{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.657 visninger | Oprettet:

Min hund er aggressiv... {{forumTopicSubject}}

Hej HG!

Jeg har en super dejlig labrador på halvandet år, som hedder Anton. Han har altid været meget dominerende, og jeg har tit været fyldt med store blødende bidmærker på både arme og ben, da han var hvalp.
Det fik vi til sidst vænnet ham fra, troede vi.

Engang imellem får han nogle 'flip' hvor han bare bliver sur og bider fra sig. Han bider ikke hul i huden, men han blider hårdt. Disse angreb går både udover mig og min kære mor. Han prøver også på far, men så bliver det ikke rigtig til mere.
Når han får sådan et flip, tager vi fat i hans halsbånd og han ryger i gangen hvor der er afskræmet med et børnegitter - i et par minutter. Så kommer han ind igen og et par minutter efter laver han samme nummer.

Jeg er ved at gå ud af mit gode skind, for det bliver værre og værre. Så sent som for en time siden skete det. Han sprang op af min mor, så hun væltede ind i kommoden, og så prøvede han at bide ud efter hende.
Jeg synes det er meget voldsomt, hvis han blot prøver at tage magten over os?

I skal endelig spørge hvis i mangler oplysninger. Jeg føler bare ikke at jeg kan finde en måde at håndtere dette på selv, øv!

Venlig hilsen en meget fustreret Sofie.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hund er aggressiv...
  • #2   31. aug 2013 Han er lige blevet kastreret, hvor de ikke fandt noget på ham. Hmm smiley

  • #5   31. aug 2013 Nu kan jeg jo forstå at det er meget voldsomt, så ved slet ikke om det kan lades gøre.
    Men ellers ville jeg forsøge at ignorere den adfærd fuldstændig. Ikke reagere på ham eller kigge på ham, bare vende ryggen til ham hele tiden. På den måde gider "flokken" ham ikke når han udviser denne adfærd, og der kommer ingen opmærksomhed ud af det.
    Dårlig opmærksomhed er bedre end ingenting.
    Derudover tænker jeg også om han måske mangler noget aktivering, evt. mental stimulation.
    Håber i får vænne ham af med det, kan jo give forfærdelige konsekvenser.


  • #8   31. aug 2013 Det er svært at tolke ud fra det skrevne, om det er decideret angreb (hvad jeg egentlig ikke tror) eller om det er som han simpelthen bare er for voldsom, og det er udslag af indebrændt energi der får ham til at få de flip, kendte en schæfer der gjorde det samme og her var det absolut et udslag af manglende træning og aktivering, den var bestemt ikke ond i sulet, selv om det kunne virke sådan set udefra.
    Hvad bruger i labradoren til? går i til træning, jagt eller andet? får den brugt sit hoved i det daglige, får nok motion?


  • #13   31. aug 2013 Og siden hvornår er dyrlæger uddannet i adfærd :o)

  • #15   31. aug 2013 Nadia.. hold nu op.. hunde prøver ikke at overtage noget som helst.. Der er oftest tale om misforståede hunde, som bare er meget voldsom.

    Hvis den angreb og var aggressiv, så ville det hele se meget værre ud.



  • #16   31. aug 2013 Hvad laver I med ham af træning/aktivering?

    Hvor meget er han alene i løbet af dagen og hvor er han om natten?

    Hvad tilbyder I ham af andre muligheder for at bruge sine "retriver" gener?


  • #17   31. aug 2013 Dyrlæger aner ikke en dyt omkring adfærd.. og her endnu et bevis på dette.. øv.

  • #19   31. aug 2013 Mht. aktiviering. Så går han 1 - 2 ture om dagen, hvor han får lov til at løbe løs på store græsarealer, svømme i nærliggende sø og bare snuse rundt.
    Jeg har gået til hundetræning med ham i et års tid, men stoppede fordi han var alt for uopmærksom og jeg ikke kunne få hans opmærksomhed. Og så fik jeg rygproblemer fordi han trak som (undskyld mit sprog) en i helvede!

    Han får 3 måltider om dagen, hvor et af dem bliver spredt ud på vores græsplæne for at bruge hovedet og næsen. Han har også en aktivieringsbold og et stykke træaktiverings legetøjs ting.


    Tina A: Vi har prøvet metoden med at vende ryggen til ham, og han begynder så at gø og gø. Det bliver han ved med indtil vi vender os om, og så starter han på ny.

