{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.491 visninger | Oprettet:

Studerende og hund {{forumTopicSubject}}

Hej hundegalleri!

Jeg sidder pt i Dublin Irland og overvejer min fremtid. Når jeg kommer hjem næste sommer er planen, at flytte hjemmefra og begynde at studere. Men jeg har igennem hele mit liv haft hund, selv her i Dublin har den familie jeg bor hos en hund.
Men når jeg flytter hjemmefra vil jeg ikke have råd til en kæmpe lejlighed, og jeg har derfor valgt at forære min elskede Golden retriever til mine forældre. Da jeg ikke mener at hun vil være egnet til at bo i en lejlighed, da hun er vant til at bo på landet.

Så egentlig vil jeg gerne høre jeres meninger og holdninger om at være studerende og have hund, samt nogle ideer til evt hunde racer der ville kunne bo i en mindre lejlighed, med en aktiv studerende ejer.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Studerende og hund
  • #1   22. sep 2013 Alle hunde kan bo i lejlighed (overdrivelse fremmer forståelsen - der er naturligvis spidshunde og store vogtere, der ikke kan trives).

Eneste forudsætning er, at man gider at bruge tiden på at aktivere og stimulere hunden. Hunden er ligeglad med hvor den bor..

• #2   22. sep 2013 det kommer IMHO mest an på om du har tiden til at aktivere hunden udenfor lejligheden - der findes en hel del studieboliger hvor man må have dyr, og altså osse hund, så det er muligt at stadig sidde med en billig husleje og have hund eller whatever.

• #4   22. sep 2013 jeg var/er studerende. Jeg havde en et værelses lejlighed, dengang var drømmehunden en schæfer så det valgte jeg. Og det fungerede rigtigt fint i en lille etværelses lejlighed smiley Han sov og puttede hos mig når vi var inde, og så var aktiv ude.. Det eneste jeg synes kan være en hindring, alt efter uddannelse, det er tiden. Derfor solgte jeg min første hund smiley

Og det andet er pengene.. De er ikke store.

• #5   22. sep 2013 Tak for svar. Jeg er en meget aktiv person som elsker at være ude, jeg går meget op i at træne og udfordre mine hunde. Så det er som sådan ikke mit problem. Mit problem er at jeg formentlig får en etværelses lejlighed og muligvis en to værelses at jeg ikke føler at det ville være ok at have en stor hund. Jeg regner med at komme ind på pædagog seminariet, som burde give ok tid til at have hund.

• #6   22. sep 2013 det kommer jo igen an på hvor lang tid af gangen hunden skal sidde der alene, efter min mening.
    Hvis du ender med lange studiedage plus transport, så begrænser det jo unægtelig den tid du kan være ude og aktivere din hund - uanset hvor aktivt anlagt du er.
    Hvis du så oveni er nødt til at arbejde ved siden af, så kan det tidsmæssigt hurtigt blive et problem.

• #7   22. sep 2013 Jeg fik Louie imellem 2. og 3. g. og har nu været færdig som journalist i trekvart år. Han har været vældig ligeglad med, om vi har boet på 85 kvm eller 40. Ingen forskel. Det man skal tænke:
    1) det er sindssygt svært at finde en studiebolig i de større studiebyer omkring studiestart. Og kun en lille procentdel tillader husdyr. Så det kræver en del at finde et sted, hvor de tillader dyr og som man kan betale på su.
    2) Økonomi. Su er ikke meget og der kan pludselig komme uventede dyrlægeregninger, og hunden skal jo også spise
    3) Tid. Nogle studier er du der 4 timer om ugen- andre 45. Og skal du også have et job for at få det til at løbe rundt- jamen så er der bare ikke tid til en hund. Studiet kan også svinge meget, hvor du i perioder bliver nødt til at være på skolen i døgndrift. Der har jeg været heldig at kunne tage min med ud på skolen, men har du nogen, som kan tage over med luftning og samvær, hvis der kommer sådan perioder?

• #8   22. sep 2013 Jeg er studerende og har hund i indre København. Måske en lille skitse af min hverdag kan give stof til eftertanke? smiley
    Jeg bor i lejlighed, min mors (heldige mig - lav husleje), og har en roomie, så ialt har jeg nok omkring 40-45kvm selv. Min roomie tæller ikke med som passer og egentlig heller ikke som selskab, så selvom hun er hjemme, kan Coco sagtens føle hun er alene hjemme, for roomie går på sit værelse og lukker døren, når hun kommer hjem..

Jeg har 7 timers undervisning og 8 timers arbejde om ugen. Det er lidt uheldigt fordelt, så Coco er alene hjemme 8 timer mandag og 8,5 fredag smiley Det er super ærgerligt, for der er mange ting, jeg ellers gerne ville fredag aften, som jeg må afstå pga. hun har været alene så længe om dagen..
    Og så har jeg nogle fantastiske veninder, som gerne passer hele aftener og nætter, når jeg skal ud og fulde mig til fester etc. Det ville jeg aldrig komme, hvis jeg ikke havde dem..
    Så ja, man kan sagtens have hund, imens man studerer, men det er bestemt ikke nemt og man skal virkelig ville det! Rent logistisk kan det være et helvede nogle dage.. smiley

Jeg har forresten en dværgchnauzertæve. smiley Hun er (rimelig) rolig indenfor og unghund udenfor smiley

• #9   22. sep 2013 Av ja. Druk. (Så kan man mærke, at man er ved at blive gammel, når man ikke tænker på det) Man skal være klar til at afstå fra fredagsbar, hyttetur, rusforløb osv, fordi man skal hjem til hunden. Det kan være skadeligt i forhold til det sociale liv i klassen.
    Pædagogstudiet indeholder ret meget praktik, hvor du er ude 32 timer om ugen. Plus transport. Det skal man også tage med.

Hvis du skal læse i Aarhus, så kig evt på Vejlby Toften. Billige boliger med tilladelse til hund, og det ligger en spytklat fra Via Jysk eller hvad det nu hedder.

• #10   22. sep 2013 Min kæreste og jeg er begge studerende, og bor i lejlighed med vores Tibetanske Spaniel hvalp smiley
    Vi har kun 35 kvm, men hun ligger bare mest og sover indenfor, og så leger og brænder vi krudt af udenfor. Hun er alene mellem 4-6 timer i hverdagen, hvilket hun klarer helt fint, der har aldrig været problemer med at have hende alene hjemme.

Jeg gik også efter en lille aktiv hund, som jeg kunne bruge til lydighed og agility, og som var modig og udadvendt nok til at komme med mig rundt omkring. Og indtil videre passer hun perfekt ind i den rolle smiley

Det eneste du skal huske på (som jeg kan se andre også nævner), er at der er meget færre boliger, hvor man må have hund, og så er de for det meste dyrere, fordi de er mere eftertragtet.

• #11   22. sep 2013 som sagt jeg boede i en etværelses med en schæfer. Senere i en toværelses med min malle.. Og ja på pædagogseminariet er der meget tid smiley smiley

• #13   22. sep 2013 Nå ja - og ang det sociale. Så følger Saga altid med mig hjem til venner og familie, eller hvis jeg skal til nogle arrangementer, som er "hundevenlige".

Men man skal selvfølgelig altid direkte hjem fra skole, for at lufte hund, så hvis de andre skal noget direkte efter skole, så må jeg mødes med dem senere (med Saga), eller også hopper jeg over.

Så der er nogle få sociale ting med min klasse, jeg har takket nej til pga Saga, menn til gengæld har jeg jo også mødt mange nye mennesker igennem hunde træning osv smiley

Kommentér på:
Studerende og hund

Annonce