1.375 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

dilemma hvad gør man når... (hyggetråd) dilemma hvad gør man når... (hyggetråd)

Ja hvad gør man lige når man ikke er helt enige omkring hvilke racer man vil have?

Hvad har i gjort og hvordan ville i gøre? smiley

Herhjemme har vi egentligt aftalen om at vi skal med tiden have hund nr 2, og da Lucky, vores chihuahua er min drømmehund, må kæresten få en af sine næste gang. Dog skal vi jo stadig være sammen om den, og jeg kommer med i valget, det er bare ham der får sidste ord.

Jeg vil vildt gerne have en chi mere, og han er heller ikke lukket for at jeg må få en med tiden (så vi altså ender på 3 hunde ialt) men ellers kommer jeg til at vente med at få en med tavle jeg kan udstille når lucky engang ikke er her mere.
Det er såmen også helt okay med mig, det var mit valg at købe Lucky og jeg synes han skal have lov til at få en hund som han drømmer om..

Nu er problemet så bare at de hunde han VIRKELIG drømmer om, ikke er hunde jeg er sikker på vil fungere godt med en chihuahua pga størrelse osv.

Han har altid snakket om Fransk bulldog, men jeg er bange for at den er for bulldoozer agtig i forhold til en lille chi på 1,6 kg.

Han er også helt vild med staffordshire bull terrier, og det er da også en virkelig lækker hund, og med alle de børn vi har i vores familie er det også en ultimativ hund at have med ned på besøg hos familien.
Men igen er den jo altså stor i forhold til vores chihuahua.

Han har også snakket om mops, men jeg kan godt høre på ham at det bare ikke lige er den han ønsker sig allermest, men nok nærmere et kompromis fordi jeg tøver med de andre. Og jeg synes det er ærgerligt hvis min drømmehund skal stå i vejen for hans drømme, fordi jeg abselut vil have en mini hund. smiley

Lucky elsker hunde og er fuldstændig ligeglad med størrelse, hilser gladeligt på de helt store hunde. Men jeg giver ham ikke lov til at lege med dem, da jeg er bekymret for at han kommer til skade.
Det er jo ikke fordi han er lavet af porcelæn og føler også de fleste hunde ved at han er lille, og derfor passer på ham når de hilser. Men er alligevel bange for at de to racer min kæreste gerne vil have kan komme til at gøre lucky ondt ved et uheld (i leg)

undskyld det blev lidt langt, men blev lige nødtil at komme af med nogle tanker. smiley

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Tømrer skotrende 2.599 kr.
  • Elektriker 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  dilemma hvad gør man når... (hyggetråd)
  • #2   2. okt 2013 problemet er jo at den store race er hvalpen .... for mange store voksne hunde er gode til at passe på de mindre, men en hvalp har jo som regel intet begreb om egen vægt, kraft eller styr på bevægelser ....

Blandt FB og Mops skal I se jer godt for der er en del sygdomme...
    men så store er de jo heller ikke, og knapt så kraftfulde som Bull terrier, som nok ellers er den af de 3 jeg ville foretrække ....

Kan sige at der i den hundeskov jeg kommer, kommer 2 veninder med hver deres Chi og hver deres Yorkshire terrier, bitte små hunde ... i går tror jeg der var 20 hunde derovre fra Berner, Retrievere, Schæfere, DS og ja alt .... det går fint, men de 2 yderpunkter at størrelser søger ikke rigtig hinanden .....

• #3   2. okt 2013 Jeg ville aldrig turde. Jeg vil utrolig gerne ha en stor hund, men da vi skulle have nummer to, købte vi en i samme størrelse. Der kommer uden tvivl masser af solstrålehistorier, men jeg skal ikke risikere noget. Uheldet sker ikke altid for naboen. Hellere være på den sikre side.

• #4   2. okt 2013 Min bror og hans kæreste havde amstaff og chi sammen uden problemer. Nu har de FB i stedet for chi og stadig igen problemer.

MEEN den store hund (amstaffen) var voksen da de andre hunde kom til så hun var ikke voldsom i leg etc.

• #5   2. okt 2013 Jeg tror nu godt det ville kunne gå med en fransk, den staff jeg kender og som leger med Trille er MEGET voldsom, og han løber bare ind i hende, vælter hende omkuld osv, så jeg er begyndt at nu skal de ikke lege sammen mere. Det bliver for voldsomt og Trille bliver sur.
    Jeg har ikke oplevet den samme voldsomhed ved de franske Trille har leget med.

• #7   2. okt 2013 jeg har border collie, jack russell og en lille xolo på 3,4 kg.
    her er ingen problemer

• #8   2. okt 2013 Generelt kan hunde jo godt lære at tilpasse deres leg til den hund de leger med -altså mere forsigtigt når hunden er lille og/eller forsigtig.
    Men den første hvalpetid kan måske være problematisk, og vil nok i hvert fald kræve nogen indgriben fra jeres side.

