2.585 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

2 hunde i 1 bur i bilen 2 hunde i 1 bur i bilen

Hej. Jeg har en hund, som jeg tit kører med i bilen. Pt. har han bagagerummet for sig selv hva. en T-Hansen bøjle, så han ikke kan hoppe over på bagsædet, men jeg har tænkt meget på at få et bur til bilen, så jeg bedre kan åbne op og få noget luft ind, hvis han skal sidde i bilen på træningspladsen, som han af og til skal.
Jeg har også tænkt på at anskaffe mig en hund mere, og kan se, at folk så ofte har to bure i bilen til deres hunde. Men hvorfor skal man have 2 bure? Kan de ikke være i det samme, hvis de alligevel er vandt til så godt som altid at være sammen? Det vil jo så ofte være til træning, jeg skal have dem med, og der skal de jo så ud af bilen en af gangen, men jeg synes stadig det ville være nemmere for mig, at anskaffe mig et bur, de begge kan være i?

Må jeg bede om nogle velmenende råd, tak? smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  2 hunde i 1 bur i bilen
  • #2   30. aug 2013 Jeg har haft både 2 og 3 i samme bur - det er gået fint. Det kommer helt an på hundene, og om de trives med at være så tæt. Qimmit bryder sig fx ikke om det, så han har altid været alene ved siden af buret.

• #3   30. aug 2013 Okay smiley Tak for jeres svar. Så skal jeg måske vente med bur, til jeg har fået den nye hund og kan mærke, om de har det fint nok med at være sammen på den plads, der er i bilen. Det er jo heller ikke den varmeste årstid, vi går i møde, og jeg kan jo åbne vinduerne i dørene, så der kommer lidt luft ind.

• #4   30. aug 2013 Jeg har et bur med skillevæg, så væggen kan tages ud.
    Oftest har jeg buret uden skillevæg, men det erpraktisk at kunne sætte den i. Eks. når man skal køre med en hvalp, som skal lære at slappe af eller har en hund der ikke bryder sig om at være så tæt.

• #5   30. aug 2013 Mon ikke lige det kommer an på størelsen af hundene?

• #6   30. aug 2013 Snow - bare bilen og buret er stort nok, så betyder det jo ingenting smiley

• #7   30. aug 2013 Jo det gør...Har en opdrætter ven som fik skambidt sin bjæffer på vej til skue, så han har lært lektien, ikke 2 hunde i samme bur.

• #8   30. aug 2013 Ok, det er jeg ked af at høre.
    Personligt ville jeg aldrig være bange for at have Qimmit og Aqui sammen - bare der var plads nok til, at Qimmit kunne lægge sig, uden at røre nogle af de andre, for han er så sippet smiley

• #9   30. aug 2013 Jeg har mine hunde sådanne her:

profilbillede
  • #10   30. aug 2013 Jamen jeg har da nogen gange 3 i bilen, men har så også¨oplevet mindre konflikter, fordi de kan komme til at hænge fast i hinanden...Men hans oplevelse, gav virkelig stof til eftertanke...

• #11   30. aug 2013 vores ville fint kunne være i samme bur, men den gamle ville føle sig trykket, hun er ikke den bedste til nærkontakt, man kan se hun føler sig utilpas og prøver at slippe væk.

hun tolererer dog at vores hvalp lægger si i kurven til hende hvis bare hans hoved ikke er for tæt på hendes så drejer hun sig væk eller rejser sig - derfor skal vi have adskildt bur. lige nu kører de sammen, men vi vil ikke efterlade dem sammen i bilen

• #12   30. aug 2013 Okay. Ja, der er lidt at tænke over. Tak for jeres indspark. Jeg tror jeg vil vente med at gøre noget, til jeg ved hvilken hund, vi køber, og hvordan de to er sammen. Vores nuværende hund er stor, men meget nem og glad med alting. Han er også både ung og kastreret. Vi vil gerne have en han mere, som skal være lidt mindre (mellem ca.)

Når jeg så har dem, kan jeg prøve mig ad med, hvad der fungerer bedst, og så måske tage halsbåndene af dem, når de er i bilen, så de ikke så nemt sidder fast i hinanden.

