{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fra barff til tør foder ???
  • #3   5. okt 2010 Evt vælg et foder som er baseret efter BARK princippet ex orijen, wolfsblut osv

• #5   5. okt 2010 Det er jo sådan noget bestemt allergi foder han skal have hills z/d
    jeg er spændt på hvordan han tager det om han vil spise det og hvordan maven reagere, det er sku underligt slet ikke at skulle tænke på ben og hvad er der i fryseren jeg savner det allerede

Jeg er lige kommet hjem fra dokter dyr og han er desvære allergisk for ja stort set alt slog ud på blod prøven men håber det hjælper med tiden

• #9   6. okt 2010 Z/D fra Hills er IKKE for alle allergihunde især IKKE dem der har overfor lagermider eller rettere sagt lagermide ekskrementer....udtales efter egne erfaringer.

• #10   6. okt 2010 Jeg må også sige at selvom vi har posen stående så har han ikke fået noget af den endnu
    I testen slår han ud på 2 slags lagermider loppe spyt og husstøvmider men venter på svar fra barff centerets dyrlæge hvad de mener inden jeg laver om på hans mad jeg forstår ikke han skal have tørkost hvis han slår ud på lagermider (men jeg er jo heller ikke dyrlæge)

• #14   7. okt 2010 Nu har jeg snakket med dyrlægen igen og han siger at der ikke er lagermider i foderet (hills) fordi det er molekyle behandlet så derfor er det det man giver
    Han skal så have sådan nogle sprøjter hvor man giver ham det han ikke kan tåle først i små mængter så stører for at se om han kan blive emun over for det, og hvis jeg bliver ved med at barfe ved dyrlægen ikke om det er indsprøjtningerne der ikke virker eller om det er pga maden så derfor holder han stærkt på vi skal over på hills :0(

• #16   7. okt 2010 Næh nej lagermider findes IKKE i alt tørfoder ex er BARK lagermide frit så det er da en opspundet påstand

• #18   7. okt 2010 Ja jeg ved sku snart heller ikke men jeg håber ad kun det bliver bedere
    og tak for de gode bedringer vi får brug for dem

• #21   8. okt 2010 Ja jeg må stole på dyrlægen ved hvad han gør ellers hade jeg skiftet dyrlæge men jeg fik en lang forklaring om at det mest er husstøvmiden men prøven kan krys reagere og slå du på andre ting.. i fodret skulle der ikke kunne leve lager mider pga den måde det er behandlet på
    Men om ikke andet er det noget med at vi ikke kan være sikre på der ikke er noget i maden han reager på mendes han bliver behandlet så det er for at kunne lave udelukkelses metoden, men det er vist for videnskabs mænd

• #23   9. okt 2010 Eve & Peter:

Det er ikke sandt mht z/d ultra fra Hills da det er spækket med korn og den behandling foderet har fået er en almindelig proces som mange foder producenter anvender (lagermider opstår ikke i selve foder processen men derimod ved opbevaringen i siloerne) hvis du har lyst er du velkommen til at læse om Kiki som var vores forhenværende hund som til sidst bukkede under for allergien hun havde blandt anvdet overfor lagermider og husstøvmider, den gang dukkede jeg dybt i emnet og reasherced så det battede ...jeg taler blot af erfaringer som jeg gerne vil dele med jer du kan læse mere her:

http://www.nob-mkj.dk/Vores.familie.pdf (side 2, 3. afsnit)

• #24   9. okt 2010 Her er et uddrag

'....Førhen fik hun et førende allergen frit diæt foder (z/d ultra - red), som vi gav hende i god tro….jeg talte med en meget kyndig forsker indenfor foder producent området (Rebekka Gadeberg - red) og
    hun fortalte mig, at der kan forefindes lagermide ekskrementer og / eller skimmelsvampe i tørfoder produkter der indeholder korn, ris og / eller mel og disse allergener var/er hun bla. allergisk overfor. Dvs. at vi ubevidst har påvirket hendes immunforsvar, tarme, allergi m.m. dagligt. Den viden havde vi ikke på det tidspunkt, da vi gav hende det ovennævnte ’allergen frie’ diæt foder, som indeholder meget korn og det har vi rettet op på den dag i dag, ved at skifte til produkterne fra VetCur BioTec (kosttilskud & GourMix fra vetcur biotec - red)...''

• #26   9. okt 2010 puha det lyder ikke rat Kenzo har jo fået barff hele livet så jeg vil da også helst fortsætte med det men når fag folk fraråder mig det så bliver jeg da i tvivl

• #27   9. okt 2010 Blot ha' i mente at praktiserende dyrlæger ikke er ernæringsterapeuter og at praktiserende dyrlæger ikke har så forfærdeligt mange timers undervisning i hunde ernæring så der må man have kontakt med eksperterne i hundeernæring endvidere er der gode penge at tjene for ex hills, specifik osv at dyrlægerne har deres mærker på hylderne....

Alt dette burde man have med i sine overvejelser så man kan lave et optimalt fodervalg for sin hund

• #28   9. okt 2010 Palle du bliver nødsaget til at ændre dit navn til MADS

• #30   10. okt 2010 Palle/Mads:

'Skægt' at I går hos Flemming K. det gjorde Kiki osse og der drøftede jeg z/d fra hills med ham angående al det korn der er i og der sande han at han ikke var kompetent nok i ernæring til allergi hunde da dette ikke er hans område....jeg ville blot infomere dig om dette du kan bruge det eller lade være det er blot din hunds liv det handler om!

Ps.
    Dette er blot relevant hvis din hund er allergisk overfor lagermider eller rettere sagt deres ekskremeter fra lagermider

• #31   10. okt 2010 en ting jeg så ikke helt forstår er jeg snakkede jo med dyrlægen om barff og ville fortsætte ham på det men dyrlægen siger at så kan vi ikke være sikker på behandlingen virker ikke at man kan være sikker aligevæld for det er et sted mellem 60 og 80 % den virker på men han mener ikke vi kan behandle med en virkning hvis vi barffer ??? har i andre så heller ikke behandlet men bare barffet??

• #33   10. okt 2010 Møv
    Jeg er glad for din gode forklaring :0)
    Man er sku nogle gang lige ved at tude jeg ved slat ikke hvad jeg skal gøre jo manden siger jeg skal prøve og tænke på noget andet men det kan man jo ikke vel
    Dyrlægen syntes vi skal prøve i 3 mdr og så se hvordan det går så håber jeg han kan få rigtig mad igen men så er jeg vel naiv er jeg ikke ?? for behandlingen med indsprøjtninger den vare da mer end 3 mdr går den ikke???

• #35   10. okt 2010 :0) super tak

• #36   10. okt 2010 Eller det kan man vel enlig ikke sige :0)

Der kommer nok nogen sener

• #37   10. okt 2010 Hyposensibilisering programmet kan vare resten af hundens dage hvor man til sidst 'booster' ved jævne mellemrum ex det havde Kiki behov for indtil hun fik smerter fra hofterne og skulle på et binyrebarkhormon også var der ingen effekt ved hyposensibiliserigen så der måtte tænkes kreativt og der var det jeg undersøgte VetCur BioTec's kosttilskud og foder GourMix og det virkede for hende i en lang periode så hun ikke behøvede hyposensibilisering plus hun blev medicin fri af binyrekarkhormonet men læs evt mere her hvis du har overskud til det Eve

http://www.nob-mkj.dk/Vores.familie.pdf

Kommentér på:
Fra barff til tør foder ???

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce