{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.343 visninger | Oprettet:

kingsmoor puppy - rottweiler mængde {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

undskyld alle mine spørgsmål for tiden :o)

nå, men jeg har købt kingsmoor puppy large breed hjem til vores kommende hvalp, en rottweiler tæve.

sidder så og kigger på foder vejledningen, og synes det er nogle enorme mængder foder de anbefaler? smiley

det nok korrekt ved 2 mdr og 3 mdr. men derefter synes jeg sørme de skal have meget.

hvad mængde giver i jeres store hunde? og skal man gå så meget op i det, eller bare fodre med øjnene kun?

havde selv regnet med at hun skulle have ca. 250g-300g om dagen her fra 8-12 uger, og derefter sætte det ca. 50-70g op, men de springer jo helt fra 300g til 400g til knap 500g inden de er 9 mdr. og derefter lidt over 500g?

hvad siger i? især med henblik på rottweiler folket smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kingsmoor puppy - rottweiler mængde
  • #2   5. sep 2013 okay så det er bare at fodre med øjnene og så gå ud fra at hunden for de nødvendige vit/min som den skal igennem det? smiley Det mest der jeg er i tvivl, for at de ikke kommer til at mangle noget smiley

• #3   5. sep 2013 Hvis du har købt den kommende hvalp fra en kennel som fodre deres hvalpe, og ikke lader dem køre på sultegrænsen, så skal din tæve som 8 uger gl. veje ca. 7-8 kg. Hun skal spise 2 gange dagligt og hver gang have ca. 2 krus hvalpefoder...Så bruger du dine øjne og dine hænder til at se og mærke om hun har den huld en hvalp skal have...Du kan forvente at hun i starten et par dage ikke spiser så meget..Hun skal lige falde til...Lad være med at opbløde fodret..Tilbyd rent frisk vand i rigelige mængder...Det ene måltid kan de smide ud på en evnt. terrasse eller gulv.

• #4   5. sep 2013 tak snow smiley

Krus findes jo i forskellige størrelser, men har et bæger hvor der kan være ca. 95g i, hvor jeg havde tænkt at hun skulle have 3 om dagen til at starte med, og man så kunne trappe stille op.

Har foderbold og regner med at sprede et måltid på græsset også, så hun kun får en gang om dagen i sin skål.

troede egentlig at hvalpe skulle have foder 3 gange om dagen indtil de var 4 mdr ca? smiley

• #5   5. sep 2013 Måske er græsset lidt for stor en mundfuld for hende til at starte med, med mindre opdrætter har gjort det samme..Bægerne jeg bruger er i tandkrus størrelse og af plast eller melamin

• #6   5. sep 2013 det ca samme str som det vi har så.

og de har fået foder udenfor på enten stenterrasse eller i græskanten smiley men vi har også sten ude foran så hun kan sagtens få det der smiley men ellers vil jeg bruge den der nye KONG foderbold smiley den er smart

• #7   5. sep 2013 snow k det lidt forskelig med vægten på rottweiler hvalpe mange vejer mellem 5.6 kg når de er 8 uger når mine hvalpe er 8 uger får de mad 3 gange davlig så er det eller forskellig fra foder til foder hvad de skal havde ,det der står på pakken passer ikke altid ,,der hvor du har købt hvalpen må da kunne vejlede dig du har vel også fået hvalpe pakke med der fra så du ikke begynder på noget nyt foder fra dag 1 af

• #8   5. sep 2013 Laika...Ja det vægt passer på de hvalpe jeg køber hjem...Men mine de fodres så vægten er den samme som antal af uger...Laika...Kan du afsløre evnt. i pb. hvordan I kan holde vægten der nede...

• #9   5. sep 2013 Vores opdrætter rådede os til at fodre halv hvalp halv voksen foder fra 6-7 mdrs alderen... Vi fodrer også med kingsmoor.. Vores får 3 kopper med top om dagen smiley

• #10   5. sep 2013 Marie..Hvad var begrundelsen for dette??

• #11   5. sep 2013 Snow: det er bare hvad hun har anbefalet? Og det hun siger hun altid har gjort.. Hvor længe giver i fuld hvalpefoder?

• #12   5. sep 2013 ja vi får foder med fra opdrætter og de har indtil videre fodret 3 gange dagligt og synes også vi skulle gøre det i en månedstid endnu smiley

• #13   5. sep 2013 mine får fra 12 uger hal voksen og hal hvalp når de er 16 uger er de hel over på voksen foder har aldrig voksværk i mine hunde
    Snow K kan ikke sige dig hvorfor nogle hvalpe ikke vejer mere end det jeg skrev ,det er vel deres bygning eller deres gener der slår bag der
    har hørt at de helst ikke vil havde hvalpe alt for store og tunge

• #14   6. sep 2013 Laika..Jeg prøvede det som du skriver at gå over på voksen med min store hvalp i vinters...Kors hvor så hun ud da der var gået nogle måneder...Først nu er hun begyndt at ligne det hun skal...
    Jeg synes det er sååå besværligt at få hvalpe ude fra...De er ikke til at få til at spise den første måned, og ligner lort...

• #15   6. sep 2013 Jeg vil nok først begynde at køre over på voksenfoder når hun er mindst et halvt år. Med mindre hun vokser for hurtigt på hvalpefoderet. men det tror jeg nu ikke hun gør smiley

• #16   6. sep 2013 Snoow K det høre jeg aldrig fra mine hvalpe køber at de har problemer med deres hvalpe med få dem til at spise det de giver dem ,,ved ikke om det er fordi jeg selv laver mange ting til dem så de har prøvet både ris ,pasta med kød og fisk i ,selv rugbrød med leverpostej ,grønsager både rå og kogte ,

• #17   6. sep 2013 Laika..Det er sikkert der for.

Kommentér på:
kingsmoor puppy - rottweiler mængde

Annonce