{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.408 visninger | Oprettet:

Har jeg reageret forkert?? møde med egen og fremmed hund {{forumTopicSubject}}

Nej hvor er det længe siden jeg har været SÅ bange før, og dette er da første gang det sker..
Nadja og jeg var ude og lufte hunden, ikke en lang tur så hun gik bare ved siden af mig og holdt mig i hånden.. På vej tilbage til huset kommer der så en løs hund, den er lidt mindre end vores hund (har den store model af labrador) og jeg kan ikke se nogen som helst ejer i nærheden og jeg aner ikke hvilken race hund det er.. Så jeg skynder mig at tage tøsen op på armen og prøver at bevare roen og går min vej med en hund der virkelig trækker for at komme til den her hund og han har allerede rejst lidt hård (vores hund) men han virker ikke sur men jeg aner ikke hvad der kan ske så ud af den blå luft begynder jeg bare at råbe til den anden hund at den skal gå væk og prøver at fægte med armene forgæves da jeg har Nadja på den ene arm og hunden i den anden hånd... Der kommer biler og jeg ser hunden går halvt ude på vejen også.. jeg synes ikke den skal køres ned trods jeg stadig er skide bange så jeg siger "STOP, BLIV" til hunden men det hjælper ikke den render bare som det passer den.. Så kommer der nogle unge fyre over fra den anden side af vejen, (nogle af vores beboer) og kalder åbenbart på den der hund og imens er der bare kommet flere biler til.. Jeg skynder mig at gå for jeg er stadig skide bange og vil bare gerne hjem NU.. Men jeg bliver alligevel ved med at kigge tilbage (jeg har ikke så langt hjem derfra) og så ser jeg at der er en bil der holder ind til siden, lukker vinduet ned og holder fast i hunden igennem det her vindue, mens en lille pige hopper ud af den anden side og begynder at gå om til hunden.. Drengene fra før er også gået derhen.. Så går jeg lidt og det sidste jeg ser er at bilen med den lille pige er kørt, men kun lige nogle meter længere op af vejen.. Føj hvor var jeg bange og jeg ryster stadig..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har jeg reageret forkert?? møde med egen og fremmed hund
  • #1   4. sep 2013 Jeg er ikke helt med på hvad du var bange for?
    Mødet mellem hundene, eller trafikken?

Jeg tror at jeg havde bundet min hund af og indfanget den anden hund, evt. lokket den hen til mig.

• #2   4. sep 2013 Jeg ved at min hund ikke angriber andre hunde det er jeg slet ikke i tvivl om men der er så meget snak om løse hunde der går på andre hunde.. Og derudover vidste jeg ikke hvad den hund ville og jeg står i starten alene med både barn på 2 og en hund i snor ud til en vej. men tak for svaret alligevel

• #3   4. sep 2013 Jeg havde ingen mulighed for at binde min egen hund

• #4   4. sep 2013 Ja... Din opførdsel var ikke særlig klog...Men du var jo bange...Det må være hårdt at være hundeejer idag, fordi man ser vildt bidske og blodige hunde over alt...Som bare vil skambide en selv og barn og hund.

• #5   4. sep 2013 Mener du det der du skriver... sarkastisk/ironisk?

• #6   4. sep 2013 Ærligt....

JEG hiver sg også min datter ( 3 år ) op på armen hvis vi møder en strejfende hund.
    Jeg ville umiddelbart ikke være bange eller nervøs.. Det afhænger selvf. af hundens adfærd, men HVIS den ikke er rar, så skal min datter dælme ikke komme imellem hundene

• #7   4. sep 2013 Jeg står rimeligt tit selv i kaossituationer når jeg lufter mine to slædehunde og samtidigt har sønnike på knap 3 år med, men sådan er det jo at være alene på tur med flokken.
    Prøv at holde hovedet koldt. Alle dine følelser går direkte ned i hunden.
    Hav eventuelt barnet i en lille gå-sele, så du ikke skal frygte trafikken.

• #8   4. sep 2013 Batdog... Nja... det har du vist ret i smiley

• #9   4. sep 2013 Jeg går dagligt flere ture med vores hund og ser tidlig fremmede hunde både på samme side og på modsatte side og der "træner" jeg hele tiden det at møde andre hunde hvilket han klare pænt.. Han er trods alt 3 år og han har boet med andre hunde før vi fik ham.. det er dog yderst sjældent at vi møder nogen hunde på netop denne rute.. Men det er fandeme første gang jeg møder en løs hund og UDEN EJER i nærheden.. (Læs i tråden, ejer kommer I BIL OG HENTER HUNDEN!) Jeg aner ikke hvad den hund er/var ude på og turen var ikke så lang derfor havde jeg ikke sat mit barn i barnevogn eller andet hun gik inde ved græsset og ikke ude ved vejen.. Hun blev taget op på armen pga den anden hund

• #10   4. sep 2013 Sidste gang jeg mødte en løs hund var på stranden.. Kom gående med begge mine i snor og den her kæmpe lallende lab kom galoperende i mod os for fuld skrald.. Min Giz gider IKKE andre hunde når han er i snor,så de fik kommandoen PLADS, hvorefter jeg stillede mig i skærme-stilling-hundene bag mig og afventede at labben kom lidt tættere på..
    Jeg kunne høre ejeren råbe og skrige på vovse- uden reaktion, så jeg fandt Sergent-stemmen frem og brølede SIT og lavede et lille diskret håndtegn... LabbeDelle bremsede brat, slog røven i sandet og lignede et stort spørgsmålstegn...

Lige der kunne jeg så høre begge mine vovser sidde og gnække bag mig smiley Lidt ala : " jow jow, når hun lyder SÅDAN, så retter man IND" smiley

LabbeDelle fik en kiks og kommandoen DÆK, indtil ejer havde snøvlet sig sammen til at komme og hente vovse uden hørelse...

Mine hunde tog ikke "skade" fordi jeg udviste samme niveau af Sergent-stemme, som jeg ville ha gjort hvis de havde lavet ulykker- ergo vidste de at LabbeDelle var et problem JEG tog mig af og dermed ikke noget der kom til at påvirke dem...

Havde jeg nu tabt småkagerne og var gået i panik, så havde de jo følt at de skulle beskytte "flokken" og så havde reaktionen nok været ret anderledes...

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 869
    #11   4. sep 2013 For at undgå at blive bange en anden gang, så må du finde ud af hvad for faktorer der gjorde du blev bange.
    Var du bange for at der skulle ske noget med din hund?
    At din hund ville gøre noget?
    At der skulle ske noget med den anden hund?
    At den anden hund ville gøre noget?
    Om der sku ske noget med dig?
    Med din datter?
    Ville du ha reageret anderledes hvis du kun havde hunden med?
    Hvis du kun havde din datter med?

• #12   4. sep 2013 batdog - nogen af os er nok bare født kommandogeneraler smiley

• #13   4. sep 2013
    Øh undervisning ligefrem smiley

Næ, men jeg kan give dig listen over de nødvendige ingredienser til at finde din indre sergent..

1 stk knægt under 10 år tilsat hyperaktivitet og dårlig hørelse
    2 stks JRT, tilsat hyperaktivitet, dårlig hørelse og MEGET stor lyst til at lave ulykker sammen med knægt.

Du lader blandingen simre i en bil i ca 15 minutter- temperatur er underordnet, derefter slipper du blandingen fri på STOR privat grund med skov
    Du tilsætter derefter følgende ingredienser
    Stødhegn
    Stor brun hest der elsker knægt OG vovser
    lille gnaven shetlandspony med nul-tolerance overfor knægt og vovser OG kun tænker på mad
    1 stks sippet hoppe, der kun gider sig selv og måske stjæle mad fra shetter.

Derefter kan der tilsættes regn, mudder, eller sne afhængig af overskuddet og det ønskede niveau af Sergent-stemme..

Du lader blandingen passe sig selv i den tid det tager at binde et snørebånd, låse en bil, forsøge at slukke for strømmen til hegnet og VUPTI...

