1.865 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Hund der brækker sig Hund der brækker sig

Jeg har mine forældres hund de næste 14 dage og fik mig lige forvildet ud på en tur på max 10 min.. Århh følte det som om jeg var ved at besvime flere gange.... (jaja jeg er ramt af den hårde mande influenza og har tilmed en meget larmende knægt i dag.. Puha...)

Men Maj (som hunden hedder) fik både lavet stort og småt... Vi går over haven og hun æder lidt græs... VI går ned itl søen hvor hun drikker en helveds masse vand...

På hjem turen brække rhun sig... Hele tre gange... Og det var altså ikke sådan noget slim med hårbolde agtigt som katte brækker op... Det var nærmest mere "EN der har fået 10 shots for meget" bræk.. Jeg vil skyde på der var ca 1 liter i alt...

Er det normalt???

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund der brækker sig
  • #1   10. maj 2012 Det er sikkert den helvedes masse vand fra søen?

• #2   10. maj 2012 nej det er ikke normalt, var det gulligt, for så er det nok galle. Tag forbi dyrlægen imorgen og købt noget Zolak det skal du ikke have konsulation for at købe.

• #3   10. maj 2012 Det var mere brunt end gult... Med nogle hvidlige klatter i

• #4   10. maj 2012 Ville stadig lige give hunden noget zoolak det er harmløst og virker glimmerende på diverse mave problemer

• #5   10. maj 2012 Jeg tror ligesom Katrine N, at hvis hun lige har drukket en masse vand, så er det jo naturligt nok at det kommer op igen når hun brækker sig.

Men ja...der sker ikke noget ved at give zoolac. Du kan også købe det på apoteket, eller det gjorde jeg sidst jeg købte det for en 3-4 år siden, ved ikke om det stadig er sådan.

• #6   10. maj 2012 Det lyder som om hun skulle ha ladet det søvand være i søen. :o)
    Men enig køb noget Zoolac eller Pro-Kolin på apoteket sidstnævnte skulle være bedst/mest effektivt ved diarrè, og får hun det ikke bedre så gi dr.dyr et kald, der er mange alger i søvand og jeg er ikke sikker på hvor godt vapsen har af at drikke SÅ meget at den kaster op af det.
    Men God bedring til jer begge 2 ;o)

• #7   10. maj 2012 Du kan også give den lidt skånekost, ris kogt i ca 1 time med lidt kogt kylling eller fiskeboller det er godt for urolig mave, God bedring med jer begge.

• #9   11. maj 2012 En hund spiser græs fordi den har noget hår der irritere den og derefter drikker den en masse vand s den kan kaste op, det er normalt for en hund.

• #10   12. maj 2012 Jeg håber at Maj har det bedre og er blevet "sig selv" igen, Det gælder også for dig selv ;o) A.Egebjerg.

Ang.græs så vil jeg lige slå fast at hunde spiser det af utallige grunde, mine egne 2 store spiser en bestemt græsart kun af LYST og de kaster ikke op bagefter eller drikker noget, men jeg må nærmest hive dem videre når de støder på pletter hvor deres ynglings græs vokser for så "gror" de fast og står og græsser som et par køer i evigheder.
    Det eneste problem det give er at de ikke altid har fået tygget græsset i stykker så jeg må hjælpe til når det ind imellem sikker ud af bagdelen. ;o))

• #11   12. maj 2012 Anita: Enig

• #13   12. maj 2012 Det må altså også være svært at få noget på 1 halv meter ud af bagdelen uden hænder. ;o)))

• #14   12. maj 2012 Hov den hoppede vidre af sig selv ;o).. Nå men jeg har flere gange været ude for at græsstråene har snoet sig sammen inde i hunden så når hun skulle "af med det igen" så måtte jeg ta en pruttepose på hånden og så bare gå i gang med at lirke "tovet" ud lidt efter lidt for ingen hund syntes det er sjovt at få hevet det ud "det ved alle der har prøvet det med sin/e hund/e, det er også uhyggelt så langt det "græs-tov" kan blive, samtidigt med at det er ret ulækkert da det jo som du Palle nævner kommer ud når hunden sk**er. ;o))
    Jeg har stået og måtte springe baglæns når hunden ind imellem har fået nok også render rundt om sig selv med op til et ½meter langt "lorte-tov" svingende rundt bag den og klatterne flyver væk pga.centrifugalkraften..
    Man står bare og tænker Åhh bare der ikke kommer nogen og ser det her. *Ggg* ;o))

• #16   15. maj 2012 Palle. Jeg er nu mere nervøs for at en eventuel tilskuer får en gang "klat-kage" på sig, når hunden syntes at jeg har været længe nok om at hjælpe hende, for hun har self. også en grænse, men når hun opdager at genen ikke er væk, så kommer hun hen til moar igen og ber om hjælp til at få afsluttet "jobbet.. ;o))
    Beauty som det oftest sker for er Så dygtig til at komme hen til mig hvis hun har problemer af nogen art, lige fra en torn/småsten el.lign. i poten til det lange græs, hun ved nemlig også at jeg altid sørger for at "ulempen " forsvinder.
    Jeg er helt enig, ens vapser sørger da for at man ikke keder sig 24/7 ;o)))

• #17   15. maj 2012 Ps. Palle. Du bør gøre som jeg gør, netop så hunden ikke kan sætte sig ned..
    Stå på siden af den med ryggen til dens hoved "naturligvis;o)" og hold venstre arm rundt om hunden =under maven så kan den ikke sætte sig og du bliver fri for at skulle hjem og vaske.
    Omvendt hvis du er kejthåndet.*Ss*

• #19   16. maj 2012 Hahaha..Så er det da godt at græsstråene ikke er blevet ret lange endnu. ;o)))
    Beauty får som regel først "problemer" længere henne på året, når de friske "tuer" er ædt så kun de lange halvtørre strå er tilbage. :o))

• #21   16. maj 2012 Øv Øv.. Surt at blive hevet ud af fjerene når dynen er SÅ dejlig "som jeg syntes den er" om morgenen, jeg er 100% B-menneske og det er hundene Heldigvis også.
    Men har hun fået dårlig mave eller var det bare sådan en af de morgener hvor den bare var hel tom som de jo er ind imellem ?
    Sorry, du skriver 3 gange har hun fået sig en omgang ræsermave ? smiley

Jeg banker lige under bordet mens jeg skriver at jeg simpelthen ikke kan huske hvornår jeg sidst havde en hund med dårlig mave..
    Jeg tror at den tube Zoolac jeg har liggende bør skiftes ud, for den har garenteret overskredet sidste salgsdag for flere år siden.

Men ønsker hende god bedring og håber at du får en ordenlig søvn i nat.*Ss*

Kommentér på:
Hund der brækker sig

Annonce