    Maj-Britt: Han var som hvalp meget selvstændig og hvis man ignorerede ham begyndte han at gø og snappe efter en. Dette der selvfølgelig normal hvalpeadfærd, men når det er forsat ser jeg det som dominans. Men jeg kan selvfølgelig tage fejl! smiley


  • #22   31. aug 2013 Det har intet med dominans at gøre, men jeg ville overveje at få hjælp til at træne min hund.

    Han er jo stadig teenager... og det kan være svært at hjælpe gennem computeren, når man ikke har set hunden.

    Hunde prøver hverken at overtage herredømmet eller tage magten i hjemmet.. den gør hvad der kan betale sig...


  • #23   31. aug 2013 Nej nej nej, og så lige et NEJ mere... hunden prøver IKKE at tage magten. INGEN hunde prøver at tage magten. D
    Den tyolkning af hundeadfærd stammer fra studier lavet på HØNS(!) og er så direkte overført på hunde (og alverdens andre dyr).

    -og vi kan vel nok blive enige om at høns og hunde ikke er samme dyr ikke?

    Jeg synes det lyder som en ung, aktiv labbe der frygteligt gerne vil tumle/lege og ikke har lært en mere hensigtsmæssig måde at gøre det på... Som hvalp er bideri helt almindeligt, det er noget de fleste hvalpe skal igennem, så heller ikek som hvalp var den aggressiv (eller magtsyg)

    Jeg tænker at en fornuftig form for aktivering og måske en bedre måde at lege på end i har nu, kunne hjælpe på problemet, men det er jo svært at gætte uden at se hunden, eller høre lidt mere om det


  • Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 869
    #24   31. aug 2013 Hvad for en magt prøve hunden at tage, Nadia? Hunden tænker jo ikke "Nu går jeg i sulet på menneskerne, hvis jeg vinder får jeg magt over menneskene/maden/komoden!" Hunden får jo ikke nogen magt ud af at være voldsom, den får opmærksomhed. Og der plejer at være en grund til at hunden vil have opmærksomhed, det er bare at finde grunden.



  • #26   31. aug 2013 DCH har gratis adfærdshjælp: (link fjernet)

    Måske det var noget. For ja, det er svært at sidde og gætte bag en skærm, når man ikke kan se hunden. Men det lyder som forkert aktivering/mangel på træning/faste rammer.


  • #28   31. aug 2013 Nadia -det har heller ikke noegt med dominans at gøre nej. Hunde og mennesker er 2 forskelloge arter. Forskellige arter indgår ikke i flok sammen, og nej, hunden tror ikke du er en hund, så der vil ikke være hieraki mellem dig og hunden.
    Det er at pålægge hunden menneskelige følelser og intentioner og det kommer der sjældent noget godt ud af



  • #29   31. aug 2013 Nadia - sådan så man det før i tiden, men der er kommet meget ny forskning til, der har givet andre billeder af det vi før i tiden kaldte for dominans. Desværre er der stadigt mange der stadigt hænger fast i de gamle metoder.

    TS: Synd at I har opgivet træningen - det ville nok være klogt at genoptage det. Meget gerne med noget spor, apportering og så selvfølgelig en bedre lineføring. Det KAN ladesig gøre, hvis I finder et godt sted at træne.


  • Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 869
    #30   31. aug 2013 Med hensyn til at trække, kan man få nogle specielle seler til at de får værre ved at trække. Jeg har en lille bitte hund, så der var der bare at sætte snoren fast sådan foran på hunden, så hun ikke kunne ligge i selen og når hun trak blev hun hevet sidelæns.

    Det kunne jo være man kunne lave spor med hunden på hans "løbe frit" ture? Så fik han også brugt snuden og hjernen lidt?


  • #32   31. aug 2013 Jeg vil nu holde lidt med Nadia i det her.
    En hund ser sin familie som sin flok, og hunden skulle gerne være nederst i hierakiet. Derfor kan den udfordre de øvrige medlemmer af flokken, og prøve at tage deres plads indtil den er flokføre.

    Maj-Britt: Jeg træner ham. Jeg træner triks og lige nu øver vi os på igen at kunne gå pænt i snor. Dette er bare rigtig svært med ham, da han ikke gider tage kontakt med en. Ligemeget hvor gode godbidder man har med.


