{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.149 visninger | Oprettet:

Hundeloven - Indsamling af underskrifter {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Kunne ikke lige finde nogen tidligere tråd om det.

Så til dem som ikke har set det, så vil jeg bare lige gøre jer opmærksom om at der kører en indsamling af underskrifter som er imod hundeloven her:

http://www.skrivunder.net/afskafhundeloven

Det er ikke for at rive op i nogen debat om hvem der er for og imod. Men jeg ville såmænd bare sprede budskabet til jer som ikke har set det.
Den bliver i øvrigt også delt flittigt på Facebook. smiley

Edit:

De skriver følgende på indsamlingen:

"Hundeloven skal snart tages op til evaluering, så det er nu der skal gøres noget ved det!"

Såvidt jeg fostår, så er det ikke hele hundeloven som skal afskaffes, hvilket ville være dumt. Men den skal derimod laves om.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundeloven - Indsamling af underskrifter
  • #2   18. sep 2013 Såvidt jeg kan forstå, så skal den bare tages op til revidering smiley
    Der er en del punkter som er okay efter min mening, så tvivler på den hele afskaffes.


    Og så bruger de den her indsamling til at skabe et øget fokus på hvor mange som er imod den.


  • #4   18. sep 2013 Skrevet under...

  • #5   18. sep 2013 Ja som jeg sagde, der er nogle punkter som bør tages op. Ikke hele hundeloven.

    Selvfølgelig ville det være helt hul i hovedet at fjerne de punkter som du nævnte Maj-Britt, samt øvrige punkter som at hunden skal bære hundetegn og halsbånd osv.


  • #7   18. sep 2013 De skriver:

    "Hundeloven skal snart tages op til evaluering, så det er nu der skal gøres noget ved det!"

    Det betyder jo ikke at den skal afskaffes helt....


  • #8   18. sep 2013 Burde man ikke være for gode ændringer af loven, og ikke bare imod hundeloven?

  • #10   18. sep 2013 De afskaffer jo ikke hele hundeloven fordi der er en gruppe mennesker som skriver under at de er imod hundeloven.

    Indsamlingen bruges udelukkende til at skabe opmærksomhed om hundeloven, at der er noget som er galt, og noget bør ændres...


  • #13   18. sep 2013 Kan godt give dig ret i at opretteren at indsamlingen formulerer det dårligt.
    Jeg mener selv at der er mange punkter af hundeloven som er nødvendige.

    Men jeg opfatter det som en indsamling til at øge fokus på at der er nogle punkter af hundeloven som ikke er okay.


  • #16   18. sep 2013 Det der er simpelthen for useriøst til at jeg vil skrive under på det. Lige som det meste andet af den slags....

  • #17   18. sep 2013 Jeg er mest bare imod de punkter som siger at en hund skal aflives når den bider et menneske eller en anden hund.

    Det er oftest ikke hundens egen skyld, da den enten er opdraget forkert eller er blevet provokeret til at gøre det. At den skal aflives pga. det, føler jeg er urimeligt. smiley


  • #19   18. sep 2013 Enough said.

    I kan skrive under eller lade være.

    Jeg ville såmænd bare sprede budskabet til dem som ikke havde set det. Hvad i gør må i selv om. smiley


  • #24   19. sep 2013 stormet ud og bidt ???? hvor har du det fra, så vidt historien lyder, så kom der 2 hunde løbende imod den, samtidigt med at de gøede og hvæsede af Cato. og hvis man bare kender lidt til dyreverden så ville enhver da vide , at dyrs eneste forsvar når de bliver angrebet eller føler sig truet er deres tænder. tror faktisk at det går under kategori DYREADFÆRD. måske modpart også skulle have haft styr på sine, så de ikke havde kunnet skabe sig over for andre hunde og kommet i den situation. Så havde der heller ikke været nogen sag


  • #25   19. sep 2013 Heidi - hunde hvæser da ikke smiley

  • #26   19. sep 2013 Mon ikke man godt kan gå ud fra at det er delen hvor de har tilføjet 11 racer til forbudslisten og evt. loven angående skambidning, man ønsker ændret?

