{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.088 visninger | Oprettet:

Hun der brækker sig ? {{forumTopicSubject}}

Hej Alle smiley
Min hund har her over den seneste uge haft problemer med at kaste op hele tiden.
Jeg ved det er normalt at en hund kaster op i ny og næ men hun kaster faktisk op hver dag, nogle timer efter hun har fået mad.
Det kan fx være hvis hun har fået aftensmad kl 7 så kan hun kaste op 1-2 gange om natten.

Hun virker dog ikke anderledes, syg eller sløj hun er helt normal og frisk som hun altid plejer, glad og logrende så der er ingen forandring i hendes humør, hun brækker sig bare og så er hun frisk som en havørn.

Hun har ikke skiftet mad eller fået noget andet end hun plejer så det undre os ret meget at hun kaster op hele tiden ca 1-2 gange om dagen.
er der nogle der har ''erfaringer'' med det eller måske har en idé om hvad det kan skyldes ?

Mvh Alberte smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hun der brækker sig ?
  • #1   5. okt 2013 Ja, dyrlægen smiley det er bestemt ikke normalt, måske sluger hun maden ?

God bedring smiley

• #2   5. okt 2013 Ja, jeg har også overvejet det med maden, men hun spiser helt normalt og ''sluger'' ikke maden, hun kaster bare op hver gang hun får noget ned i maven og det er ligegyldigt hvad det er ?
    Men jeg må nok heller ringe til vores dyrlæge og høre hvad der kan være galt smiley

• #3   5. okt 2013 Du burde have søgt dyrlæge for flere dage siden. Det kan være en alvorlig ting.

Jeg havde e for mange år siden som gjorde det samme. Det viste sig, at den havde spist et stykke af en tennisbold som sad og lukkede af så mad og vand ikke kunne passere ordentligt ned i maven, så alt blev kastet op igen.

Jeg troede først at den havde en mave tarm infektion og ville vente et par dage for at se om det blev bedre. Det endte så med en nødoperatin i weekenden.

Håber ikke, at det er sådn noget alvorligt, men god bedring med hende

• #4   5. okt 2013 Nå for søren jamen så må vi ringe, hun spiser normalt aldrig fremmede ting som legetøj og andet da hun ikke bruger sit lejetøj, hun gnaver aldrig i pinde og lejetøj så jeg tror næppe det kan være det men lad os nu bare se smiley

• #5   5. okt 2013 Og hun gør jo heller ikke tegn på ubehag på nogen måde, det skal dog også lige siges at det også nogle gange er savl/slim der bliver kastet op selv om hun har spist så hun får noget med ned i maven smiley

• #6   5. okt 2013 Jeg har virkelig svært ved at styre mig, jeg har været forbi dette emne 1000 gange uden at skrive noget, men jeg er bare nødt til det.

Hvordan i alverden kan du med god samvittighed se på din hund kaster op hver eneste dag i en hel uge uden at gøre noget? Tænk lige om det var dig selv? Hver gang du havde spist, så kastede du op - hvordan tror du den stakkels hund har det? Kan du slet ikke genkalde den ømhed i muskulaturen i både bryst og mave region når man kaster op?

• #7   5. okt 2013 vi var på dyrklinikken i går fordi vores hund har brækkede sig en uge (vi har haft kontakt til dyrlæge imens) og han har fået taget blodprøver og det hele og så får vi svar på mandag.

• #8   5. okt 2013 brækker den sig efter mad, er der tydeligvis noget galt. en mavevirus måske. dyrlægen er dyr idag, men at la den gå flere dage synes jeg ikke er ok.

• #9   5. okt 2013 Tina
    Jeg er fuldkommen enig. Du fik sagt det som jeg tænker .........

• #10   5. okt 2013 Alberte H

Hvordan kan du få dig selv til at skrive at hunden ikke har tegn på ubehag ?????
    Er det ikke ubehageligt at din hund kaster op hver gang den spiser noget ???
    Jeg synes t det er virkelig ubehageligt at kaste op.

Og noget andet, din hund bliver også dehydreret af at kaste op. Dehydrering kan den dø af.

Min hund som havde spist et stykke af en tennisbold plejede hellere ikke at gnave i jegetøj eller pinde. Jeg har aldrig nogensinde haft en tennisbold il mine hunde, da de ødelægger tænderne. På trods af det, så blev der opereret et stykke tennisbold ud af maven på den.

• #11   7. okt 2013 Hun viser bestemt ikke tegn på ubehag og er en glad og tilfreds hund, det tror jeg bestemt jeg selv bedst ved hun er jo trods alt min hund smiley
    Hun kaster kun op når hun får sin normale hundemad (måske har jeg ikke formuleret mig korrekt) Hvis hun får kødben, noget grønt eller andet kaster hun ikke op....
    Vi har haft kontakt til dyrlægen nu.
    Jeg er ked af at der kom sådan en dårlig tone, jeg er ikke ude på at skade min hund men jeg syntes det er ærgerligt at i er så dømmende...

forsat god dag

• #12   7. okt 2013 Og jeg syntes det er ærgeligt der findes folk der efter en uge med opkast, ikke kan tænke så langt at man skal søge dyrlæge.
    Kun når hun får sin normale kost, jamen for pokker da, det er jo også det hun lever af, forhåbentlig!

• #13   12. okt 2013 ja netop.

Kommentér på:
Hun der brækker sig ?

Annonce