Gøer af andre hunde - intet hjælper! {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg har verdens sødeste hund, som er en blanding af chihuahua og papillon. Den er 6 måneder gammel og er umiddelbart en meget opdragen hund, men når vi går tur, så gør han af andre hunde. I starten prøvede jeg at aflede ham med godbider, snak - altså afledning. Men han er overhovdet ikke til at få kontakt til og reagere ikke uanset set hvilken slags godbid det er vi snakker om. Derefter har jeg prøvet at snakke med alle hunde han har gøet af (hvis ejer giver lov) ved at jeg sætter mig ned på hug og viser min hund at den ikke gør noget ved at ae den fremmed hund og snakke med dem begge to. Han stopper ofte med at gø og vi kan gå videre. Det har jeg gjort langt over 30 gange nu og det er ikke blevet den bedste smule bedre. Udover det er det jo heller ikke alle ejere der giver lov og nogen gange stopper min hund ikke uanset hvor meget vi snakker med den fremmede hund og hvor længe vi bruger.
Alle katte han ser på sin vej får også en ordentlig gøtur.
Hvad gør jeg? Jeg har de sidste få gange skældt ham så meget ud og været dominerende og det gør at han stopper hurtigere end ellers, men det er jo ikke fair overfor hunden at jeg står og råber højt til den (og jeg bryder mig ikke om det - men var nødt til at se om det hjalp) og så er det jo pinligt at stå og råbe, når andre hører på det.
Please hjælp. Og ville en kasteration muligvis hjælpe i dette tilfælde?
aug 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 41
Ved ikke om det virker, men held og lykke
nov 2004
Følger: 18 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 33 Svar: 356
apr 2008
Følger: 51 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 228 Svar: 1.176
din ven står med sin hund oppe ad vejen og du og din hund går imod dem, så snart du kan mærke din hund skal til at komme med en reaktion (det skal være inden!) vender du om og går den anden vej.
Dette skal gøres flere gange, men du burde i sidste ende kunne gå forbi den anden hund uden problemer. Med denne øvelse er det nødvendigvis ikke meningen at hundene skal have kontakt til sidst, men gå forbi hinanden på afstand uden at reagere yderligere på hinanden Håber det virker for dig...
Desuden vil jeg tilføje at jeg tvivler på kasteration er vejen frem. hverken i dette tilfælde eller andre. Jeg synes ofte det virker som den løsning folk tager når de ikke gider gøre andet og chancen for det hjælper er lille i forhold til hvad der sker for din hund efter kasteration Bare tænk på hvor nemt kastererede hanhunde bliver overvægtige og det er aldrig sundt
maj 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
Det sætter tingene i perspektiv at høre andres meninger
Gøer af andre hunde - intet hjælper!