{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
909 visninger | Oprettet:

Lotte A
Lotte A
Tilmeldt:
6. aug 2013
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 24

Ædfærdsændring ifm. løbetid eller tandskifte eller noget tredje? {{forumTopicSubject}}

Hej,
Maddie på snart 7 måneder opfører sig mærkeligt og har gjort det i snart 4 døgn nu. Hun plejer at være enormt glad og logrende og legesyg - men sådan har hun ikke været i et par dage nu. Hun krymper sig sammen og løber lidt forvirret rundt fra kurv til kurv. Hun piber til tider også, mere end hun plejer. Hun har ikke samme appetit og vil egentlig helst være i fred og sove. Derudover så gnupper hun sig lidt mere end normalt og har lidt travlt med at slikke sig forneden.

Når vi er ude plejer hun gerne at snuse lidt rundt, nu stormer hun ud, tisser af og stormer ind igen. Der er også længere tid imellem hun besørger nu. Hun har stort set sovet siden onsdag aften. Vi tog til dyrlæge om torsdagen og der var intet at se eller mærke, så vi tog hjem igen. Men ingen forbedring. Det virker ikke til hun har ondt, men noget generer hende.

Jeg har prøvet med ormekur, et bad og hun får lus/lopper middel, så lægen mente ikke at det kunne være det.

Jeg tænker at det kan være hendes tilbageholdte mælketænder, som generere hende - men ville hun sig trække sig sammen på den måde (som hun har noget siddende bagtil)

Eller løbetid?

Vil sætte STOR pris på at I vil dele jeres erfaringer med os - så hun kan blive den lille glade hund igen.

På forhånd tak! smiley

Hilsen Lotte


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ædfærdsændring ifm. løbetid eller tandskifte eller noget tredje?
  • #1   22. sep 2013 Min Afrodithe er virkelig et dampbarn..

    Da hun var i hendes første løbetid var hun slet ikke den Aftodithe jeg er vant til.. Hun var meget stille, meget rolig.. Ja rigtig kedelig..

    Lige så snart hun var færdig med sin løbetid, så vendte hun tilbage til sit gamle damp agtige jeg.. smiley


  • #2   22. sep 2013 Selv om jeg er helt ny første gangs hunde eger tænker jeg løbetid ud fra det du skriver men om det så også bare er det ved jeg ikke

  • Lotte A
    Lotte A Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 24
    #3   22. sep 2013 Hvornår begynder tæver at bløde? Jeg synes bare ikke at hun er hævet dernede - kan ikke rigtig se forskel.

  • #4   22. sep 2013 Min tæve er 7 måneder, og begyndte at bløde en smule igår. Men hun har været lidt løbetidsagtig i flere dage.

    Min tæve på snart 12 har jeg aldrig set den mindste smule blod fra, men hun er også MEGET renlig af natur.

    Men jeg synes godt det kunne lyde til at jeres er kommet i løbetid.


  • #5   22. sep 2013 Afrodithe var hævet i 4-5 dage før hun begyndte at bløde..
    Den bedste indikator var dog at min hanhund Kato begyndte at være vældig interesseret i hende..

    Hun begyndte desuden at bløde dagen efter hun lærte at hoppe op i sofaen..

    Og ja, så blødte hun som om det var Niagra Falls (overdrivelse fremmer forståelsen).. Ret voldsomt for sådan en lille hund (i min verden)..


    Nu går jeg så bare og venter på at hun kommer i løb nr. 2.. For det burde være lige rundt om hjørnet.. Første løbetid (da hun startede med at bløde) var d. 16/03 i år..


  • #6   22. sep 2013 Egentlig kan det være alt det du nævner..

    det kan være smerter i tænder der bare udarter sig anderledes..

    Det kan være begyndende løbetid..

    Hvad med anal kirtler ??? kan de være inficerede, trænge til at tømmes , checkede dyrlægen dem ??

    Er der evt. noget sekret ved hendes åbning, min yngste slikkede sig en del, det var ikke løbetid med skedekatar ....


  • #7   22. sep 2013 Syv mdr og stadig mælketænder? Det er da ikke normalt, er det?
    Adfærdsændring er normal ved første løbetid, men hvis ikke hun er hævet forneden, er det jo ikke det. Ved første løbetid er hævelsen enormt tydelig.


  • Lotte A
    Lotte A Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 24
    #8   22. sep 2013 Tak for de mange fine svar smiley
    Foxy: Der er ingen blod at se...endnu i hvert fald. Jeg har prøvet at åbne op dernede og duppe lidt med toiletpapir, men der er ikke noget. Men deres løbetid strækker sig vist over 3 uger (mener jeg), hvornår begynder blodet at komme? Hun startede som sagt med at opføre sig anderledes omkring i onsdags.

    Hanne: Jo, dyrlægen tjekkede også numsen og de var ikke hævet eller irriteret. Jeg synes måske at jeg kan fornemme lidt sekret dernede, men ikke meget. Jeg aner ikke hvor meget er for meget. Min første hund og erfaring med tæve. Men burde det lugte grimt dernede så? (skulle det vist gøre ved mennesker).

    Malene: Det er normalt for den race - de skal oftest have opereret hjørnetænderne ud. Synes også det er svært at bedømme om hun er hævet dernede - men tror det ikke.


  • #9   22. sep 2013 Nej det lugtede ikke da Ipsen havde skedekatar, og den dyrlæge vi var ved sagde det var normalt omkring tævens 2 første løbetider inden den blev ordentligt hormonelt udviklet......

  • Lotte A
    Lotte A Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 24
    #10   22. sep 2013 Okay - uanset hvad så må vi vist hellere en tur til dyrlægen igen i morgen. Så vil jeg prøve at nævne det. Men synes jo bare selv, dyrlægen burde har sagt noget om det både løbetid og hvad der ellers kunne opstå i den forbindelse.

  • #11   22. sep 2013 ja det burde han ... mener faktisk ikke det skulle behandles, men kan desværre ikke huske det ...

  • #12   22. sep 2013 Afrodithe lugtede forfærdeligt af fisk under hendes løbetid (jeg er ret sart mht. fiskelugt, er ved at dø over lugten når jeg giver kattene fisk, så al fiskelugt er forfærdelig for mig).. Især da hun var højløbsk..
    Troede straks at der var noget galt, men et tjek af dyrlægen viste at alt var normalt.. smiley

    Hendes mor (min mors tæve) lugter også når hun er i løb..


  • #13   22. sep 2013 @ Carina, tror TS mente om det lugter hvis tæven har skedekatar, sådan opfattede jeg det.. .. mine har også lugtet lidt ved selve løbetiden ...

  • #14   22. sep 2013 Hanne - Ahhh.. Hehe, jeg er vidst ved at være lidt træt.. *GG*

    Skedekatar ved jeg intet om, ingen af de tæver vi har haft i familien har haft det.. smiley


  • #15   22. sep 2013 Vega havde sin første løbetid i august. Hun ændrede dog adfærd en uges tid inden det første blod, og hanhundene viste interesse for hende noget før, så jeg var ikke i tvivl om, at det nærmede sig.

    Hun var først rigtigt hævet dagen inden blødningen startede, og hun blødte i 3 uger.


Kommentér på:
Ædfærdsændring ifm. løbetid eller tandskifte eller noget tredje?

Annonce