Min kæreste og jeg har tænkt lidt på, om man selv kan lave et eller andet gitter, så man kan åbne bagklappen uden de kan kommer ud. Det, du har købt, Mette, hvor har du købt det? Hvis man kunne finde sådan noget, der passer i min bil, tror jeg det ville være et hit smiley

• #13   30. aug 2013 Det er købt over nettet fra en svensk webshop, Randi:

http://jeppe.com/

• #14   30. aug 2013 Jeg havde stofbure med en hund i hvert bur. De hadede begge at være i de bure. Så vi købte det bagerste gitter (det forreste er specielt lavet til vores bil) og de ELSKER at ligge deromme sammen smiley

• #15   30. aug 2013 Variocage laver sådanne gitre , men jeg vil til hver en tid foretrække et bur/dobbeltbur, da det er det mest sikre.
    Sidde hunden i bur, så undgår man at hunden kommer flyvende som en kanonkugle og ryger ud af forruden eller i nakken på dem som sidder foran ved en hård opbremsning.

(link fjernet)

• #16   30. aug 2013 Kunne aldrig drømme om at have 2 hunde i samme bur. Ligegyldig hvor gode venner de er kan der opstå større eller mindre konflikter hundene i mellem. Hvis man har hunde af hvert sit køn, ja så kommer den ene jo i løbetid på et tidspunkt. Har man en voksen og en hvalp har begge brug for fred og det er ikke sikkert det er på samme tid (heller ikke selvom man er ude at køre) osv.
    Hvis man skulle blive "tvunget" til at have 2 hunde i samme bur kræver det, efter min mening, at de er under opsyn hele tiden - og det er jo nok lidt svært (og uansvarligt) mens man kører - og hyggeligt samvær med træningskammeraterne bliver ikke helt det samme hvis man skal stå ved bilen for at holde øje med hundene smiley
    Jeg kan faktisk slet ikke se nogen grund til at der skal flere hunde i det samme bur.

• #17   30. aug 2013 Jeg har gitter både foran og bagved smiley

Og jeg kører 100% roligt med tøserne bagi. De er hinandens bedste veninder smiley

• Beanmor *
    Beanmor * Tilmeldt:
    okt 2012

Følgere: 1 Hunde: 3 Svar: 225
    #18   30. aug 2013 Vi har et hjemmelavet dobbeltbur med Bailey i den ene side og Skipper og Magnus i den anden. Det fungerer fint. smiley

profilbillede
  • #19   30. aug 2013 Jeg ville under ingen omstændigheder have mere en 1 hund i hvert bur og da slet ikke på træningspladsen ville være bange for at de ville stresse hinanden alt for meget;) hvorfor ikke købe et dobbelt bur?

• #20   30. aug 2013 V8i har et bur 2 hunde i buret,ingen problemer

• #21   30. aug 2013 Tusind tak for jeres svar. Det er rigtig godt. Grunden til, jeg ville have dem sammen er, at jeg gerne vil give dem så meget plads, som muligt. Min nuværende hund, Dalton, er ikke af de mindste, men min bil er ikke af de største. Det passer mig godt, at han har hele bagagerummet for sig selv, og at jeg så kan have bagage på bagsædet. Hvis han skal have et bur og især hvis jeg skal have to bure, vil de nok komme til at fylde både bagagerum og bagsæde, og jeg tror stadig, Dalton vil få mindre plads, end han har nu. Det er også grunden til, at vi har snakket om måske selv at bygge noget.
    Det er godt med jeres meninger og med billeder af jeres løsninger. Det optimale for mig, ville sikkert være to fine bure og en ny bil, men det med bilen bliver i hvert fald ikke lige indenfor de første par år smiley

• #22   31. aug 2013 Her hjemme kommer sikkerheden først så kun en hund i et bur. et godkendt bur hvor der lige er plads til hunde det må ikke være for meget plads da hunde kan komme galt afsted ved et opbremsning eller på kørsel.

• #23   3. sep 2013 MIne stresser ikke i buret når de er der sammen. De hygger sig og er altid rolige og afslappede i buret. Når vi kører til konkurrencer har vi tre i et dobbelt variocage - 2 bc'er og en aussie. Alle tre kan ligge ned og hvile uden problemer.

• #24   3. sep 2013 Mine elsker hinanden og er i samme bur, men jeg vil gerne have et dobbeltbur med skillevæg i på et tidpunkt. Ikke fordi de ikke kan være sammen, det vil de hellere end gerne, men fordi det er lidt lettere når man er til træning at de sidder i hver deres.
    Men jeg skal have barnevogn med lige lidt endnu og så længe jeg skal det, så hedder det 1 bur.

• #25   3. sep 2013 Vi har også et gitter fra jeppe.com uden midterdeling.
    Vi leder efter en midterdeling da hun snart er klar til løbetid, og så skal de altså ikke være sammen. Men vi vil kun bruge delingen mens hun er i løbetid.

Kommentér på:
2 hunde i 1 bur i bilen

Annonce