Online Tilmeldt:
28. nov 2012 Følger: 94 Følgere: 215 Hunde: 4 Emner: 287 Svar: 8.298
dilemma hvad gør man når... (hyggetråd) dilemma hvad gør man når... (hyggetråd)
Ja hvad gør man lige når man ikke er helt enige omkring hvilke racer man vil have?
Hvad har i gjort og hvordan ville i gøre?
Herhjemme har vi egentligt aftalen om at vi skal med tiden have hund nr 2, og da Lucky, vores chihuahua er min drømmehund, må kæresten få en af sine næste gang. Dog skal vi jo stadig være sammen om den, og jeg kommer med i valget, det er bare ham der får sidste ord.
Jeg vil vildt gerne have en chi mere, og han er heller ikke lukket for at jeg må få en med tiden (så vi altså ender på 3 hunde ialt) men ellers kommer jeg til at vente med at få en med tavle jeg kan udstille når lucky engang ikke er her mere.
Det er såmen også helt okay med mig, det var mit valg at købe Lucky og jeg synes han skal have lov til at få en hund som han drømmer om..
Nu er problemet så bare at de hunde han VIRKELIG drømmer om, ikke er hunde jeg er sikker på vil fungere godt med en chihuahua pga størrelse osv.
Han har altid snakket om Fransk bulldog, men jeg er bange for at den er for bulldoozer agtig i forhold til en lille chi på 1,6 kg.
Han er også helt vild med staffordshire bull terrier, og det er da også en virkelig lækker hund, og med alle de børn vi har i vores familie er det også en ultimativ hund at have med ned på besøg hos familien.
Men igen er den jo altså stor i forhold til vores chihuahua.
Han har også snakket om mops, men jeg kan godt høre på ham at det bare ikke lige er den han ønsker sig allermest, men nok nærmere et kompromis fordi jeg tøver med de andre. Og jeg synes det er ærgerligt hvis min drømmehund skal stå i vejen for hans drømme, fordi jeg abselut vil have en mini hund.
Lucky elsker hunde og er fuldstændig ligeglad med størrelse, hilser gladeligt på de helt store hunde. Men jeg giver ham ikke lov til at lege med dem, da jeg er bekymret for at han kommer til skade.
Det er jo ikke fordi han er lavet af porcelæn og føler også de fleste hunde ved at han er lille, og derfor passer på ham når de hilser. Men er alligevel bange for at de to racer min kæreste gerne vil have kan komme til at gøre lucky ondt ved et uheld (i leg)
undskyld det blev lidt langt, men blev lige nødtil at komme af med nogle tanker.
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 93 Hunde: 4 Emner: 955 Svar: 18.089
Blandt FB og Mops skal I se jer godt for der er en del sygdomme...
men så store er de jo heller ikke, og knapt så kraftfulde som Bull terrier, som nok ellers er den af de 3 jeg ville foretrække ....
Kan sige at der i den hundeskov jeg kommer, kommer 2 veninder med hver deres Chi og hver deres Yorkshire terrier, bitte små hunde ... i går tror jeg der var 20 hunde derovre fra Berner, Retrievere, Schæfere, DS og ja alt .... det går fint, men de 2 yderpunkter at størrelser søger ikke rigtig hinanden .....
jul 2010
Følger: 35 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 49 Svar: 998
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.393
MEEN den store hund (amstaffen) var voksen da de andre hunde kom til så hun var ikke voldsom i leg etc.
jul 2012
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 117 Svar: 2.617
Jeg har ikke oplevet den samme voldsomhed ved de franske Trille har leget med.
jul 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 15 Svar: 172
her er ingen problemer
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 53 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 31.064
Men den første hvalpetid kan måske være problematisk, og vil nok i hvert fald kræve nogen indgriben fra jeres side.
Omvendt lyder det til at din kæreste gerne vil have en større hund, og så vil du jo se problemer uanset hvilken race han så måtte synes om... så det er nok lige så meget et spørgsmål om at blive enige om om du/i overhovedet vil ahve nogen som helst større hund sammen med din chi
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.000
Men nu var det også meningen at det mest skulle være "min" hund.
jan 2007
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 215 Hunde: 4 Emner: 287 Svar: 8.298
Jeg er også ret bekymret, netop fordi det er den store der er hvalpen, for Lucky møder rigtig mange store hunde på vores gåturer og de står ligeså stille og lader ham komme hen og snuse osv.
Lucky vil hellere have at de står op frem for ligger ned, jeg ved ikke helt hvorfor..
Han elsker alle hunde, så for ham ville det ikke være et problem at have en stor hund. det er mere mig der er bange for at der sker uheld.
Jeg kender ikke staffen særlig godt som race, men har hørt at de er ret rolige som voksne. Den franske ved jeg dog er noget af en bulldozer og derfor er jeg ret betænkelig ved den..
Mopsen ser jeg intet problem i da det nok er den af de 3 der ville passe bedst med en så lille hund, men det er bare ikke drømmehunden for nogen af os, selvom den passer fint ind i vores liv.
