397 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Malou N
Malou N
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Renlighedstræning i lejlighed Renlighedstræning i lejlighed

Hejsa??

Håber på lidt hjælp!?? Vi har fået vores dejlige lille papillonhvalp hjem for et par dage siden. Hun peb meget den første dag men nu er er hun begyndt godt, at kunne løbe rundt og lege selv. Men hvor gør det ondt at høre hende pive - hvor længe bliver hun ved med det? ?? det helt store problem er renlighed. Hun sover igennem om natten (fra ca. Kl 22 til kl 7-8 stykker) hun tisser osv. Lige inden sengetid og 2 sek efter hun er stået op, men ikke uden for - kun inde?? Selvom vi lige har været ude. Hun gør opmærksom på det inde ved at komme med små klynk, så hun eksempelvis kan blive båret ned fra sofaen som hun jo ikke er stor nok til at hoppe op og ned fra endnu. Men hva gør jeg? Skal lige siges, at hun sover dagen igennem så der er der ikke noget problem. Kun morgen og aften.

På forhånd tak

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af 5g til tv 1.700 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Renlighedstræning i lejlighed
  • #1   23. sep 2013 Du går ud med hende, til samme sted!, hver time samt efter mad, vand, leg og søvn.

• #2   23. sep 2013 Vi blev ude ind til hun havde gjort det, og så legede vi lidt udenfor, eller trænede hvis hun ikke lige kunne..
    Tror ikke de føler sig sikre nok ude i den store verden, og vil derfor gøre det hjemme da der ikke er andre hunde der..
    Men lige så snart hun får ros for det, skal det nok begynde at gå bedre..
    Vores var renlig da hun var ca. 3-4 mdr.. Der kunne stadig ske uheld i lejligheden. Vi flyttede så i hus d. 15/7 ca. hvor hun var omkring de 4 mdr, og her har hun ALDRIG haft uheld..

• #3   23. sep 2013 Og ja, som Malene skriver: Vi rendte ud og ind og ud og ind.. Hvis jeg lige havde været ude i 30 min, uden held, og vi kom op, og hun gik i cirkler, så bar jeg hende ned igen - selv om det er sk*de irriterende ;)!

• Malou N
    Malou N Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #4   23. sep 2013 Tak for jeres svar. Så er der håb forude? Hvad med piveriet?

• #5   23. sep 2013 du løfter hende ikke ned af sofaen for at hun kan tisse, du tager hende op på armen og går udenfor med hende inden du sætter hende ned, så bliver du udenfor til hun tisser, derefter skamroser du hende helt viiildt...

hun skal heller ikke gå rundt så meget som et skridt efter nattesøvnen, så snart hun vågner, er det op på arm, du må have trøje og bukser på og sko stående klar og så ud med hende straks hun vågner ... blive ude til hun har tisset, også ofte lavet efter en lang nats søvn ... og igen rose ...

Efter HVER søvn, hver spisning og hver gang der er leget er det op på armen i sammen sekund det er slut og ude, blive ude og rose rose rose ....

• #7   23. sep 2013 Og så endelig ikke pylre om hunden når den piver, for så bekræfter du bare at noget er galt. Hunde sanser meget, og følelser smitter.
    hvis hun piver eller gør, så sig "tak" og bring hende ud af situationen. Lav noget andet.

• #9   23. sep 2013 Da jeg fik Penaut, boede jeg i lejlighed. Det var heldigvis efterår på daværende tidspunkt, for jeg sov i tøj og havde gummistøvler stående klar, så jeg kunne løbe ned med ham om natten og tidligt om morgenen.
    Gå ud med hvalpen meget ofte - som de andre skriver. Prøv at bruge samme sted hver gang, gerne præcis det samme stykke græs. Eventuelt kan du sætte dig på jorden og smide lidt godbidder på græsset rundt omkring dig, det beskæftiger hvalpen lidt, og når først den bevæger sig lidt rundt, skal den nok tisse.
    Og som de andre skriver, er det en god ide ikke at sætte hunden ned, før man når til græsset. Mange hvalpe tisser, hvis man lige sætter dem for at tage sko på eller lignende.

Når den piver, så prøv at lade være med at pylre om den, selvom det kan være svært. Det er klart, at den piver, det er kun en lille baby, der er blevet taget ud af sine vante omgivelser og fra sin mor og søskende. Hun skal lige falde til, så skal det nok gå over. Afled hende, men ikke på e måde, så hun får noget ud af sit piveri. Tal roligt til hende og afled med legetøj eller måske en godbid. Men først når hun hæder inde med piveriet, så hun ikke tror, man kan pive sig til opmærksomhed.

Kommentér på:
Renlighedstræning i lejlighed

Annonce