{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.343 visninger | Oprettet:

Labrador ejer!!!! HJÆLP!!! {{forumTopicSubject}}

Hej folk smiley jeg har en labrador hvalp på 6 måneder, som er forfærdig når han er alene hjemme. Han spiser ALT! og det værreste indtil videre er at han har spist noget glasvæv og det fik vi lavet og nu er han startet med at spise et andel væg smiley og vi ved ikke hvad vi skal gøre? og hvornår går det over eller går det overhoved over? hvordan har jeres hvalpe tid været og hvordan er jeres hunde nu?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Labrador ejer!!!! HJÆLP!!!
  • #1   30. sep 2013 Der er to forklaringer:
    1. Angst
    2. Kedsomhed

Løsningen er træning forfra og mere mental stimulering

• #2   30. sep 2013 men angst for hvad?? smiley

Det må være kedsomhed.. men har alt fra legetøj til kødben og er ikke alene så mange timer. og det gik så godt indtil han begyndte med at skifte tænder, :´(

• #3   30. sep 2013 Angst for at være alene, også kaldet separationsangst.

• #4   30. sep 2013 Nogen hunde kan bedre håndtere at være i f.eks. køkkenet når den er alene, det var måske også en mulighed. eller gangen

• #5   30. sep 2013 Hvad gør I om morgenen inden I går fra ham? Lufter ham? Hvordan og hvor længe?

• #6   30. sep 2013 Hvor længe af gangen er han alene?
    Hvordan aktivere i ham når i er hjemme?

• #7   30. sep 2013 Angst fra at hans flok går fra ham (: ... Og som også kan gå over i noget kedsomhed selvf. ... Det kræver træning helt fra bunden af igen, med i f.eks starter med og stå uden foran jeres hoveddør i 5 min, så i 10 min, også trække den, indtil han slapper når i ikke er hjemme, istedet for og forlade ham i flere timere smiley

• *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 884
    #9   30. sep 2013 Og tapeten elsker han grundet tapetklisteret smiley

• #10   30. sep 2013 tænderne.. hvad med at lave nogle fyldte marvben, blød noget foder op (hvis han får tørfoder) bland det evt. med noget ekstra lækkert, en skefuld leverpostej fx, og stop det i marvbenet og ned i fryseren, det tager i så bare op inden han skal være alene.
    Labberen er jo temmelig madglad, så det var da et forsøg. Alternativt så køb en kong Mike http://www.bigbullies.dk/Shop/hunde-aktiveringslegetoej/mike.aspx
    den er også genial til formålet, og kan smides i opvaskemaskinen.
    Det var da et forsøg, som både gavner hans tandskifte, samt holder ham beskæftiget

• #11   30. sep 2013 En fyldt frossen kong og så evt mere eller mindre plads at være på. Luna kunne ikke overskue hele lejligheden, så hun fik gang og badeværelse at være i, når hun var alene. Og så 2 frosne kong'er og derefter rørte hun ikke længere væggene smiley

• #12   30. sep 2013 Han er ude i køkkenet, vi lufter i ca. 15 min en kort tur. vi leger med ham når vier hjemme og træner med ham stort set hverdage. jeg går tur med ham i 30-45 når jeg kommer hjem og er alene fra kl 8 til 12-14 det ændre sig.
    Men det skal siges at han kunne sagtens være alene uden at lave ballade indtil han begyndt med at skifte tænder smiley

• #13   30. sep 2013 Læs denne fil så kan i lære jeres hund at være alene hjemme

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/publikationer/adf%C3%A6rdsproblemer-hos-hunde

adfærdsproblemer-hos-hunde

• #14   30. sep 2013 Hvad skal jeg fylde den op med?? hjalp med de kong'er?

• #15   30. sep 2013 Camilla H - det har jeg læst. jeg tror at jeg har læst meget inden på nettet smiley

• #16   30. sep 2013 Da trine var hvalp, spiste hun også alt. Som f.eks. min ipod, internetstik og ledninger, men det stopper da heldigvis smiley

• #17   30. sep 2013 fyld op med opblødt tørfoder, evt. med en klat leverpostej i for at gøre det lidt mere lækkert

• #19   30. sep 2013 Hvordan får han sit foder? Bor I i hus?

