603 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Opmærksomhed??? Opmærksomhed???

Mig og min kæreste har lige fået en lille hundehvalp på 9 uger. Det skal lige siges det er en han hund. Han følger mig rundt over alt, og når jeg er på toilet står han uden for døren og piver og gør. Han vil hele tiden op til mig og ligge og han stirre rigtig meget på mig. Når han så ligger ved mig, bider han mig i fingerene (ikke hårdt) og når jeg går rundt kan han godt finde på at bide i min bukseben.

Er han bare en lille hundehvalp der vil have opmærksomhed???

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Ophæng af lampe 350 kr.
  • Planlimning af kogeplade 1.000 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Overgang EL net 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opmærksomhed???
  • #1   26. sep 2013 Ja. Så kort kan det siges. Han er lige fjernet fra alt han har kendt og som var trygt og godt, så han har behov for at finde tryghed et andet sted og det er hos dig. Positiv opmærksomhed er lig med tryghed. At blive ignoreret føles utrygt.
    Men selvfølgelig skal han lære ikke at være i hænder hele tiden, det er en process, der ikke må forceres.

• #2   26. sep 2013 Helt enig med Lene.

• #3   26. sep 2013 Jeg troede os det havde noget med dominans at gøre. Han humpede op af mig for 2 dage siden, hvor jeg puffede ham væk og sagde nej. Han har ikke gjort det siden.

• #4   26. sep 2013 Lisa: Glem alt om dominans, det er kun med til at gøre forholdet mellem hund og ejer mere besværligt - en hund er ikke ude på at overtage verdensherredømmet. Men den kan humpe i frustration eller som overspringshandling.

• #5   26. sep 2013 Okay, Jeg er glad for jeres respons smiley
    Har læst lidt forskelligt inde på nettet, når hunde humper op af en. Nogle skriver det kan være fordi de er stresset eller fordi hunden er helt oppe at køre. Andre skriver det er dominans.

• #6   26. sep 2013 Det er ikke dominans! Giv hunden den opmærksomhed den søger, for du er dens et og alt lige nu. Tror jeres forhold kan blive træls, hvis du bare ignorere den og puffer den væk smiley

• #7   26. sep 2013 Har jeg kun gjort da den humpede op af mig.

• #8   26. sep 2013 Ja, men tror du i stedet for at puffe den væk, skal aflede dens opmærksomhed, måske er den bare frustreret over den manglende opmærksomhed! smiley Prøv hvis der bliver en næste gang, at aflede den med et eller andet. smiley

• #9   26. sep 2013 Jeg prøver alt hvad jeg kan, når feks han bider finder jeg hans legetøj for at vise ham det må han gerne bide i. Men generalt bider de jo meget i den her tid. Han er en lille bandit smiley

• #10   26. sep 2013 Hvad er det for en hund, du har fået, Lisa?

• #12   26. sep 2013 Dansk svensk gård hund.
    Ja det ved jeg godt, og prøver virkelig os at lære den at det gør man ikke. Den er blevet bedre til at lade være. Jeg må bare blive ved, indtil den lære det.

Kommentér på:
Opmærksomhed???

Annonce