Der er lang tid til at hund nr 2 kommer på tale, for lucky er kun 9 mdr, så det er skam ikke noget der sker i morgen, så vi har god tid til at finde ud af hvad der er klogest og bedst for os at gøre.
Jeg kan godt se at det nok havde været bedre hvis vi havde fået en af de større racer først og så fik en chi hvalp, hvis det er det vi vil. Men det er jo lidt svært at lave om nu
nov 2012
Jeg vil også gerne have en hund der er større, men samtidig er chihuahuaen min race, så jeg vil heller ikke undvære den race (mener selvfølgelig når engang lucky ikke er her mere)
Men hvis der er for stor risiko i forhold til Lucky, så bliver vi nød til at gå på kompromis og sige at så får han sin når lucky dør, og så må jeg jo vente til den engang er død så jeg kan få en chihuahua osv.
Men det er da træls hvis vi resten af livet skal gå på kompromis og leve uden drømmehunden fordi vi jo desværre ønsker to vidt forskellige ting.
jul 2012
nov 2012
Lucky er mest til fangeleg, men kan da også godt li at tumle.
jul 2012
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.000
nov 2012
Men hvis det er den eneste måde man måske kunne have to så forskellige hunde størrelsesmæssigt sammen, var det da værd at overveje..
mar 2008
Følger: 34 Følgere: 936 Hunde: 8 Emner: 351 Svar: 8.149
nov 2012
En af grundene til jeg er vild med staffen er fordi den er så børnevenlig, der er nemlig mange børn i min familie. Den er klog og kan derfor også bruges til træning, uden at den kræver alt for meget af os. Den er vild med menneske kontakt og jeg ved ikke noget bedre end en puttende hund i sengen, og er vant til at jeg ikke kan gå et skridt uden at have en hund lige i hælende.
Den lyder til generelt at være en meget rolig og god hund som voksen. Og umiddelbart ikke en hund jeg som voksen ville være bekymret for at give lucky til at være sammen med, hvis jeg kendte den selvfølgelig. Men det der bekymrer mig lige ved den race er hvalpe/unghunde perioden.
For uanset hvilken hund vi vælger skal den jo lige lærer det.
Jeg har dog sagt at selvom Lucky er kastrat så bliver det en tæve hvis vi skal have en staff.
jan 2013
Følger: 21 Følgere: 31 Hunde: 1 Emner: 370 Svar: 3.546
Ej...
Jeg valgte racen så måtte hun vælge farve samt have indflydelse på hvilken kennel hunden skulle være fra.
Efter mange besøg ved kenneler samt længere studie af racen fandt vi frem til Cooper
nov 2012
jan 2007
Hvis jeg var din kæreste, ville jeg i hvert fald være ked af at skulle gå SÅ meget på kompromis, som han er nødt til, hvis enden bliver at så må han bare ikke få hund/nøjes med en helt anden type end det han reelt gerne vil. Og jeg kender da flere der har både små og stå hunde sammen, når først de har lært at tage hensyn til hinanden...
Det havde da sikkert været nemmere hvis den store var den voksne og rolige når den lille kom til, men den anden vej rundt, ville jeg ikke udelukke, hvis i er villige til at tage besværet med...
jan 2013
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.500
Jeg er syg vild med Boston terrieren af de fladnæsede, men alle de sygdomme både den og den franske har gør jeg ikke ville rode mig ud i det.
Men ellers forstår jeg dit dilemma, for jeg har jo Meeko, og ville aldrig ture få en GD eller en rotte f.eks xD
nov 2012
Og specielt tak til Philip som har skrevet en pb, hvor han er så sød at tilbyde sin hjælp til hvis vi vælger at få en staff, så vi kan få den helt rigtige, så tusind tak for det.
jan 2013
Men som sagt besøg div kenneler og find typen som passer jer
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.500
Jeg drømte engang om staff, men efter den jeg har mødt til træning, må jeg sige at jeg er lidt skræmt, faktisk.
nov 2009
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 7 Emner: 61 Svar: 4.053
Jeg har aldrig haft problemer med dem.
De små var gode til at sige fra når det blev for vildt og så var de skildt når de var alene hjemme - for at undgå evt uheld i voldsom leg
Har en veninde der havde en chi bl (2,5kg) og fik en fransk, de er altid sammen og der er slet heller ingen problemer
jun 2009
Følger: 232 Følgere: 96 Hunde: 11 Annoncer: 1 Emner: 138 Svar: 3.000
jul 2010
Følger: 35 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 49 Svar: 998
Dem med en chi, der har brækket benet eller ryggen på grund af enten leg eller en forkert bevægelse holder åbenbart fri i dag. Æv, der var ellers nogle stykker i en foregående tråd - de kunne godt lige melde sig på banen.
Synes det er lidt ærgerligt, der kun er overvejende skulderklap til ideen om en muskelhund sammen med en chi. Og det er da lidt foruroligende taget de uheld i betragtning, man af og til har læst om herinde.
dilemma hvad gør man når... (hyggetråd)