{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
749 visninger | Oprettet:

Gode råd mod gøen {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Vi er flyttet for en uges tid siden og i den forbindelse har jeg jo et par hunde der lige skal vænne sig til de nye omgivelser og lyde.
Specielt Fraya - min ældste har lidt svært ved det.

Hun gør - specielt om aftenen - når der kommer noget forbi ude på vejen - og jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg takler det bedst?

Jeg har prøvet at gå hen til vinduet med hende og tale beroligende og glad for at signalere at der ingen farer er, og de mennesker udenfor er søde og må gerne være der.
Men der er ingen kontakt til hende - hun bare stirrer og gør og høre slet ikke at jeg taler.
Så jeg prøvede at kropspresse hende - i den forstand at jeg går i mellem hende og det hun gør af og presser hende lidt tilbage til hun sætter sig og tager kontakt til mig - så roser jeg hende roligt og når der er ro, flytter jeg mig igen.
Men så er den gal igen LIGE med det samme....

Så er i tvivl om jeg bare skal fortsætte på den måde og så satse på at det virker til sidst?

Hvad har virket for jer??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode råd mod gøen
  • #1   11. okt 2010 vores gamle hund Gimle gøede også... vores hundetræner sagde vi skulle lærer ham at gø.
    det synes vi jo var mærkeligt men da vi havde lært ham at gø på kommando kunne vi også stoppe ham på kommando...
    nu har Rasmus så samme tendens, men han fatter ikke at gø på kommando, men tror nok det skal komme

• #2   11. okt 2010 Fraya kan godt gø på kommando - og hun kan egentlig også sagtens finde ud af at stoppe igen.. når bare ikke der er noget decideret at gø af hehe

• #3   11. okt 2010 måske skal hun så bare falde til....

• #4   11. okt 2010 Jeg vil tro du bare skal fortsætte med at tale roligt, kigge ud af vinduet - virke ligegyldig (dvs heller ikke glad) - og så roligt fortsætte med hvad du havde gang i inden..

• #5   11. okt 2010 Det skal hun helt sikkert smiley

men kunne være der var nogle gode råd til at gøre det lidt lettere.
    Hun skulle nødigt få for vane at stå og gø til gene for hele nabolaget hehe

• #6   11. okt 2010 Når Kaoz bliver vagtsom siger jeg "tak for det, jeg har hørt det"
    - Han gøer kun når det er yderst nødvendigt, dvs hvis han fornemmer der er noget anderledes, og jeg ikke er opmærksom.

Stopper han ikke når jeg har sagt "tak", så bliver han bedt om at være stille.

Kaoz er jo lydig og vil gerne lystre. Han kender utrolig mange kommandoer, men mest af alt reagerer han på min sindsstemning, og hvis jeg godt ved hvad det er han reagerer på (måske nogle gæster i gården (deler gård med udlejer) der kommer sjældent), så kan jeg med naturlig ro bede ham stoppe; jeg har styr på situationen..

Jeg ved ikke om der er naboer i kan forstyrre, og du måske bliver irriteret og lidt "flov" når hunden gøer, i det tilfælde ville jeg kontakte naboerne og bede om en smule forståelse den næste uge - i træner hårdt, men hunden skal lige falde til..

• #7   11. okt 2010 Nina: Jo man bliver da sådan lidt flov når hun står og "skaber" sig hehe.
    Man vil jo helst ikke have klager over det...
    Der er dog ik noget når de alene - der går de i et bryggers væk fra vejen og vinduerne ud til gaden og der er rimelig ro.
    Udlejer har gået udenfor og sat i stand og har stort set ikke hørt dem så det er da beroligende.

Men ja jeg kan da bede naboerne bære over med os lidt endnu - vi gør alt hvad vi kan.

Det værste/mest "pinlige" er egentlig om natten - vi bor i et tvillingehus (heldigvis er det ikke lydt) og hvis hun høre noget udenfor, så gør hun og ville selvfølgelig være ked af at vække nogen,
    Om natten er det dog ofte nok med et "Nej" - men der er jeg måske også mere rolig (jeg halvsover jo stadig) og måske er det som du siger, det hun kan mærke?
    Jeg må prøve at være HELT kold i de vågne timer også så hun kan mærke på mig at jeg er helt oven på og har helt styr over det.

• #8   11. okt 2010 Ja prøv at være rolig og overskudsagtig.. Hunden skal jo også lige falde til, men indtil da er det nemlig rigtig flovt at være den med den trælse køter der gøer konstant (sådan en nabo har vi vel alle oplevet?)..

Ro på, og fortsæt som du er påbegyndt.

Jeg er ikke helt begejstret for "afled med mad og leg", for det du egentlig gerne vil opnå er en roligere hund, der er i stand til at modtage kommandoer/træning.

Så vær rolig.. Ikke glad, ikke vred, ikke opmuntrende... Bare rolig og velovervejet. Når hunden så falder helt til ro, så kan du lidt henkastet sige at den er en god hund.. Igen ikke overrose så den bliver gearet op..

Kig ud af vinduet hvis det er der hunden gøer mod, og fortsæt så ellers dine daglige gøremål =)

• #10   12. okt 2010 Tak for rådene smiley

Faktisk oplever jeg hende ikke som utryg, men hun er en meget vagtsom hund og har altid været det.
    Det har dog aldrig været noget vi har fået klager over heldigvis. Hun plejer nok falde til ro jo mere hun kender stedet og lydene, men jeg vil gerne hjælpe hende til at komme godt ind i det.

Faktisk gjorde jeg og kæresten det som Nina foreslog hele dagen i går, vi kiggede ganske ligeglade mod det hun har gøet imod og sagde lidt ligegyldigt og roligt "tak".. hun gloede dumt på os og lagde sig pænt.
    Så lige nu prøver vi det af.

Med hensyn til aktivering, så har den selvfølgelig ikke været den samme lige mens vi flyttede.
    Men vi har trænet med noget af maden og hun har søgt resten - det har begge hunde.. ud over gå/snuseture selvfølgelig.
    På søndag starter træning igen op for os og så får hun jo også noget af den vej smiley

Jeg har netop ikke involveret mad i det, fordi jeg var bange for at hun fik indlært netop den kæde du skriver - gø, stop, få mad, gø, stop få mad.

Men nu har jeg da noget at tage fat på og komme videre med smiley

• #12   13. okt 2010 Er en glad glad hundeejer..

Smed i går et brev ind til begge mine naboer - både hende der bor lige inde bag væggen (tvillingehus) og dem på den anden side af hækken.

I dag kom et brev retur fra hende bag væggen og altså hende der er tættest på:
    Hej
    Det er helt OK med hunde - de genere absolut ikke mig.
    Jeg har selv haft hund indtil foråret i år, så derfor ved jeg hvordan det er!

Mange hilsner og held og lykke
    Jeres nabo i nr. xx.

Jeg blev så glad for at hun er så forstående og selv kender det.
    Og jeg er glad for, at jeg smed det brev ind til dem, så de også ved at vi ikke er ligeglade med vores hundes opførsel.

• #13   13. okt 2010 Hvor dejligt =)

Og jeres træning vil bliveSÅ meget lettere uden byrden af "måske er naboerne irriterede" =D

Kommentér på:
Gode råd mod gøen

Annonce