{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.801 visninger | Oprettet:

Hvalp er utryg på gåtur.. {{forumTopicSubject}}

Jeg passer tit min søsters 6mdr gamle chihuhua/DSG hvalp, og vi går en del tur i løbet af dagen (eller timer) han er her, men han er MEGET utryg på turene, og stopper hele tiden op, har rejste nakkehår, tør ikk bevæge sig når der kommer cyklister, nogen der kommer gående, osv., og det er jeg rigtig ked af da jeg jo vil have han nyder vores gåture og får snuset osv., og os vi kan lege på græsplæner/marker, men et eneste haner obs på er omgivelserne og slet ikk hvad jeg siger, heller ikk engang godbidder kan gøre noget smiley

Men på græsplænen ude foran min blok, dér kan i give den gas med at kaste bold, træne tricks osv!

Jeg forstår det ikk, men kan det måske være fordi han mest får tur med mine forældres schæfer? (ham på min profil)

Jeg håber på at han vil nyde vores gåture når jeg flytter i næste måned, men jeg tvivler dog på det smiley

Jeg ville gerne lære ham "på plads" til når vi skal over veje, for især på hjemturen spæner han afsted da han bare vil HJEM!, og dét er jo ik skide smart hvis han bare spæner ud på vejen og der kommer en bil!
(han ER i snor hele tiden, men det er træls at skulle hale ham ind med en flexline)

Nogen idéer til hvad jeg kan gøre? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp er utryg på gåtur..
  • #3   13. okt 2013 Lær ham først at være tryk i omgivelserne inden at lære den at gå på plads.
    Tag mange godbidder med og og ekstra fokus på omgivelserne når i er ude, hver gang en af de forstyrrende elementer kommer fjerne du hundes fokus med godbidder, og når elementet er forbipasseret tager du og skam roser den og det bliver du ved med i en god periode.

hav tålmodighed men det jo også ejerens opgave så indgå en lærings aftale med ejerene om hundens miljø træning

• #4   14. okt 2013 Pas på i ikke kommer til at forværre problemet, hunden er angst for en masse ting og hvis den så skal være angst mange gange over x antal tid flere gange pr. dag, kræver det altså en ret god robust psyke for at hunden kan kapere alt det.
    Hvis den er tryg på jeres lille plæne ville jeg lufte og give den opgaver der, 1 gang om dagen ville jeg så træne hunden ved at gå 25 meter væk fra plænen, vende tilbage hurtigt og lade hunden falde til ro ved at gå rundt på plænen til den er tryg og rolig igen, inden vi så går ind i huset.
    fortsæt sådan og når hunden er tryg ved de 25 meter øger du til 50 meter osv.
    Vi synes jo heller ikke det er sjovt at skulle tvinges til noget vi er bange for flere gange om dagen, så gode oplevelser og korte små udfordringer 1 gang om dagen tror jeg vil give den mest harmoniske hund på sigt.

• #5   14. okt 2013 Vær opmærksom på når hunden nægter at spise guf, er det fordi dens krop er i højeste alarm beredskab, undgå at dens angst niveau kommer helt der op ved at afbryde det der forårsager så stor angst hos den, den skal altid opleve i er der til at beskytte den mod noget der i dens øjne er meget farligt, den skal ikke opleve i bare trækker den videre gennem cyklister, biler osv. da det forøger dens angst niveau når den ´´ikke kan stole på i redder den´´ - altså set med hundens øjne. smiley

• #6   14. okt 2013 Jeg spurgte min søster idag om han også er bange og utryg når hun går alene med ham samt når Rosco er med, og det er kun når hun går alene med ham, så er ALT farligt, men når Rosco er med han er han cool og følger bare med Rosco...

Vi lufte ham ikke samme sted da vi ikke bor tæt på hinanden smiley

Jeg har haft gjort det, at vi altså lige ska gå lidt op af vejen, og når vi kommer tilbage igen til mi blok går vi ind på græsplænen og fjoller og leger, for han skal jo helst lige have strukket de benbasser der, og han går os okay fint selv op til vejen, og til der hvor der er græs (han kan ikke lide at pølle på astfalt den tosse lol), og så går vi hjem igen smiley

Jeg kan jo ikke bestemme hvordan min søster skal lufte sin hund, jeg kan kun prøve at gøre det sjovt her og prøve at vinde hans tillid smiley

Men jeg nikker til det skriver, og det er bestemt nogen råd jeg vil gemme, så tusind tak for det smiley

På billedet er han med storebror Rosco smiley

profilbillede
  • #7   14. okt 2013
    Åh Fusk- må ikke skrive det andet :P, hvor er den vovse bare kær smiley

Lige om lidt, når min hjerne igen begynder at fungere normalt, så skal jeg nok skælde udover hvor ukorrekt en blanding han er og alle mulige forslag til hvad i skal gøre, men lige nu er min hjerne hvalpesmeltet smiley

Nuuuuuuurh smiley

• #8   14. okt 2013 Jeg synes da det er enormt flot du gør en indsats for din søsters hund, og netop når du har den alene - uden Rosco, er det helt super at træne netop det at oplevelser ikke er farlige uden ´´sin faste krykke makker´´ ved siden. smiley

• #9   14. okt 2013
    Nope, min hjerne er stadigvæk hvalpesmeltet smiley

Men måske i kan træne ham til at gå væk fra " storebror" for at opleve lidt af den farlige verden, for så igen at finde storebror og blive tryg- gradvist kan i jo udvide længden af tid uden støttepædagog..

og han er altså et af de mere nuttede eksemplarer af blandingshvalp jeg længe har set smiley

• #10   14. okt 2013 Jeg elsker Simba over alt på jorden, og ville ønske han var min *rødme*

Heldigvis er det hans mor der er den store og faderen chihuahua hihi smiley

Han ligner en DSG, men han er lavbenet og lang som en rullepølse med kraftige ben haha

Som sagt kan jeg ikke sige til min søster hvordan hun skal gå med sin hund, jeg har haft prøvet at fortælle hende hvordan man holde rotter og marsvin da hun og hendes datter havde det, men man lyttede ikk rigtig selvom jeg nu har opdrættet dem i over 7år, suk...

Men jeg må prøve at gøre turene med ham så gode som mulige når det er jeg har ham her, for han er SÅ meget ikke en typisk nysgerrig hvalp når jeg går med ham smiley

• #11   19. okt 2013 Hej igen smiley

Så har jeg skønne Simba herhjemme igen, og på vores første tur idag tog jeg jeres råd til jer og gik så langt han nu engang ville, gav godbidder, og så gik vi hjem igen og legede lidt på græsplænen inden vi gik op igen smiley

Jeg håber at jeg på den måde kan give ham positive oplevelser så v kan gå længere og længere smiley

Igen et stort tak for jeres gode råd smiley

På billedet ligger han med sin ene bror smiley

Det var vores første besøg hos ham smiley

profilbillede
Kommentér på:
Hvalp er utryg på gåtur..

Annonce