Så er du i stand til at brøle som en stor sort US marine Sergent på en RIGTIG dårlig dag smiley

Andet jeg kan være behjælpelig med smiley

• #15   4. sep 2013
    Jeg har indlært kommandoen : WOOOOOOOHSAAAAAH i US Marine stil... Så bliver der RO.. Uanset hvad banden måtte foretage sig smiley

Og hvis man lystrer mig, så får man kiks- både barn, hunde og heste kender den faktor = lydighed smiley

• #16   4. sep 2013 Hvad med en bold der siger PIIIIIV.. Duer det som belønning??

Jeg har indset at uanset hvor gerne jeg ville indlære en kommando der hed FREEEEEZE, så er jeg bare for langsom til at styre både klikker og kiks i de indledende faser af den kommando smiley

Men hvad, vi overlever nok.. Det ville bare være et SEJT cirkus-trick at kunne blære sig med smiley

Undskyld til TS- Bat og Turbo ender som regel altid ret OT smiley

• #17   4. sep 2013
    Så er vi tilbage til vores ide om en Pårørende-forening for Jagthunde, der ikke følger træningsmanualen smiley

Jeg VED at jeg ikke tænkte lige så kreativt som jeg gør nu, dengang jeg havde Schæfer.. Det er SÅ klart en bivirkning ved at ha Jacks smiley
    Gudskelov at jeg da har en hund der er et Madklaver og en der er TOTALT bold/piv fikseret...

Ellers sad jeg sgu jævnligt ude i køkkenskabet iført en gulvspand over hovedet mens jeg gokkede skallen ind i væggen, i ren og skær afmagt over de kræ smiley smiley

Det er sgu da ikke normalt at ha en hund, der konstaterer at hundetræneren er pisse nederen, hvorefter vovse sniger sig til at hive bukserne af manden, som protest over hans nederenhed smiley
    Så lærte den træner IKKE at skulle låne hund og vise mig noget som helst smiley

( jeg fik i øvrigt, under den episode, tjekket HVOR effektive knibe-øvelser er mod ufrivillig vandladning under voldsomme latteranfald smiley )

Egern!!! ->

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 869
    #18   4. sep 2013 Overvejede at finde den her T-shirt på Amazon, og at dømme på turbo vovserne og BATDOGs snak lyder det som om vi kunne få mængde rabat...?

profilbillede
  • #19   4. sep 2013
    Hell YES smiley Hvor er de seje smiley

Meget apropos denne tråd, så lettede jeg jo røven for at lufte TurboVovser og BANG, så var der stor brun hund uden ejer eller halsbånd smiley
    Mine var i snor- tæven er i løb smiley Så de gode dyr var rådne, men heldigvis var LabreDelle og Giz eksemplariske- de har hilst på hinanden før, men alligevel, tæven er jo Gizmo's ejendom, så.... Frem med Sergent-stemme og det forkromede overblik smiley Fat i nakken på LabreDelle, slæbe alle 3 kræ hjem- fik jeg nævnt at jeg blev opereret i foden i onsdags :O, på med bukser på Tess og ringe til 114..

LabreDelle og Giz besluttede sig for at de da egentlig trængte til at LEGE, så med flyvende møbler, bamser og ufo'er var der FEST...

Jeg plantede mig på altanen- med fod i sikkerhed og efter 10 minutter kom der panisk hundeejer forbi nede på stien og jeg kunne råbe " Jeg har lige det du går og mangler"...
    LabreDelle blev returneret og Giz hader mig, fordi når man finder noget på en gåtur PLEJER man at måtte beholde det smiley :O: smiley
    ( gælder ikke når det er 50 kg Lab !!!)

Tænk hvis jeg var gået i panik og havde ladet kræet løbe og den så efterfølgende var endt foran en bil...

Puuuuha, ikke mere action i dag smiley

Egern ->

Kommentér på:
Har jeg reageret forkert?? møde med egen og fremmed hund

Annonce