{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.563 visninger | Oprettet:

Hundeforsikring (ansvar + syge) {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg regner med at tegne både ansvars- og sygeforsikring (førstnævnte er en selvfølgelighed smiley ), men ved ikke hvor det er bedst at tegne dem.

Har kig på Agria og Lærerstandens Brandforsikring, hvor jeg i forvejen har mine andre forsikringer. Jeres erfaringer og råd med dette? Hunden der skal forsikres er en coton de tulear-hvalp med DKK-tavle, ved ikke om det har noget at sige smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundeforsikring (ansvar + syge)
  • #1   8. sep 2013 Tag IKKE Alm. Brand selvom de er billigst! Hvis der sker noget med din hund dækker de intet...

• #3   8. sep 2013 Agria er lort fra vores side.. vi har brugt 25.000 på vores hund som de skulle ha dækket, de var fyldt med undskyldninger og dyrlægerne rystede på hovedet når vi har fortalt det... smiley

• #4   8. sep 2013 Har fin erfaring med Alm. Brand, har indtil nu ikke haft problemer med at de ikke vil dække.
    De kan være lidt længe om at betale - men altid god behandling, også over telefonen.

• #6   8. sep 2013 Synes du skal læse om alle forsikringerne grundigt.

Jeg har alm brand, og de har indtil videre dækket når jeg har sendt ind til dem. Jeg er fint tilfreds smiley

• #7   8. sep 2013 Jeg ville hellere kigge på Dyrekassen smiley der har jeg Bella, men har heldigvis hverken haft brug for ansvar eller sygeforsikring hidtil. Dog er det også dem jeg syntes at man høre bedst om.

Som Aiko skriver af personlig erfaring, så er det også mit indtryk med Agria, at de kan være svære at danse med. Men så igen, så kan man altid finde både dårlig og gode erfaringer med alle firmaer smiley

• #9   8. sep 2013 Dyrekassen.dk. Du kan tegne for hele hundens levetid, de dækker 80% og du får rabat, hvis du er medlem af dkk

• #10   8. sep 2013 Vi har også Alm Brand og har heller ingen problemer haft. Vi har endda fået dækket dyrelægebesøg og røntgen i Sverige (Svende brækkede en tå)...ingen spørgsmål eller besvær smiley

• #12   8. sep 2013 Jeg ville finde nogle forskellige forsikringsselskaber og simpelthen kigge igennem hvad de dækker, hvor meget de dækker, varer det hele livet osv.

Jeg sad fornylig og kiggede nogle forskellige selskaber igennem, for at se hvad dækker bedst m.v. i forhold til min hund, hvad jeg havde af ønsker/forventninger og skrev nogle punkter ned hvor jeg så sammenlignede.

Der er dyrekassen.dk og agria som er specifikt til dyr, men du kan også kigge din egen - og for den sags skyld andre.

Jeg er ved at flytte den ene hunds sygeforsikring fra dyrekassen og til TopDanmark, da jeg synes de dækkede bedre og til en rimelig pris. Vi har alle vores andre forsikringer hos TopDanmark samt en anden hundesygeforsikring der.

• #13   8. sep 2013 Jeg tror det ender med at blive LB hvor jeg har resten af mine forsikringer, tak for alle jeres inputs!

• #14   8. sep 2013 Bare husk at ved f.eks topdanmark, der dækker forsikringen ikke hele livet, samt at de "almindelige" forsikring´s selskaber ofte har et lavere årligt dækningsbeløb...

Tjek ligeledes om årligt dækningsbeløb bliver nedskrevet når hunden bliver ældre.

Jeg bruger dyrekassen og havde den også til min tidligere hund, som havde et meget langt sygeforløb, de betalte uden problemer og selvrisiko blev heller ikke hævet af den grund.

Floyd startede i Agria, men blev efter et år rykket til dyrekassen, hvis du tegner i Agria, så få det skriftlig hvor lang tid evt. rabatter gælder og ikke kun mundtligt !