  • #34   31. aug 2013 Havde det været min hund, så havde jeg fundet en god hundetræner der kan noget, og startet "forfra" med træning. Der er mulighed for at han damper lidt af, nu hvor han er blevet kastreret.
    Mad 3 gange dagligt lyder af meget for en voksen hund.. hvad med at erstatte de to måltider med et godt kødben? det giver også stimulans, og resten spredt ud på græsplænen til søgning.
    dernæst havde jeg sørget for, at have godbidder, eller en bold hvis han er til det, på jer i det daglige, og gå og lave lidt øvelser og specielt hvis/når han begynder at køre op, dæk, sit, stå, på plads, lær ham lidt "dumme tricks", giv pote, high five, rulle osv. labberen er normalt ret madglad, og nem at træne via mad (træk det fra i hans madration evt.) det kan med tiden fjerne hans dumme ide med at springe op af jer og rende og gø omkring jer. ros ham for at tage imod jeres input og beløn for dette, ignorer ham når han ikke gør, selv om det kan være svært og pisse frustrerende med en larmende hund.
    Det tager tid, men er bestemt ikke umuligt hvis man virkelig vil, og hele familien skal selvfølgelig være indstillet på dette.


  • #36   31. aug 2013 Jeg ville tage kampen op og fortsat ignorere hans adfærd, selvom han gøede. Ligeså snart han stopper ville jeg rose og sætte mig ned til ham. Så han finder ud af hvad der kan betale sig. Men kan helt sikkert være en lang sej kamp.

    Derudover ville jeg aktivere ham mere mentalt.
    Fryse marvben ned med frossen leverpostej eller andet i, lægge fodret i en colaflaske, gemme godbider rundt i huset, når han er løs så gemme sig og han skal finde dig (så lære han samtidig at være opmærksom på dig), sit, dæk osv på gåturen.
    Bare et par simple nemme ting, så der sker nogle nye ting, og han skal til at tænke smiley


  • #39   31. aug 2013 Matilde: Med hensyn til antitrækselerne, så har vi prøvet alle mulige slags af dem. Både dem med snore under benene i armhulen, men dem fik han skarvesår af.
    Vi har også prøvet snuderemme. Kvælerhalsbånd og den med at tage snoren under det ene forben. Intet af dette hjælper smiley


  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.035
    #40   31. aug 2013 TS: Det lyder som om jeres hund opfører sig præcis som min ældste har gjort. Han var ikke det mindste aggressiv; bare en glad og legesyg dreng, som ikke havde den fjerneste idé om, hvor stor han var, og hvor hårdt han bed.

    For mig har løsningen været at lege meget mere med ham. Det har kostet adskillige blå mærker, men det virkede meget hurtigt. I dag bider han slet ikke, og han hopper kun sjældent op.

    Det sværeste var faktisk at få hans opmærksomhed på træningsbanen, men med hjælp fra én af DCH's adfærdskonsulenter gik han fra at være klassens klovn til at bestå introduktionskurset som prøvens bedste hund på 1 1/2 måned. Behøver jeg nævne, at den eneste adfærd hun rettede på, var min?


  • Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 869
    #41   31. aug 2013 Æv altså.. hvad har han på nu af sele/halsbånd?

  • #42   31. aug 2013 Sibbo -det er en meget misforstået opfattelse af hunde baseret på bl.a. studier af høns og på menneskelige følelser og fotolkning af adfærd som så er lagt over på hundene, med misforståelser til følge.

    Hunde er generelt faktisk ret konfliktsky dyr. I naturen ville en flok jo ret hurtigt uddø, hvis medlemmerne hele tiden lå i konflikt med hinanden. Derfor er det for hunde en fordel at undgå konflikter hvis det er muligt.
    Hunde gør det der betaler sig, og ikke så fanden meget udover det. Så istedet for at gå og tolke og tro at "nu vil den have magten" får man langt mere ud af at tænke "hvad får den ud af det". Ofte vil man så osse få en anden forståelse for hvorfor hunden gør som den gør, for svaret vil jo ofte være at den får opmærksomhed, underholdning e.l. Det har intet med magt at gøre.

    Find ud af hvad hunden får ud af en given adfærd -når du ved hvad den får ud af det, kan du undlade at give den det... så er adfærden ikke længere fordelagtig for hunden og den vil stoppe (sådan lidt groft stillet op)

    Enig med Maiken i at metoden med en kort time-out slet ikke er så dum edda, i skal bare være konsekvente med den. Om så hunden i begyndelsen skal lukkes væk 30 gange på en time, før den forstår sammenhængen, så er det det man må gøre.


