Foder til tør, mat og fældede pels {{forumTopicSubject}}
Hej folkens! Der er helt sikkert en der har spurgt om det før, men der er bare virkelig mange indlæg med spørgsmål omkring foder. Det er jo slet ikke til at overskue Jeg har en russisk toy terrier (ikke helt ægte), som døjer med skællende hud og fældning. Lige nu får hun Royal Canin Adult Mini. Jeg har prøvet Kronch lakse olie, men det var kun sjovt første gang, og nu vil hun slet ikke røre det. Jeg synes det er ekstremt svært at gennemskue hvilke mærker der har den rette sammensætning, da de ikke alle sammen skriver, i hvilken mængde f.eks. olie og fedt er i, i det pågældende foder. Nogen der har erfaring eller gode råd til en hund med tør hud / mat og fældende pels?
jan 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 142 Svar: 836
Jeg har brugt Arion sim hunden trivedes fint på, men som hun ikke kunne lide. Nu får hun wolfsblut og ææælsker det og hun har sådan en dejlig pels.
Hun får også en skvæt lakseolie i foderet om aftenen.
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.850
Du kan med fordel tilsætte LupoDerm olie også. Det er til hudproblemer,
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 31 Hunde: 4 Annoncer: 8 Emner: 73 Svar: 4.132
http://www.essentialfoods.dk/shop/essential-nautical-living.html
En jeg kender har haft samme problem med at hendes hund(mops og franskbulldog blanding) kløede sig og fældende voldsomt, den fik det samme foder som din. Hun har kunne se tydelig forbedring allerede efter 2-3 uger på dette foder.
Hvis du vil give din hund endnu bedre vilkår, kan du også købe deres olie, den lugter ikke af harsk fisk ligesom alle andre fiskeolier gør, du skal blot huske at opbevare den i køleskabet. Min vil nemlig heller ikke spise fiskeolie, men denne her vil hun gerne ellers har jeg også brugt Lupoderm olie som der også bliver forslået.
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.200
sep 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 43 Svar: 573
Hundene vil gerne have det, Mille er stort set holdt op med at fælde og har fået en lækker blød, tæt pels, Qela er sluppet af med skæl i pelsen, er fint blank og blød, og som en ekstra bonus er det som om, hun har fået den "rundhed" hun altid har været svær at få på (hun er en lidt klejn hund med krudt i bagen)
Et link til den tråd jeg oprettede her i sommer:
http://www.hundegalleri.dk/forum/Generel-diskussion/550690-hundefoder__maaske_barf_
Jeg fik dog ikke manden med på at barfe, men vi blev enige om, at Kingsmoor for os var en god kompromis, og han kunne jo se, hvor fine de blev på det. Det er endda gået så vidt, at jeg har fået overtalt min svigerfar til at prøve det, hvem skulle have troet det
sep 2007
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 12
Olie er desværre ikke en mulighed da hun simpelthen ikke vil spise det hvis der er "noget" på. Jeg har prøvet flere forskellige mærker og typer.
sep 2007
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.200
sep 2007
Umiddelbart hælder jeg til Kingsmoor eller Taste Of The Wild (og lidt til Essentials men det kan jeg ikke købe i en butik nær mig)
Nogen der IKKE kan anbefale disse?
sep 2008
Du kan bestille foderet på nettet og fragten er gratis og ellers kan du kontakte dem og på oplyst den nærmeste forhandler.
sep 2008
aug 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 34
mar 2012
Følger: 30 Følgere: 12 Hunde: 4 Emner: 32 Svar: 12
mar 2012
mar 2012
Foder til tør, mat og fældede pels