Omvendt lyder det til at din kæreste gerne vil have en større hund, og så vil du jo se problemer uanset hvilken race han så måtte synes om... så det er nok lige så meget et spørgsmål om at blive enige om om du/i overhovedet vil ahve nogen som helst større hund sammen med din chi

• #9   2. okt 2013 Vi gjorde det at jeg fik min vilje og han fik lov at vælge farve. smiley

Men nu var det også meningen at det mest skulle være "min" hund.

• #10   2. okt 2013 LOL M.I. -den vil jeg sgu huske til hvis jeg nogensinde kommer ud for at skulle vælge hund med en kæreste smiley

• #12   2. okt 2013 Tak for svarene.

Jeg er også ret bekymret, netop fordi det er den store der er hvalpen, for Lucky møder rigtig mange store hunde på vores gåturer og de står ligeså stille og lader ham komme hen og snuse osv.
    Lucky vil hellere have at de står op frem for ligger ned, jeg ved ikke helt hvorfor..

Han elsker alle hunde, så for ham ville det ikke være et problem at have en stor hund. det er mere mig der er bange for at der sker uheld.

Jeg kender ikke staffen særlig godt som race, men har hørt at de er ret rolige som voksne. Den franske ved jeg dog er noget af en bulldozer og derfor er jeg ret betænkelig ved den..

Mopsen ser jeg intet problem i da det nok er den af de 3 der ville passe bedst med en så lille hund, men det er bare ikke drømmehunden for nogen af os, selvom den passer fint ind i vores liv.

Der er lang tid til at hund nr 2 kommer på tale, for lucky er kun 9 mdr, så det er skam ikke noget der sker i morgen, så vi har god tid til at finde ud af hvad der er klogest og bedst for os at gøre. smiley

Jeg kan godt se at det nok havde været bedre hvis vi havde fået en af de større racer først og så fik en chi hvalp, hvis det er det vi vil. Men det er jo lidt svært at lave om nu smiley

• #14   2. okt 2013 Ja min kæreste vil have en større hund end chi, han elsker lucky over alt på jorden, men den er bare for lille til ham. Nu fik vi jo så også noget af det mindste, det var så ikke meningen at den skulle være så lille, men han gider ikke vokse sig større, haha smiley

Jeg vil også gerne have en hund der er større, men samtidig er chihuahuaen min race, så jeg vil heller ikke undvære den race (mener selvfølgelig når engang lucky ikke er her mere)

Men hvis der er for stor risiko i forhold til Lucky, så bliver vi nød til at gå på kompromis og sige at så får han sin når lucky dør, og så må jeg jo vente til den engang er død så jeg kan få en chihuahua osv.
    Men det er da træls hvis vi resten af livet skal gå på kompromis og leve uden drømmehunden fordi vi jo desværre ønsker to vidt forskellige ting. smiley

• #15   2. okt 2013 Altså den franske Trille har leget med (var 10 mdr ca) var ganske stille og rolig, specielt i forhold til den staff hun leger med, DEN er en Bulldozer! han løber også bare ind i mig, og kan næsten få mig til at falde... Så den turde jeg ikke tage med en chi i hvertfald...

• #16   2. okt 2013 Stine V: Okay det er bare slet ikke det billede jeg har af den franske og det jeg har hørt fra opdrættere og folk der har dem. Men der er jo nok også forskel på dem, som der er på alle andre. smiley

Lucky er mest til fangeleg, men kan da også godt li at tumle.

• #17   2. okt 2013 Nej altså det er jo forskelligt fra hund til hund, jeg har i hvertfald opfattelsen af at en staff er meget mere voldsom i leg end den franske, måske mest med hunde, har ikke leget med den selv. Men den er bare begyndt at rende til ned hele tiden og det vil jeg ikke være med til, og den er voksen ihvertfald.

• #18   2. okt 2013 Michelle: Hehehe, ja den fik jeg kringlet godt.

• #19   2. okt 2013 Stine H: det var da også en ide. Dog tror jeg min kæreste er ret opsat på at få en helt lille hvalp næste gang. vi fik lucky som 4 mdrs, og han vil gerne have den første tid med..

Men hvis det er den eneste måde man måske kunne have to så forskellige hunde størrelsesmæssigt sammen, var det da værd at overveje..

• #21   2. okt 2013 her havde vi 3 små hunde da Alvin kom til. de små var rigtig gode til at flytte sig, når legen blev lidt for vild. og de var bestemt ikke blege for, at sætte den dobbelt så store hvalp på plads smiley

• #22   2. okt 2013 Jeg må indrømme at det er staffen der tiltaler mig mest af de 3. ingen af dem er drømmehunden, for der har jeg jo min chi smiley Men jeg tror en Staff ville passe fint ind hos os, hvis vi kun kigger på os som personer og staffen som race.

