{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.032 visninger | Oprettet:

Holde vægten efter sterilisation {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Min dejlige tæve Candy (Bichon Frisé), blev for en lille måneds tid siden steriliseret. Jeg ved at efter sterilisationen kan de tage på. Hun får dagligt 50 g Acana foder, og så 80 g BARF om aftenen. Det fik hun også inden hun blev steriliseret. Da der ikke er korn i tørfoderet og barfen ikke indeholder særlig meget fedt, kan jeg ikke forstå at hun alligevel kan tage 500 gram på.
Hun ser eller er ikke tyk nu, men jeg vil meget gerne forebygge overvægten så godt som muligt, men også uden at jeg syntes jeg skal sulte hende.
Det skal lige siges vi har skåret meget ned på godbidder og hun får ofte gulerødder eller agurk i stedet.
Og at jeg er meget modstander af light foder!!

Nogen der har nogle gode idéer til hvad jeg kan gøre for at mindske overvægten ?
Dyrelægen sagde i dag noget om at give hende grøntsager som erstatning for noget af tørefoderet, men hvilke må hun få udover gulerødder og agurk ?

Håber der er nogle der vil hjælpe mig smiley

Hilsen Sophia


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Holde vægten efter sterilisation
  • #1   3. okt 2013 Fjern foderet og giv kun kød smiley

  • #5   3. okt 2013 Aiko: Jeg overvejer stadig ar barfe som det eneste, men lige nu vil jeg helst kunne give hende tørfoder om morgenen og så barf om aftenen.

    Køter: Ja vi skal til at gå en del flere ture og længere... Men jeg er ikke helt med på løbevognen, så er gå ture nok for en hund på 5,8 kg ?

    Syntes det er svært at vide om hun bliver mæt af det hun får nu, hun har aldrig rigtig spist alt sin mad på en gang, men det er hun faktisk begyndt på nu... hmmm..


  • #7   3. okt 2013 *Aiko&Friggo* - Furry Love: Okay vidste faktisk ikke man skulle skære ned i foderet. Troede de skulle have de samme. Jeg er bare bange for hun så går og er sulten når hun lige pludselig ikke får det hun er vandt til ?

    Jeg er ikke den store fan af light foder så det undgår jeg så længe jeg kan! smiley


  • #9   3. okt 2013 Kathrine: Godbidderne er droppet sådan da, men når jeg skal gå fra hende og hun skal være alene hjemme om dagen, så får hun gode godbidder og et tyggeben når jeg går, men jeg går efter de sunde godbidder og tyggeben... Men ellers er alle godbidderne fjernet eller erstattet med grøntsager .

    Hvilke grøntsager må de få udover agurk og gukerod ? smiley

    Det med om hun er sulten syntes jeg er svært at se/vide, syntes heller ikke hun skal sultes jo ... smiley

    Jeg fodre med Acana, uden korn eller med 20% korn og har lige købt en "sund/light" udgave af foderet i dag. Ved ikke om du kender mærket men det er jo også meget sundt og ikke fyldt med alt muligt osv.


  • #12   3. okt 2013 *Aiko&Friggo* - Furry Love: Du har ret, og det er også derfor jeg spørge til råds herinde inden det er for sent. Hun er fin som hun er nu, men skal bestemt ikke tage mere på. Jeg prøver den nye variant af hendes tørfoder med lidt mindre fedt i og dosere efter at hun skal tabe sig.

    Men hvis jeg giver tørfoder om morgen og barf om aftenen, skal jeg så kun give halvdelen af den anbefalede dosering tørfoder og barf eller kan hun godt få normal dosering tørfoder og så lidt mindre barf ? Barf feder jo ikke så meget vel ?


  • #13   3. okt 2013 Køter: Desværre bor vi i lejlighed, og er ikke helt tryg ved at lade hende løbe frit, vi bor i byen. Hun elsker at tonse rundt i min mors og fars have når vi er derude, men det er vi jo ikke hver dag.
    Og for det ikke skal være løgn har vi en underbo vi ikke er helt gode venner med, så det bliver ikke til den vilde leg på gulvet herhjemme...

    Hun bliver luftet 20 min inden vi skal gå om morgen, og så 45-60 min når vi kommer hjem og så 20 min inden vi går i seng, og derimellem går jeg nogle småture med hende fordi hun skal tisse smiley


  • #15   3. okt 2013 Okay det prøver jeg, og så går lidt ekstra med hende, når hun altså så gider, hun er ikke den største fan af lange gå ture smiley

  • #16   3. okt 2013 Svømning er godt for at holde formen

  • #18   3. okt 2013 God idé, desværre er jeg ikke ejer af en vandhund smiley
    Men hvor kan hunde få lov at svømme uden det skal være i havet ?


  • #19   3. okt 2013 Det har jeg jo faktisk også gjort ved at erstatte godbidder med gulerødder, agurk smiley
    Og så ved at give barf hver aften


  • #21   3. okt 2013 Lena P: Okay. Det er min sidste udvej at gå over til ligth foder, men nu prøver jeg at motionere hende mere og give hende lidt mindre mad, men Candy tog ikke særlig nemt på før sterilisationen, så det er ikke fordi hun har tendens til overvægt heller ikke fra den kennel hun kommer fra og hendes mor og far smiley

  • #23   3. okt 2013 HIhi okay, men vil bare ikke have vand skal afskrække hende, men det kan da være det må prøves, hvordan fungere det så, at dig og hunden svømmer sammen eller ?

  • #25   3. okt 2013 JA var lige lidt for hurtigt, så det godt lige smiley haha... Sorry

  • #28   3. okt 2013 Stine H: Det tror jeg også er den konklusion jeg er nået frem til smiley

    Køter: Ja det har vi, men ikke altid jeg har bilen da min kæreste kører til fodbold smiley


  • #31   3. okt 2013 Tak for hjælpen smiley Så begynder jeg på at give hende flere grøntsager !


  • #32   3. okt 2013 Skal grøntsagerne koget inden hun får dem ? smiley

  • #34   3. okt 2013 Super smiley

Kommentér på:
Holde vægten efter sterilisation

Annonce