  • #44   31. aug 2013 I stedet for at putte div. seler og snuderem skulle i måske bare træne hunden i at gå pænt.

    Jeg mener seriøst at I skulle få noget hjælp til at træne jeres hund. Alle de der hjælpemidler i form af seler er symptombehandling og ikke en måde at løse det på.


  • #45   31. aug 2013 Maiken T: Vi har prøvet at forkorte tiden, men så virker det lidt ligesom at han skynder os på, ved at stå og gø til at vi kommer derud. Så bliver han lukket derud, han begynder at gø og så har vi fået afvide at vi ikke skal lukke ham ind igen, for så bliver adfærden belønnet smiley

    MLA: De 3 gange er fordelt på morgen, middag og aften - for ikke at han skal have det hele på en gang da han forsluger sig ellers. Han har før fået et godt kødben, men dette graver han ned i blomsterbedene istedet. Det kan måske være fordi han er mæt i forvejen?
    Jeg vil tage godbidder i lommen hele tiden, det var en god idé! Jeg har lært ham de fleste 'dumme'tricks, og han er for begejstrert for maden til at jeg kan få hans kontakt ordenligt så vi kan lave nogle mere udfordrende tricks.

    Tina A: Både marvben, colaflaske, gemme godbidder, og øve sit, dæk og stå øvelser gør vi også af og til. Det glemte jeg bare lige og nævne, var så fustreret at jeg tænkte mere på hans anden adfærd.

    Maj-Britt: Rolig nu. Jeg kommer bare med min mening også. Kan du eventuelt linke en side hvor der står at hunden ikke gør det?


  • #48   31. aug 2013 Denne her sele er guld værd sammen med træning. Jeg brugte den mange år til min dalmatiner. Den er total harmløs og gør IKKE skade på hunden....

    (link fjernet)

    Mht. aktivering er det slet ikke nok for den. Den skal bruges meget mere smiley


    profilbillede
  • #49   31. aug 2013 Sibbo -at lre hunden at gå pænt, handler ikke om hvilken sele man har på. Specialseler virker typisk kun så længe de er på, hvis ikke e følges op af god træning. Så HVORDAN i har trænet gå-pænt er mere relevant end hvilke seler i har prøvet.

    Som med så meget andet træning, handler det om at hunden ikke må få noget ud af at trække, og at den naturligvis skal belønne når den ikke trækker. Altså skal den IKKE komme hen til lygtepælen og snuse eller hvad den nu vil, når snoren er stram -belønningen består jo så i at komme frem i verden, få adgang til snuseri osv når den IKKEtrækker

    Hvid du søger på "gå pænt" herinde, så er der masser af tråde der beskriver forskellige måder man kan lære hunden det på -nogen bruger t stoppe op når hunden trækker og først gå frem igen når snoren er slap. Andre vender rundt og går modsatte vej hver gang snoren bliver stram, og ja, der findes med sikkerhed mange mange andre måder.

    Derudover tror jeg både dig og hunden ville have gavn af kontaktøvelser, så han lærer at det at kigge på dig, er noget nær det bedste i hele verden. Det er en labrador, de er af natur førerfikserede og samarbejdsvillige (nogen mere end andre -men alle i et eller andet omfang), så det ER altså muligt at lære ham at det er en fest at være opmærksom på dig
    Osse kontaktøvelser vil du kunne finde masser af beskrivelser af herinde hvis du søger i forum smiley


  • #51   31. aug 2013 Michelle: Tak for din besked. Den kunne jeg virkelig bruge til noget!
    Du har måske helt ret i det du fortæller, og jeg har nok bare forstået på det at hunde ser sin familie som en flok. Det har jeg altid fået af vide, og jeg har synes det lød meget logisk og så har jeg såmænd ikke tænkt mere over det! smiley

    Louise: Det er også hvad vi gør nu. Han har et helt almindeligt halsbånd på nu, og så har vi ellers en masse godbidder i lommen. Han får et nej hvergang han trækker og vi prøver hele tiden at holde hans opmærksomhed.


  • #52   31. aug 2013 Jeg kan se at du har gået til rally. Afsted til det igen. Din hund har brug for at blive brugt.

