{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.214 visninger | Oprettet:

dengang markedet ikke var mættet.... {{forumTopicSubject}}

ja,det var tider...
Min chi er lige blevet 5 år og var dengang jeg købte ham i høj kurs..Altså chierne.. Tror den dyreste jeg så på gul GogG kostede 20.000 kr.
Idag kan man næsten få dem smidt i nakken gratis.
Tror markedet er blevet mættet af alle de salgs sider der nu engang er opstået som fb osv og folk avler på alt hvad der har 4 ben at gå på. Og det er uanset om dyret fejler noget eller ej!
Har en bekendt der ville have hvalpe på hendes chi tæve med min hanhund. Kunne hun da godt have fået hvis det ikke var fordi at min Bobo desværre har patella på bagbenene. Og hendes har navlebrok... Var hun ligeglad med, så når vi mødtes på gåture og hendes var i løb,holdte jeg Bobo i snor
Værst,synes jeg stadig det er med katte og ejernes grund til at sælge/aflive hvis de ikke kommer af med deres kuld af hvalpe/killinger.
Så få dog steareliseret/kastereret det dyr!!!
Alle mine dyr er kastereret og steareliseret lige bortset fra den sidste i flokken,men han skal også. 3 hunde og 3 katte.
Har man råd til at anskaffe sig et dyr,uanset hvilket,må man også betale hvad det koster at få dyret steareliseret/give p piller eller kasterere.... medminde man bruger dem til avl.

Tit er der nogle (gerne mænd) der synes det er synd at kasterere deres hund,for så er det jo ikke en hanhund mere. Forveksler dem med sig selv... smiley
Ja right,jeg snakker ikke af erfaring,men min Bamse som er næsten 7 år idag,er ikke blevet mindre hanhund og doven efter han fik kappet klokkeværket. Han er den mest aktive og prøvede da også at parre en tæve i løb for en del år siden. 3 år efter han var blevet kastereret.
Bobo blev kastereret sidste år i maj. Må sige han sover lidt mere end normalt,men det vidst bare racen der gør det,men ellers opfører han sig ikke som kastereret. Tisser stadig 48 gange og er ikke bange for nogen... Måske bare mine der er unormale


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dengang markedet ikke var mættet....
  • #1   6. okt 2013 Jeg kan da ikke se nogen grund til at kasterere min hund? Han har aldrig parret nogen tæver, og det kommer han heller aldrig til.

    Jeg synes, at man hellere må få aflivet killinger, end at man må smide dem i affaldscontainere mm. Det gør da trods alt ikke ondt at være død.

    Når jeg laver killinger, så er jeg forberedt på ikke at få alle solgt. Men så må de jo bare blive boende smiley


  • #2   6. okt 2013 ok,så er der jo dem der passer på deres hanhunde som dig... skulle nødig skære alle over en kam smiley

  • #3   6. okt 2013 Jeg har altid hyldet princippet, at hvis et dyr ikke skal bruges i avl, er det blevet neutraliseret, hovedsageligt fordi jeg synes, det er synd for dem at skulle trækkes med et behov, de ikke skal have dækket.

    Men det er rigtigt: Mange mænd ser rædselsslagne ud og krydser benene, når de hører ordet "kastrere".
    Jeg spørger dem så, hvordan de ville have det med at være kronisk tørstige uden at kunne få noget at drikke (eller være omgivet af dejlige piger uden mulighed for nærkontakt og have kløe i bukserne og for korte arme til at klø igen).

    Hvad angår killinger, så har jeg som opdrætter - og mange andre med mig - i mange år kun solgt "kælekillinger", der var neutraliserede, FØR de kom hjemmefra.

    Dette er også brugt af en del hundeopdrættere (og internater) i udlandet, men ikke herhjemme. Det kunne ellers begrænse overskuddet noget.

    PS: Jeg har aldrig oplevet, at en kat eller hund er blevet sløv af at blive neutraliseret.


