{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vægt!
  • #1   5. okt 2013 for det meste alt for meget smiley undskyld kunne ikke lade være smiley

• #2   5. okt 2013 Ifølge standarden ligger gennemsnitsvægten på en voksen Labrador på 32 kg.
    Hvad den vejer som 6 måneders ved jeg ikke.

• #3   5. okt 2013 Google siger Hankøn: 27–40 kg, Hunkøn: 27–35 kg som udvokset for labrador.

• #5   5. okt 2013 Og er desuden meget enig med Ulla M. En labrador kan IKKE jeg gentager, kan IKKE være F1 uden en tavle smiley

• #6   5. okt 2013 Jeg er helt forvirret smiley
    Min dyrelæg siger at han bliver ikke så stort, fordi hun kan se at han bygning er som en f1 og han energi passer også ind i billedet og så siger hun at han nok kommer til at veje omkring 25 kg som voksen smiley
    er det ikke meget lidt??
    Dog er hans mor og far lidt mindre i størrelse og de har stamtavle og de er slanke og lige som en f1 men de er ikke f1.

• #7   5. okt 2013 Det er der nok ingen der kan give et kvalificeret bud på, men du kan se på din hund smiley
    Den skal gå ind ad i taljen når du ser den oppefra, og du skal kunne mærke ribbenene smiley

• #8   5. okt 2013 En "ægte" f1 er da kun sort, ikke? det har jeg hørt eller læst i et eller andet sted.

• #9   5. okt 2013 Den kan veje for lidt hvis den er tynd, men ellers ikke smiley

• #10   5. okt 2013 den går ind i taljen og kan mærke hans ribben, men han er ikke for tynd var til dyrelægn i torsdags om han vejer de han skal og "det hele ser fint ud" som dyrelægen sagde.

• #11   5. okt 2013 Så vejer han helt sikkert det han skal smiley

• #13   5. okt 2013 En F1 kan såmænd osse være gul. (men ikke brun -den brune er opstået som show-hund i sin tid).
    F1 betyder blot at hunden er irske eller engelske jagtlinier... Den er altså hverken større, minre eller anderledes bygget end alle andre jagtlinier, så du må sammenligne med jagtlinier generelt, for at få en ide om hvor stor han bliver som voksen (hvis han altså ER af jagtlinier).

Udstillingsmodellerne er gerne ret tungt bygget, og kan sagtens når et got stykke over 30kg, mens jagtlinierne typisk er lidt lettere af bygning, så 25kg lyder såmænd ikke helt skævt for en jagtlabbe.

Men hvad vægten siger er ikke så vigtigt -kig og mærk på hunden. Ribben, hofter og rygsøjle skal kunne mærkes uden at "grave", men self ikke stikke voldsomt ud.

• #14   5. okt 2013 Ja og det tror jeg gerne. men er 25 kg som voksen ikke for lidt? ikke fordi jeg vil have en kæmpe monster af en hund. synes bare a hvert gang man møder ander labber siger ejerne af de vejer 35-40 kg

• #15   5. okt 2013 har mærket på ham og jeg kan mærke det hele uden at grave. han forældre lignr ikke af udstillingsmodellerne, det er mere markante og ser slet ikke så "tyk" ud. jeg ved godt at de er ikke tykke men forhold til dem ser de tykke ud.

• #16   6. okt 2013 Nu er mange labber decideret fede eller i bedste fald lidt overvægtige, så jeg ville såmænd ikke hænge mig så meget i hvad andre siger deres labber vejer.

Nej, jeg synes ikke 25kg lyder af for lidt for en labbe af jagtlinier/lettere type...

Jeg kender jagtlabber der kun kan snige sig op på 21-22kg, (racerene og med stamtavle må jeg hellere tilføje).

Igen: lad være at hæng dig så meget i hvad den vejer/kommer til at veje. Labberne varierer meget i størrelse når man tager fra de tungeste udstillingshunde til de letteste jagthund. Kig på din egen hund og vurder udfra det -det andet kan du ikke bruge til s meget alligevel.

• #17   6. okt 2013 Det er meget rar at vide af der andre labber som vejer ca. det han "skal" veje. smiley Det betyder ikke så meget om han er den tungere eller lettere type. jeg ville bare høre om hans vægt var helt forkert. dog håber jeg lidt at han er den "lettere" type så kan jeg måske stadig bære ham smiley

• #18   6. okt 2013 Har en bekendt jeg kender fra hundeskoven. Han har en f 1 er... han vejer 25 kg. Hanhund. Ikke kasteret,men også i den slanke ende. Næsten undervægtig,ville jeg sige. Den er næsten 8 år.
    Har selv lab blandinnger. De vejer begge 35 kg. De er ikke overvægtige,men dog madglade begge 2. Men dog mest Buller. Bamse er mere til legetøj.
    Kommer lige et billede af alle 3 drenge her

profilbillede
  • #19   6. okt 2013 Synes 25 kg lyder meget rimeligt. Vores flat vejer en 27 kg, men hun er jo en del højere end labberne - så hvis din er en lille lab lyder en 25 kg jo fint smiley
    Men som de andre siger så se på hvordan den ser ud (og føles) ribbenene skal let kunne mærkes, men knoglerne skal ikke være tydelige smiley

• #20   6. okt 2013 Hvis du vil sammenligne med en 6 måneders lab af jagtlinjer med DKK tavle så vejer djangos søster 18 kg, django var så bagud som lille er er kun på 16,5 kg.
    Deres mor vejer ikke over 25 kg og det endda uden at være tynd, hun har lidt polstring.
    Så voksenvægt vil jeg sige afhænger af hvilken højde han får

• #21   6. okt 2013 Okay de passer megt godt med Chimbi, han vejede 19.6 da han blev 6 måneder/26 uger) og sidste uge (uge 27) vejede han 20, 7. Jeg vejer han hvert torsdag smiley siden vi fik han smiley Jeg kan godt lide at følge med i hans vækst.

Kommentér på:
Vægt!

Annonce