En af grundene til jeg er vild med staffen er fordi den er så børnevenlig, der er nemlig mange børn i min familie. Den er klog og kan derfor også bruges til træning, uden at den kræver alt for meget af os. Den er vild med menneske kontakt og jeg ved ikke noget bedre end en puttende hund i sengen, og er vant til at jeg ikke kan gå et skridt uden at have en hund lige i hælende.

Den lyder til generelt at være en meget rolig og god hund som voksen. Og umiddelbart ikke en hund jeg som voksen ville være bekymret for at give lucky til at være sammen med, hvis jeg kendte den selvfølgelig. Men det der bekymrer mig lige ved den race er hvalpe/unghunde perioden.
    For uanset hvilken hund vi vælger skal den jo lige lærer det.

Jeg har dog sagt at selvom Lucky er kastrat så bliver det en tæve hvis vi skal have en staff.

• #23   2. okt 2013 Konen fik en kagerulle og jeg fik min hund hehe

Ej...

Jeg valgte racen så måtte hun vælge farve samt have indflydelse på hvilken kennel hunden skulle være fra.

Efter mange besøg ved kenneler samt længere studie af racen fandt vi frem til Cooper

• #24   2. okt 2013 han er altså også SÅ lækker Philip, han er en af grundene til jeg er blevet ret vild med staffen. smiley han er simpelthen så charmerende.

• #25   2. okt 2013 Hvis man virkeligt VIL det, så tror jeg osse godt det kan lade sig gøre -hvis man er villig til at tage forholdsregler. F.eks. at holde dem adskilt når de er alene, være årvågen når de leger osv, så man kan gribe ind inden legen bliver for vild. Den store hund vil jo så med tiden lære at lege "rigtigt" med den lille... Men den første tid vil sikkert blive noget besværlig...

Hvis jeg var din kæreste, ville jeg i hvert fald være ked af at skulle gå SÅ meget på kompromis, som han er nødt til, hvis enden bliver at så må han bare ikke få hund/nøjes med en helt anden type end det han reelt gerne vil. Og jeg kender da flere der har både små og stå hunde sammen, når først de har lært at tage hensyn til hinanden...
    Det havde da sikkert været nemmere hvis den store var den voksne og rolige når den lille kom til, men den anden vej rundt, ville jeg ikke udelukke, hvis i er villige til at tage besværet med...

• #26   2. okt 2013 Mange tak for de fine ord.

• #27   2. okt 2013 Jeg kender altså en del der både har chi og fransk buller eller chi og mops uden gnidninger (:

Jeg er syg vild med Boston terrieren af de fladnæsede, men alle de sygdomme både den og den franske har gør jeg ikke ville rode mig ud i det.

Men ellers forstår jeg dit dilemma, for jeg har jo Meeko, og ville aldrig ture få en GD eller en rotte f.eks xD

• #28   2. okt 2013 Tusind tak for alle svarende.

Og specielt tak til Philip som har skrevet en pb, hvor han er så sød at tilbyde sin hjælp til hvis vi vælger at få en staff, så vi kan få den helt rigtige, så tusind tak for det. smiley

• #29   2. okt 2013 Velbekomme

Men som sagt besøg div kenneler og find typen som passer jer

• #30   2. okt 2013 Det godt nok også vigtigt når det er staff o.O

Jeg drømte engang om staff, men efter den jeg har mødt til træning, må jeg sige at jeg er lidt skræmt, faktisk.

• #31   2. okt 2013 Jeg havde to dværgpinschere da jeg fik min dober hvalp.
    Jeg har aldrig haft problemer med dem.
    De små var gode til at sige fra når det blev for vildt og så var de skildt når de var alene hjemme - for at undgå evt uheld i voldsom leg

Har en veninde der havde en chi bl (2,5kg) og fik en fransk, de er altid sammen og der er slet heller ingen problemer

• #32   2. okt 2013 Collie (ca.25 kg.) og pomeranian (ca 3 kg) har gået sammen her siden år 2003 er bare bedste venner....skal se om jeg kan finde det gode billede ellers kan det ses på Rødtops og Truntens profiler smiley

profilbillede
  • #33   2. okt 2013 See, masser af solstrålehistorier!
    Dem med en chi, der har brækket benet eller ryggen på grund af enten leg eller en forkert bevægelse holder åbenbart fri i dag. Æv, der var ellers nogle stykker i en foregående tråd - de kunne godt lige melde sig på banen.
    Synes det er lidt ærgerligt, der kun er overvejende skulderklap til ideen om en muskelhund sammen med en chi. Og det er da lidt foruroligende taget de uheld i betragtning, man af og til har læst om herinde.

Kommentér på:
dilemma hvad gør man når... (hyggetråd)

Annonce