    Og at arbejde med sin hund kræver samarbejde. Det er ikke et spørgsmål om hieraki eller dominans. Det er et spørgsmål om tillid og samarbejde.


  • #56   31. aug 2013 Nadia - Tak - og dejligt at du har lyst ti at lære nyt smiley
    Tænk på at i den tid man sidder og skriver lange indlæg, kan der godt dukke nye indlæg op, som man så ikke når at tage højde for i det man sidder og skriver på, så da Maiken trykkede send, havde du godt nok postet dit indlæg, men Maiken havde ikke nået at se det endnu.


  • #60   31. aug 2013 Selv om det er et godt link Maj-Britt kommer med, så ville jeg se om jeg kunne finde et godt sted at træne, så du får lidt hjælp til at komme igang.
    Hvor i landet bor du?


  • #61   31. aug 2013 Ang det her med flok, hieraki osv, så vil det meste nyere og videns-baserede litteratur fortælle at hunden ikke render rundt og venter på at overtage verdensherredømmet.

    Der findes en række bøger på canis's hjemmeside, og ellers er jeg sikker på at der nok skal være brugere herinde der kan trylle e "værd at vide om hunde"-litteraturliste frem smiley


  • #64   31. aug 2013 Jeg havde også tænkt mig at starte hundetræningen op igen på et tidspunkt, når han var lidt mere over sin teenagealder. Jeg kunne bare ikke lige holde til mere mentalt på det tidspunkt. Jeg havde en hund der ikke var fokuseret på mig og meget hellere ville lege med de andre hunde. Han kunne ikke gå pænt i snor og trak derfor helt vildt så jeg endte ud i en dårlig ryg. Så fik vi ham kasteret for en måneds tid siden, som jeg håbede ville ligge en dæmper på det hele så vi kunne begynde igen.

  • #66   31. aug 2013 Start forfra med kontaktøvelser med nogle rigtige lækre godbidder... engelsk bøf om nødvendigt smiley

    Der er masser af øvelser, hvis du googler fx "kontaktøvelser med hvalp". Når det er på plads kan du gå videre med træningen. Alfa og omega er kontakt til hunden....


  • #68   31. aug 2013 Jeg bor i Brædstrup som ligger 20 kilometer fra Horsens. Vi har en DCH klub i byen som jeg har trænet ved før. Men som jeg skrev i beskeden over mig, var det ikke super nemt.
    Det var nogle vildt gode trænere synes jeg, og fik også afvide jeg var for kedelig. Ligemeget hvor mange dumme ting jeg gjorde fangede jeg slet ikke hans opmærksomhed. Jeg kunne ikke engang få ham til at kigge på mig i et par sekundet overhovedet smiley


  • #71   31. aug 2013 Det med at han ikke spiser sit ben og graver det ned, kan godt være fordi han ikke er sulten, eller han bare ikke kan finde ro til at gå i gang med det.
    for at undgå at han sluger sin mad, så lad ham få den i en aktivitetsbold/terning/kegle eller hvad der ellers er på markedet, spredt rundt i haven kan han ikke så nemt sluge de med det samme, men er nød til at arbejde lidt for det.
    sæt madskålen på hylden en tid?


  • #75   31. aug 2013 Og for resten! den med gå pænt træning.. prøv den næste lange periode at når i går, så vend om, når han skal til at trække, vend om og gå lidt, vend om igen, drej skarpt den ene eller anden vej, gå baglæns.. det ser dybt tåbeligt ud for publikum, men skid hul i det. Det er en god metode til at få focus over på føreren og få hunden til at følge dig.. Husk at beløn så snart han slækker snoren.
    Og.. ting tager tid.


  • #76   31. aug 2013 Det er ikke nok at din træner siger at du er kedelig - de skal også give dig nogle gode redskaber til at gør dig mere spændende. Jeg ville se om der skulle være andre steder, der måske havde bedre mulighede for dig og din hund.
    Måske var det en ide at starte med nogle enetimer, hvor I har træningssted og instruktør for jer selv?


  • #77   31. aug 2013 Hvor er jeg beæret over alle de muligheder i kommer med, og jeg har slet ikke tiden til at svare på dem alle sammen heh smiley

    MLA: Dette du siger har jeg læst op til flere steder og det har jeg også tænkt på at gøre. Men hver gang man enten vender om eller drejer, flyver han frem i snoren så der kommer sådan et ryk gennem hele kroppen. Det skal vel afhjælpes med kontakten, som vi ikke har endnu?