• #15   8. sep 2013 Fra lærestandens side.

Dybt åndsvagt at tegne der, specielt fordi du har en lille race, der kan leve rigtig mange år

----------

Med en hundesygeforsikring får du dækning for dine dyrlægeudgifter, når din hund bliver syg. Dækningen omfatter behandling og ophold hos dyrlægen og nødvendige røngtenfotografier, elektrokardiografi og labatorieprøver med op til 1.859 kr. pr. år (2013). Forsikringen dækker tandbehandling som følge af tilskadekomst (ikke tyggeskader).

Der er en selvrisiko på 880 kr. pr. sygdomsforløb (2013), og du kan maksimalt få udbetalt 13.919 kr. pr. år (2013).

En hundesygeforsikring kan tegnes, så den dækker fra din hund fylder 3 måneder. Forsikringen skal tegnes, inden din hund fylder 4 år.
    Forsikringen løber indtil første årlige fornyelse (hovedforfald) efter, at din hund er fyldt 10 år.

• #18   8. sep 2013 og de 13.919, er altså ikke ret meget hvis man rammer en skade der kræver røntgenbilleder over flere omgange og f.eks kikkert undersøgelse.

Fie´s ene albue løb alene op over dette beløb, inden de fandt ud af hvad der var galt

• #19   8. sep 2013 Ups, godt I lige spottede det! Tak!

Synes det er en jungle - en forsikring er god på det punkt, en anden på et andet smiley

• #20   8. sep 2013 jeg har agria da de dækker min hund bedst hvis man læser deres betingelser i gemme dække de rigtig meget som andre ikke gør der er bare lige nogle betingelser der skal være opfyldt. jeg har et dæknings beløb på 35.000 og den har en selvrisikoperiode på 125 dage hvilken er rigtig godt hvis hund er syg over længer tid. jeg har aldrig haft problemer med dem

• #22   8. sep 2013 for mig er det allervigtigste de vil dække mig hund.
    hos agria nedskriver de fra hund er 8 år da jeg har 35.000kr nedskriver de med 5000 om året til den er på 20.000 så er det så dæknings beløbet der efter.

efter min mening er der alt for meget alm. brand ikke dækker eller kun dækker 1-2 gange i hundens liv.

• Susanne V
    Susanne V Tilmeldt:
    sep 2017

Følger: 1 Svar: 1
    #23   20. sep 2017 Gammel gammel tråd, men stadig meget relevant... Jeg vil foreslå dig at kigge forbi denne guide omkring hundeforsikringer: https://dyr.dk/hundeforsikringer

I guiden kan du læse alt omkring hundeforsikringer samt finde priser fra alle forsikringsselskaber, der tilbyder hundeforsikringer i Danmark. Som du kan se af pristabellen, så er der faktisk 1500 kr. at spare fra den dyreste til den billigste sygeforsikring, så det er ikke småpenge.

• Julie J
    Julie J Tilmeldt:
    feb 2018

Følger: 6 Svar: 1
    #24   14. feb 2018 Altså det her er en gammel tråd, men jeg synes stadigvæk at den er meget aktuel. Jeg har selv tre hunde, og der er altså mega meget at spare, hvis man vælger den rigtige forsikring. Hos Doc24.dk ( https://doc24.dk/hundeforsikring/) har man lavet en stor undersøgelse af de fleste selskaber, og der er betydelig stor forskel hvem du vælger.

Susanne V har ret. Det er en god ide at sammenligne priserne på de forskellige forsikringer.

• Peter H
    Peter H Tilmeldt:
    aug 2019

Følger: 10 Svar: 1
    #26   22. aug 2019 Du kunne også prøve at kigge på denne glimrende artikel om hvad man skal være opmærksom på når det kommer til hundeforsikring: https://kaeledyrsguiden.dk/hundeforsikring/ smiley Det at kunne få lidt info om hundeforsikringer altid en fordel!

Kommentér på:
Hundeforsikring (ansvar + syge)

Annonce