{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode råd mod bideri
  • #1   12. sep 2013 Afbryd det den ikke må bide og giv den noget den må, som et ben, legetøj. Vi havde 20 stk. Legetøj/ben ligende her hjemme, så vi kunne afbryde dårlig vaner og give noget den må bide i..

• #2   12. sep 2013 Bideri er kedsomhed eller vane.
    Jeg gentager den kloge sætning: en træt hund er en nem hund.
    Giv hunden noget at lave, så holder bideriet op.

• #3   12. sep 2013 Ja afled med legetøj. Så du giver hunden et alternativ. Hunden keder sig sikkert som Malene skriver, og dårlig opmærksomhed er bedre end ingen opmærksomhed.

• #4   12. sep 2013 Kdm håber det er iorden jeg lige spøger til råds i din tråd
    Jeg har en chihuahua hvalp på 12 uger der elsker at bide/hapse i bukseben når man går
    I starten gik jeg bare vider og slæbte hende med det var nok ikke lige det smarte smiley
    Jeg er nu begyndt at sige et bestemt nej og stå stille til hun stopper
    Hun har ikke rigtig lært hvad nej betyder i nu så ved ikke hvor meget det hjælper at sige nej ?
    Mit spørgsmål er om det er det rigtige jeg gør ?

• #5   13. sep 2013 Min hvalp gør/gjorde præcis det samme. Jeg stopper op og siger nej, og så ignorere jeg hende indtil hun stopper. Ligeså snart hun stopper går jeg videre og roser hende, muligvis afleder hende med legetøj. Bliver hun ved ville jeg have et stk legetøj med mig, så nu hun begynder siger du "NEJ" og giver hende legetøjet hurtigt, og roser med det samme smiley Det kan tage lang tid før sådan noget er lært. Min er heldigvis mere eller mindre stoppet fuldstændig med bukseben, så nu skal vi bare have arbejdet på at man ikke må bide i snoren. smiley

• #6   13. sep 2013 Der er jo flere motiver for en hund når det handler om bideri.

Det kan være en ganske naturlig gang hvalpebideri, hvor det at undersøge ting med munden er en del af en naturlig udvikling, det kan være noget der kommer af angst og det kan være opstemthed og leg.

Vil du forklare lidt mere omkring omstændighederne. Hundens alder, race, hvad den får tiden til at gå med til dagligt, hvor meget den er alene, osv.

Kommentér på:
Gode råd mod bideri

Annonce