• #20   30. sep 2013 Eeehm... hvis han har sovet hele natten, og så kun bliver luftet 15 min før i tager afsted om morgenen, kan man da heller ikek forvente at han er træt og bare lægger sig til at slappe af når i forlader ham.

kedsomhed handler ikke om hvor mange ting han har at lege med mens han er alene, men om hvad i laver med ham når han IKKE er alene, sådan at han kan slappe af når i så forlader ham.

Var det min hund, ville jeg i første omgang prøve at lave morgenrutinen om, sådan at han kom på en god gåtur (ikke noget vildt, bare en stille og rolig gåtur) og herefter fik lidt hjernegymnastic inden han blev forladt -f.eks. søgeopgaver, lidt træning eller andet der kræver han bruger hovedet.
    SÅ kan man begynde at forvente at han faktisk er tilpas og afslappet når man forlader ham.

Og så ville jeg droppe at have alt muligt legetøj -aktivitetsbolde og meget andet legetøj, opfordrer nærmere til vild aktivitet end til afslapning, og det er næppe en fordel.
    Istedet ville jeg, som bl.a. Jeanette foreslår, give en kong eller evt marvben med fyld. Det er rolig underholdning.

• #22   30. sep 2013 StineH. Du kan ikke generaliserer om en morgen tur er for kort eller lang.

Da min turbo hund var i den alder havde jeg også de problemer, jeg travede i en time hver morgen, det løste IKKE problemet. det gik først den rigtige vej da jeg kun var ude med hende 15 min hver morgen.
    Men foder søg og anden aktivit måde at give foder på, giver jeg dig fuldstændig ret i, er rigtig godt smiley

• #24   30. sep 2013 Hopla -det handler jo ikke så meget om længden på gåturen, men om at den skal lave et eller andet der gør at man med rimelighed kan forvente at den kan slappe af i flere timer efter... Og 15 min morgengåtur er altså ikke nok... om man så vil gå mere eller lave noget andet er sådan set ligegyldigt (udover altså at det self afhænger af hunden man står med), men noget skal der da laves...

• #25   30. sep 2013 Det er jo heller ikke det jeg skriver. Jeg siger bare at man bare ikke kan generaliserer
    af længden af gå tur, men at der også skal være andet aktivitet om morgen.

Ja det var ihvertfald det jeg mente

• #26   30. sep 2013 Han får sit foder 3 gange om dagen, ja vi bor i hus. om morgen få han maden i et mad skål som sku gøre at han spiser langsommere. Jeg har gået 30-45 min før, og det var det samme og så sagde dyrelægen og hundetræneren at jeg skulle gå 15 min.

Jeg vil meget gerne prøve det med give ham morgen maden på et andet måde. Skal jeg give han det i et aktiveringsbold? eller er der andet i kan forslå? smiley

• #27   30. sep 2013 Prøv som vi er flere der har foreslået, at købe en kong mike, som jeg har linket til længere oppe i tråden, eller et udhulet marvben, og prop opblødt tørfoder deri, og smid i fryseren dagen i forvejen.. det kan sagtens gøre det ud for morgenmaden

• #28   30. sep 2013 Okay det vil jeg gøre. mange tak for hlælpen og så håber jeg at det virker smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.048
    #29   30. sep 2013 Her i huset varer morgenturen nu også kun 15-20 min.. Til gengæld bruger jeg ca. en halv time på at lege, træne og nusse med hundene efter morgenmaden, inden vi slutter af med et par minutters fodersøg i haven.

Tidligere gik jeg lange ture med den ældste, og alligevel forsøgte han at fortære møblementet, når jeg ikke var hjemme. Da jeg for et års tid siden havde forstuvet foden og kun kunne humpe lidt rundt i kvarteret, måtte jeg finde på noget andet, og det virker rigtigt fint. Siden dengang har han kun lavet ballade, når jeg har haft for travlt med at komme ud af døren om morgenen.

