{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bedste opskrift på levergodbidder
  • #1   30. sep 2013 Til køteren min dampkoger jeg det, skærer ud i passende stykker - og fryser i portionsposer; 1 pose til 1 dags træning.

Hitter hver gang, og de er bløde og velduftende smiley

• #2   30. sep 2013 Fik lige en mail fra Olivers tidligere med flg. opskrift:
    Hundekiks med lever

300 g hvedemel
    150 g majsmel
    125 g kogt, hakket lever
    3 spsk. olie
    2 æg
    ca. 1½ dl siet kogevand fra kødet

Kog leveren, til vandet ikke skummer mere.
    Hvede- og majsmel blandes i en skål. I en anden skål piskes æggene med olien, rør kogevandet og leveren i. Tilsæt melet lidt efter lidt. Ælt dejen godt - den skal være som en god tærtedej. Dejen rulles ud på et meldækket bord til ca. 1/2 cm tykkelse og skæres i tern. Kiksene lægges på en bageplade med bagepapir og bages ved 200 grader i ca. 20 minutter, evt længere. Jo større kiks, jo længere bagetid.

Kiksene skal være helt hårde, ellers kan de ikke holde sig ret længe. Helt gennembagte kiks kan holde sig i op til 2 måneder, hvis de opbevares køligt og tørt.

Håber du kan bruge den smiley

• #4   30. sep 2013 De her er simpelthen et HIT mellem alle hunde. Jeg bagte en stor portion og delte ud i hundeklubben, alle hunde kunne li dem! smiley

Ca. 35 godter
    250 g. kyllingelever
    1 spsk. solsikkeolie
    100 ml. kærnemælk
    250 g. fuldkornsmel

Hak leveren meget fint (evt. i blender) og rør den sammen med olien og kærnemælken. Tilsæt mel og ælt alle ingredienser sammen til en jævn dej.
    Dæk dejen til og lad den hvile i køleskab i 30 min.

Beklæd en bageblade med bagepapir.
    Rul dejen ud på et meldrysset bord, til den er ca. 1 cm. tyk. Her kan man så bruge kageudstikkere eller bare forme små hundekiks. Anbring nu godterne på bagepladen.
    Bag godterne ved 180 grader i 30 min. Sluk ovnen og lad godterne TØRRE UD (lågen skal være lukket) i 1 time YDERLIGERE.

Holdbarhed: 14 dage i en kiksedåse.

profilbillede
  • #6   30. sep 2013 Terrier - kommes leveren rå i dejen? smiley

• #7   30. sep 2013 Jeg skærer dem ud i små bidder og bager dem i ovnen ved 100 gr. til de er sprøde, men stadig bløde indeni (ca. 1,5 time). Det griser lidt og dufter i hele hytten, men det bedste til mine Sylfider og jeg er ikke så sart smiley smiley

Kommentér på:
Bedste opskrift på levergodbidder

Annonce