{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Underskrift indsamling
  • #1   8. sep 2009 gennerelt, som jeg har forstået


  • #2   8. sep 2009 Hvis du har læst det hele mener jeg der står at godkendte avler vil få dækket deres udgifter, mht den nye lov


  • #3   8. sep 2009 Hvorfor er det en straf ?? Er det en straf at gå til hunde træning ??

  • #4   8. sep 2009 Og jeg stopper som hundetræner. Jeg vil ikke have noget med at gøre at melde til offentlig myndighed, om folk træner deres hund. Jeg arbejder gratis, og vil ikke have noget med det at gøre

  • #5   8. sep 2009 Øv skrev lige en lang tekst så kunne jeg ikke lægge den ud... hm...

    Jeg kan ikke stå inde for alle punkter, bl.a punkt 2 hvalpe skal ikke fjernes fra moderen allerede ved 1 uges alderen, selvom det er kortvarrig, det skaber utrykhed ved moderen.

    Der er lige lovlig mange gebyrer synes jeg, hvis man har stamtavle på hunden, ender vi på 20.000 kr for en hund pga gebyre til staten. Ikke fordí jeg ikke vil betale for min hund, men der er nogle af dem jeg synes er lige lovlig for meget oven i hinanden.

    Ang bid, så synes jeg ikke hunde skal bide og allerede 1 gang skal man se alvorligt på det. 2 gang hvertfald mundkurv eller aflivning, 3 gang aflivning, men dette kommer jo an på alvoren i bidende.

    Har ikke noget imod underskrift indsamlinger, men denne kan jeg ikke stå 100 % inden for, desværre.

    Men mange af punkterne er fair nok synes jeg. Jeg vil gerne høre argomeneter og ved ikke om jeg er den eneste der tænker sådan.


  • #6   8. sep 2009 Maj-britt: som hundetræner har man vel automatisk et ansvar på en eller anden måde... Ikke fordi man skal stå inden for det uden for træning som sådan, men man kan vel læse på en ejer, om han eller hun er berettiget til at have en hund eller ej. Men måske en adfærdsbehandler bedre kan bedømme det!!!

  • #7   8. sep 2009 Det er da ikke noget jeg skal bestemme. Selvfølgelig kan jeg se om hund og ejer passer sammen, men jeg vil ikke være dommer. Har ejer lyst til hunden og det besvær det kan give, hvorfor skulle jeg anmelde det?
    Jeg er ikke stikker og bliver det aldrig, så stopper jeg hellere som træner. Og jeg er nok ikke den eneste med den holdning


  • #8   8. sep 2009 Jeg har ikke sagt man skal være stikker.


  • #9   8. sep 2009 Man kan vel måske lave en konklusion omkring ejeren og hunden. Men igen det er nok bedre, at en adfærdsbehandler skal gøre det... Du må ikke misforstå mig. Jeg kan godt forstå du ikke vil stå i dårligt lys.


  • #10   8. sep 2009 jeg går da ud fra det er for muskel hunde for at alle hunde skal mental testes er da total blæst

  • #11   8. sep 2009 louise og henrik hvorfor???

  • #12   8. sep 2009 Gi mig en grund til jeg skulle mental Teste Bailey? de mental test jeg har set går kun på lydighed dvs. jeg skal træne det når det ikke siger mig en skid?

    Henrik


  • #13   8. sep 2009 Hvis du kan give mig en grund til at jeg skulle mental teste min hund, så kan jeg give dig en grund til du skal mental teste din!!! Alle hunde har jo brug for træning, om man går til træning eller træner der hjemme, det er så det!!!

  • #14   8. sep 2009 jeg kan ikke gi nogen grund til mental teste og da slet ikke på selskabshunde

  • #15   8. sep 2009 Du har aldrig hørt om selsskabs hunde, der har haft en dårlig adfærd? Lige netop selsskabs hunde er så kloge, at de skal have aktiveret deres hjerne mere end mange andre hunde racer. Mange der ikke gør det ( og jeg siger IKKE ALLE) får små selsskabs hunde der gør og er hidssige fordi de ikke bliver aktiveret. Alle racer har noget de skal træne og det er fysisk eller psykisk det er forskelligt. Din hund ville have det vildt sjovt med at skulle træner kunstner foreksempel.

    Men hvis man er så sikker på man har en menatlt stærk hund, så er det da dejligt, at man ikke har noget at frygte. Jeg har ikke noget at frygte. Vi har da kun fået ros hos dyrlægen ang. Frejas adfærd. Det er da ejligt at få ros. Lig som det er dejligt, hvis man kan få lidt vejledning, til hvordan man kan gøre det bedre med sin hund. derfor synes jeg det er vigtigt at få alle racer adfærdsbehandlet. Måske nogle mere end andre, det er så en anden sag!

    Der er bare så mange der er uinteresseret i deres hunds adfærd at det skaber problemer på mange områder.


  • #16   8. sep 2009 jeg går også til ringtrænng med min hun og aktiver den dagligt, men hvis der skal laves mental test på den skal den laves ud fra hvilken race det er og hva den bruges til, jeg kan slet ikke se hva jeg skal bruge jagtprøve osv. til og kommer aldrig til at træne det da det siger mig narda

  • #17   8. sep 2009 hun= hund skulle der stå

  • #18   8. sep 2009 Det er også det jeg siger, om man går til træning eller træner der hjemme, det er så hvad det er!
    Vi har da også kun gået til klik træning og hvalptræning med Freja. Men jeg siger da heller ikke man får en god hund af at gå til træning, men det er det mellem træningerne der er vigitge.

    men mange gange er det igennem træning at udfra komne kan bedømme ens hunds adfærd ejer og hund i mellem.

    det vigtigste er at man samarbejder ejer og hund i mellem, så man skaber et bånd.


  • #19   8. sep 2009 men på en dkk udstilling bliver ens hund jo også bedømt ud fra temperamant

  • #20   8. sep 2009 Så er der jo ingen problemer vel???

  • #21   8. sep 2009 Inden den blir´ sendt ind, så tjek den lige for stave/kommafejl... smiley

Kommentér på:
Underskrift indsamling

Annonce