• #30   1. okt 2013 Sæt madskålen væk. Han skal slet ikke have med i en skål. Han skal arbejde for den. Det er en retriever, som er kendt for at have en formidabel næse. Lad ham bruge den.

Gem tomme toilet- og køkkenruller. Fold en ende sammen, put lidt mad ned i og fold den anden ende sammen Luk ham væk så han ikke ser hvor de bliver lagt og så lad ham finde dem rundt omkring i huset. Det giver lidt oprydning, men det er nemmere end at sætte nye vægge op smiley Imens han søger skal du være helt stille. Lad ham selv arbejde. Hvis han opgiver, så gå stille hen imod et af gemmestederne indtil han får færten igen.

Tag lidt af hans mad med på gåturen. Gem lidt i græsset, på stubbe, sten, træstammer osv.

• #31   1. okt 2013 Du skriver, at I går en tur om morgenen og igen 35-45 min. om eftermiddagen og derudover leger og træner, når I er hjemme, men hvordan og hvor meget? F.eks. kan bold- og pindekast, trækkeleg o.lign. være mere stressende end stimulerende.

Hvis hunden dagen igennem bliver godt og grundigt stimuleret m.h.t. at bruge sanserne, og selvfølgelilg også får sin daglige motion, vil der som regel være større chance for, at den kan slappe af og hvile næste dag, når den skal være alene.

Morgenturen skal helst bare være en let luftetur, hvor hunden får besørget, og så kan den komme ind og evt. bruge lidt tid på fodersøg, ligge med en kong/marvben el.lign.
    Væk med legetøj med undtagelse af f.eks. et tyggeben og en bamse. Resten distraherer bare, og bliver også mere spændende, hvis det kun tages frem til leg, når I er hjemme.

• #35   1. okt 2013 Hvor er det skræmmende at foreslå bur til en hvalp der ikke kan være alene hjemme, jeg forstår simpelthen ikke at man kan få sig selv til det! Et bur er til transport eller til sove steds med lågen åben, ikke til opbevaring af en hund i flere timer!!

• #38   1. okt 2013 Line P hvis du nu tænker dig bare lidt om, så ved du jo godt hvad det er der højst sandsynlig sker, i samme øjeblik et eller andet fjols skriver bur, så tænker TS Jes løsningen er bur, hunden kan ikke lave ulykker hvis den er i bur, næste morgen efter 15 min luftning stoppes hvalpen i et bur og familien smutter, 8 timer senere kommer de hjem til en enten helt panisk eller helt modløs hund, intet er ødelagt og de fortsætter sådan, akkurat som du jo tilsyneladende gør, for det er jo det du skriver!

• #39   1. okt 2013 Miemiv.... jeg kaster ikke bold eller pind med ham om morgen senere på dagen kan jeg godt kaste dem bolden fordi han kan godt lide at løbe og labradorer skal have lov til at løbe frit. men jeg bruger 30 min på at lege/ træne med ham .

Jeg vil ikke have min hund i bur, da jeg har hørt at det er ikke godt for hunden fysisk fordi den ligger i flere timer og kan ikke røre sig med f.eks. at går fra den ene ende af rummet til den anden.

• #41   2. okt 2013 Jeg har også bure til mine hunde, men bur er til korte ophold under opsyn, fx når der kommer fine gæster:) eller når hundene er total pladret til af regn og mudder, ellers står vore bure åben og bruges til soveplads og hygge;) til det er de super. Men ikke til brug som opbevaring i flere timer fordi hunden ødelægger, tisser eller på anden måde viser at den ikke er glad for at være alene, det burde være forbudt!

• #42   5. okt 2013 Jeg vil dele med jer.. af i denne uge har jeg brugt en kong til at give han mad og en anden med noget lækkert til mens har skulle være alene. jeg går stadig 15 -20 min men hvor han få lov til at snuse så han vil og det viser sig at det virker og nu krydser jeg finger for at det ikke kun var denne uge og det bliver ved smiley

• #43   6. okt 2013 Super god update! smiley

Kommentér på:
Labrador ejer!!!! HJÆLP!!!

Annonce