    Jeg tror bare det er et spørgsmål om at det er formuleret forkert, og folk måske ikke lige tænker over at der er andre dele af hundeloven som ikke omhandler forbudlisten.


  • #27   19. sep 2013 Jeg har skrevet en mail til personen der har lavet indsamlingen omkring det at være mere præcis om hvad de mener der skal afskaffes i loven, tror også bare det er formuleret forkert fordi man ikke rigtig har tænkt over det når det er det der er mest fokus på i loven smiley

  • #28   19. sep 2013 Aldrig i livet om jeg vil skrive under på at hele hundeloven skal afskaffes.
    Skriver man under på en indsamling, er det det som står beskrevet man skiver under på, ikke hvad indsamler evt. måske har tænkt. Ergo skrive man under på hele loven skal skrottes. No more lov om hundehold. Ingen regler for salg af hvalpe, ingen regler for chipning, ingen lovpligtig ansvars forsikring osv.


  • #30   19. sep 2013 SUK. Har lige læst et løst udpluk af kommentarene til den indsamling.
    Jeg vil godt æde min gamle hat på at størstedelen (hvis ikke alle), som skriver der ikke aner hvad der egentligt står i loven.
    Sørgeligt for Danmark der er så mange impulsive, eller direkte uintelligente mennesker til.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.277
    #31   19. sep 2013 Maj-britt.Men hvis det ikke forholder sig sådan som du gætter på? er det så rimeligt at en hund skal aflives fordi at en anden ikke har haft styr på sine hunde.Jeg syntes det ikke.

    Det er her det går galt efter min mening.At man afliver hunde uden at kigge på formidlende omstændigheder forstår jeg ikke.


  • #32   19. sep 2013 nu var det så tilladt på det område og tidspunkt at hunde var løs der Maibritt. smiley og igen det er stadig normal dyreadfærd og dyrlægen, der undersøgte den " skambidte" hund kunne ikke definere det som skambid, det er altså politi , der tog det valg at det var det....og hvorfor er det at folk er begyndt at tro at hunde opfører sig som mennesker . ( Det kan de altså ikke ) Så i bund og grund skulle , den person hvis hunde startede balladen, nok have været den der burde have haft styr på sine hunde eller snor på dem. så Cato havde været fri for at forsvare sig selv , som hund og nu i øjeblikket skal lide under den blå sprøjte



  • #33   19. sep 2013 og rygter starter som regel ved folks gætterier , det er Fakta


  • #34   19. sep 2013 Nej jeg vil heller ikke skrive under på at afskaffe hundeloven. Jeg er rimelig glad for at hvalpe er beskyttet af den, så de ikke må sælges før 8 uger osv...

  • #35   19. sep 2013 øhh det er muligt jeg husker forkert. Men jeg mener altså det altid er forbudt med løse hunde i klitterne.

  • #36   19. sep 2013 For satan da...

  • #37   19. sep 2013 Jep. Hunden må være løs mellem 1/10 og 31/3 på stranden (med mindre andet er skiltet). Men klitten er ikke stranden. Der gælder naturbeskyttelses reglerne.
    Det er ikke uden grund der er flere hundeskove tilknyttet Tisvilde hegn.


  • #40   19. sep 2013 Manden og jeg har skrevet under.

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.277
    #41   19. sep 2013 Maj-Britt.Uanset hvilken en du vælger så er Cato jo ikke den eneste der løber løs hvor den ikke må.Kunne forstå det hvis man selv har haft sine egne i snor og var blevet overfaldet ud af det blå.

    Gang på gang ser vi folk der ikke mener de skal overholde loven,råbe op når det går galt.Tag dog selv lidt ansvar for jeres handlinger.Bekymrende er det,at det nu ikke engang skal være et bid hvor der går hul før en hund skal aflives.Videre at det er op til politiet alene at vurdere.



Kommentér på:
Hundeloven - Indsamling af underskrifter

Annonce