31. jul 2005 Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.649
Respekt og overbærenhed. {{forumTopicSubject}}
Jeg lånte lige følgende fra CallMe's facebook.
Jeg møder sjældent mennesker ude i det virkelige liv, der råber og skriger efter mig eller mine hunde. Men det sker åbenbart, for det kan man jo af og til læse om herinde. Ofte læser jeg at "så havde jeg kr..ft....d...me. også råbt tilbage." eller "så havde jeg f..... fortalt den kælling" Men hvad hjælper det et råbe eller skælde ud på andre, fordi de ikke har den samme opfattelse af hunde og måde at have dem på, som andre?
Kunne vi ikke bare vise lidt respekt og overbærenhed overfor dem vi ikke lige synes opfører sig som vi gerne vil have dem til. Der kunne jo være en ganske logisk grund, som vi bare ikke kender. Tænk hvis det var os selv?
Nå, men jeg læste så lige denne tekst, som jeg gerne ville dele.
Sæt selv en given situation ind, og en grund til at vedkommende ikke lige reagerede som I ønskede.
“Du kan sikkert huske mig fra forleden dag. Det var mig, der var utrolig langsom til at reagere, da det blev grønt i lyskrydset. Da du gentagende gange slog i hornet, gik det pludseligt op for mig, at jeg spærrede for alt trafikken. Det beklager jeg meget... Undskyld!”
- ”Jeg vil dog gerne fortælle dig, hvorfor jeg virkede så sløv og fraværende. Ser du, jeg var lige forbi min læge, for at få svar på min undersøgelse, som jeg var inde og få taget et par uger siden. Her sad jeg så i bilen på vej hjem igen, opslugt af mine egne tanker - hvordan jeg skal overbringe min mand den nyhed, at vi ikke kan få børn sammen. Mine øjne sveg stadig, efter jeg havde grædt ude på hospitalet. Det her var et af mine største ønsker. Så for at være ærlig, så så jeg faktisk slet ikke, at lyset skiftede til grønt. Måske jeg skulle have haft en til at køre mig, men der var ingen der kunne, og ville for alt i verden ikke komme for sent til aftalen.”
Der er mange ting, vi ikke ved. Men at vise lidt overskud på din vej, det er koster ikke noget
Må I alle få en fantastisk weekend! Og pas på hinanden derude.
De bedste hilsner
Benjamin
Tal ordentligt teamet
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.017
Og negativ stemning og egocentreret jeg først tilgangtil verden, det smitter.
Så lad os alle hjælpes ad med at vende det rundt..
Respekt og overbærenhed.