foder i, nægter han at spise det!
apr 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Svar: 11
nov 2005
nov 2005
For før har han godt ville spise ris, men ikke nu, hvor han <i>skal</i> spise det! Flot Morgan!!
Jeg håber min han vil spise den kogte kylling i aften.
God bedring med din egen, lyder ikke rart med blødende mavesæk og tarmbetændelse
jul 2008
Følger: 20 Følgere: 16 Hunde: 5 Emner: 55 Svar: 1.532
Ellers prøv at kog det med en lille bouillon terning i, måske lidt sukker, kan være det er mere interessant.
Vores fik zoolac også, det blandede vi også i kosten, eftersom han elsker zoolac, så røg det lige ned.
apr 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 46 Svar: 236
hun fik kogt rig og kylling (kogt i 2½time) og så skånekost i vådfodder i samme mærke som hendes tørkost da hun så begyndte og spise igen så kom vi hendes fodder i vand og blanede det lidt i af gangen i kylling og ris
held og lykke med den lille
nov 2005
Min han for pro-kolin (siger dyrlægen er bedre end zoolac) og det får han 3 ml af, 3 gange dagligt, og vil ikke risikere han ikke spiser sin mad op og derved ikke får de 3 ml,så det får han i munden.
Peter og Charlotte
Den med skånekost i vådfoder kunne være jeg skulle prøve at blande det i hans ris, for han vil ikke spise det hvis det er ris og torskerogn, eller ris og hytteost fx.
apr 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 46 Svar: 236
Skåne kost