  • #4   6. okt 2013 Jeg får aldrig vores kastereret af den grund, at jeg har hørt, at det har en stor negativ påvirkning af i forvejen nervøse hunde. Og han er ikke synderlig påvirket af tæver i løb, andet end hans næse løber, når der er en, der lugter godt på hans gåture smiley

  • #5   6. okt 2013 Jeg sterilisere mine "gamle" tæver eller tæver der ikke skal avles på, men hanhunde vil jeg kun sterilisere hvis de f.eks har problemer med prostate.
    En hanhund har brug for testosteron for at være en hanhund!


  • #6   6. okt 2013 For nok omkring 10 år siden boede jeg sammen med min første eks.
    Naboerne,som desværre begge var alkoholikere,havde en sort hunkat ved navn Mille. Ikke steareliseret.
    Den fødte 2 kuld killinger inde ved os,da den åbenbart så mere ro i at være inde ved os. Den kom ind af vinduet selvom vi boede på 1 sal,men deres vindue var jo nabo til os.
    Hun spiste også gerne inde ved os og vi lod hende gøre det.
    Men minuset var, at killingerne kunne vi jo ikke tage os af,så tog fat i ejerne. Snak til en dør,så min eks måtte aflive dem,da de ikke havde råd til dyrlæge.
    2 gang det skete,kørte vi til dyrlæge og fik det gjort. Gratis.selvom dyrlægen ikke var meget for det.
    Tog endnu engang fat i naboerne for at fortælle at nu var det for meget,så enten skulle den kat have p piller eller blive steareliseret, for jo pisse synd at tage de killinger fra den hver gang for hun rendte rundt og kaldte på dem efter.
    Tilsidst fattede de det og fik p piller til hende


  • #7   6. okt 2013 P-piller til katte er kun en nødløsning og kan aldrig blive en løsning. Og da slet ikke til katte, der har adgang til udelivet.

    P-piller kan give kræft blandt andet i mælkekirtlerne, og p-piller er heller ingen garanti for manglende drægtighed, da katten kan kaste pillen op.


  • #8   6. okt 2013 giver dig ret, Susanne,men bedre end tage killlingerne fra moderen,nu de synes druk var mere interessant.
    Selv givet mine hunkatte p piller på et tidspunkt. Sjovt nok,var det tit de ikke lige var hjemme den dag de skulle have den,havde 3 hunkatte på et tidspunkt smiley
    Så fik også min steareliseret tilsidst,selvom min mor sagde det ikke kunne betale sig for sæt nu de blev kørt ned dagen efter,så var det jo spild af penge smiley


  • #9   6. okt 2013 Jeg har altid kun haft intakte hanhunde og ville aldrig kastrere uden en medicinsk grund
    Kan ikke se problemet, mine hunde har aldrig parret nogen, de render jo ikke rundt ude, uden opsyn


  • #10   6. okt 2013 Jeg har også en hanhund på 6 mdr og han skal ikke kastreres, selvom han ikke skal indgå i avl sådan umiddelbart.

    Mine forældre har haft 3 hanhunde som heller aldrig blev det og det fungerede også fint smiley


  • #12   6. okt 2013 Det som kunne afholde mig fra steriliserings, er risikoen for pelsproblemer.
    Ingen grund til at gøre en krævende pels vanskelig..


  • #13   6. okt 2013 Nu er der fordele og ulemper ved kastrering og sterilisering - især hos hunde, så jeg mener ikke det er noget man bare lige gør. For mig er det noget som skal besluttes under hensyntagen til den individuelle hund og den individuelle hundeejer. Nogle gange kan det være den bedste løsning, andre gange er det ikke den bedste løsning.

    Alle mine katte er blevet kastreret/steriliseret - ingen af mine hunde er blevet det, og jeg har endnu ikke haft et ups kuld og får det heller aldrig. Og nej, den manglende sterilisering er ikke pga. økonomiske årsager. Var det økonomien der spillede ind, så havde jeg ikke fået kastreret/steriliseret de 6 gårdkatte der fulgte med da vi flyttede ind hvor vi bor nu (eller dvs. der var 1 stor killing og så dens højgravide mor). smiley


Kommentér på:
dengang markedet ikke var mættet....

Annonce