  • #78   31. aug 2013 Kontakten kommer hen af vejen.. det er skrækkeligt at gå, eller forsøge at gå med en så stærk hund der skider på at man hænger og blafrer i den anden ende.. har lige stået med en 80 kg ulvehund i bedste lømmelalder der totalt havde glemt at gå pænt og kun havde et gear og det var FREMAD i en vis fart. Der er man kun en svækling og føler sig som en vimpel der bare blafrer der bagude et sted.. smiley
    men det lykkes ret hurtigt at få den vendt med den metode, samme har jeg brugt tidligere med bøllefrø.
    Så bliv ved, han skal nok blive bedre!


  • #79   31. aug 2013 Jeg siger tusind tak for alle jeres råd, og i må da endelig blive ved med at komme med indput!

    Jeg vil sige godnat nu, og hente Anton som ligger så lang som han er inde i stuen og gå en tissetur med ham i haven smiley


  • #81   31. aug 2013 Han har bestemt ikke sovet hele aftenen.
    Han har sovet en halv time.


  • #84   31. aug 2013 Det var en super god idé Maj-britt! Det skal jeg helt klart prøve, for når vi går almindelig tur kan jeg godt mærke han trækker ekstra når han kender vejen. Så det med bare at gå og gå, og gå rundt skal jeg helt klart have prøvet af! smiley

  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.035
    #86   31. aug 2013 Jeg er helt enig, Barmutter. Træneren skal give redskaber og ikke bare fortælle, at hundeføreren er kedelig.

    Jeg har været meget tæt på at opgive holdtræningen flere gange, lige indtil jeg en dag blev tosset på træneren, som tog snoren fra mig for lige at vise, hvad man skulle gøre ved en hund, der trak i snoren. (Opskriften var naturligvis, at man skulle "være spændende".)

    Ugen efter fik jeg en enetime med adfærdskonsulenten, som hjalp mig fra parkeringspladsen og hen til træningsbanen. Det tog 45 minutter at gå sølle 200 meter, men det lykkedes mig at holde kontakt til hunden, og jeg fik den "succes", der skulle til, for at jeg igen kunne begynde at tro på "projektet".

    Fra tid til anden flipper han stadig ud på træningsbanen, men så går vi lidt væk fra de andre, indtil kontakten er genoprettet. Det vigtigste er egentlig, at jeg - som Ulla er inde på - har fået lært at træne på hundens betingelser og kun forlange af ham, hvad han er i stand til at levere.

    TS: Bare klø på! Det skal nok lykkes for dig også smiley


  • #88   31. aug 2013 Nadia - at få TS's hund til at gå pænt er ingen kunst, at få Maj-Britt til at ændre stil....det er en umulig opgave.
    Hun er bare sådan og jeg kan kun holde af hende som hun er efter jeg har mødt hende - skide tosset og med et stort hjerte for hunden, men vi andre må så leve med at hun har sine særheder smiley


  • #89   31. aug 2013 Eva - dejligt at du fik den rigtige hjælp! Det gør bare en verden til forskel!

  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.035
    #91   31. aug 2013 Ja, Barmutter, det gør en meget stor forskel.

    Vi skal bare huske, at trænerne ikke altid ser alt, så nogle gange skal man selv bede om hjælpen. I vores tilfælde så hun jo bare en hund, der trak i snoren. Jeg oplevede at forsøge at træne med en hund, jeg dårligt kunne kende, og som jeg egentlig ikke kunne lide.


  • #92   31. aug 2013 Eva - det er din træners opgave at "se" alt.... og så forsøge at give værktøjer til det de ser. smiley

  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.035
    #94   31. aug 2013 Barmutter: Det er det, men min træner er jo også bare et menneske, og nogle gange må vi jo hjælpes ad smiley

  • #95   3. sep 2013 En meget lang tråd, og har ikke fået læst det hele, bær over med mig hvis det allerede er skrevet. Men bliver hunden brugt til det den skal? Kan se det er en jagthund, hvad med at bruge den inden for det felt den er god i? Tror heller ikke at gå ture, løb, snusen i have, svømmen osv. Er nok for en jagthund, men kan selvfølgelig tage fejl.

Kommentér på:
Min hund er aggressiv...

Annonce