Loppemiddel - hunden klør sig? {{forumTopicSubject}}
Cody er begyndt at klø sig når han bliver behandlet med loppemiddel. Han er indtil nu blevet behandlet med Bayvantic, men selvfølgeligt vil vi stoppe med at bruge det hvis han ikke kan tåle det.
Han klør sig nogle gange, det er ikke hele tiden, og huden er ikke rød og ligner ikke noget der er irriteret. Han virker heller ikke til at have tør eller skællet hud.
Hvis man klør ham i nakken bliver han helt salig og man kan få ham til at lægge sig ned vha. det, dog har han altid gjort dette.
Jeg ved jo så heller ikke om det kan være foderet, da vi pt. er løbet tør for foder, så her de sidste par dage har han fået lidt blandet af de sidste rester af hans "normale" foder og så nogle foderprøver for at give ham noget at spise.
- Dog skal der købes foder i dag, vi kommer nok til at prøve noget Kingsmoor i stedet for det vi plejer at bruge.
Syntes bare ikke det kan være foderet, da han også har kløet sig i nogle dage de andre gange han har været behandlet, dog er det stoppet igen efter nogle dage. Og han har fået det foder vi har prøver på før.
Hvad kan vi bruge som loppemiddel i stedet for? Vi har også katte, de får dog Advantage.
Gerne noget der virker så effiktivt som Bayvantic, da vi har prøvet Frontline uden succes - og dette gælder både hund og katte.
dec 2011
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 126 Svar: 736
jun 2013
Følger: 36 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.202
Lopper har jeg aldrig haft problemer med.
nov 2011
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 61 Svar: 519
Men vi vil da prøve at se det an, for som sagt har han hverken rød og irriteret eller skællene og tør hud
Men den der tic clip har jeg hørt om før, kunne være vi skulle snakke om det herhjemme, det må da være "nemmere" at bruge end at skulle putte noget vådt stads i nakken på hunden (der bestemt ikke er glad for det ;))
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 88 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.514
jun 2013
Følger: 36 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.202
dec 2011
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 126 Svar: 736
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.128
Loppemiddel - hunden klør sig?