Den perfekte hund til mig {{forumTopicSubject}}
Nu skal jeg flytte om 1 - 2 år og der kan jeg ikke have min tonse vuf med, men jeg kan sku ikke leve uden en hund, så jeg begynder allerede nu at sætte mig ind i en hunderace som er noget for mig.
Nu for i lige lidt info om hvad jeg kan tilbyde og så vil jeg gerne høre om i kan skrædder sy den perfekte hund til mig.
1. Jeg er en kvinde som elsker dyr, og træner positiv træning.
2. Jeg kan bedst lide mellem størrelse hunde med kan også godt lide de små, dog ikke så meget dem over 30 kg
3. Jeg kommer til at bo i lejlighed hvor dyr er tilladt.
4. Jeg vil gå 4 turer om dagen af 25 min stk.
5. Jeg ønsker en hund som ikke fælder alt for meget.
6. Jeg tilbyder træning og vil gerne træne ring træning til stævner, da jeg ønsker med tavle.
7. Jeg ønkser ikke en gøende hund.
8. jeg ønsker ikke en super giga aktiv hund, den må gerne være doven af natur, men stadig kunne lide at gå lidt tur.
9. den skal være stor nok til at kunne holde sig 6 timer om dagen når den bliver voksen.
10. Jeg tilbyder et helt år til at være hjemme og træne alene hjemme og renlighed.
Håber det hjalp jer lidt og hvis der mangler noget så spørg Nå nu må i komme med alle jeres gode skræddersyede hunde til mig held og lykke
okt 2011
Følger: 10 Følgere: 35 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 2.091
Og hvad med mental aktivering?
maj 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 32
okt 2011
Følger: 10 Følgere: 35 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 2.091
aug 2009
Følger: 27 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 138 Svar: 1.160
C&N Ja jeg vil rigtig gerne gå til hunde træning med den 1-2 gange om ugen + jeg vil gerne have tavle på den da jeg gerne vil udstille
aug 2009
jul 2010
Følger: 35 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 49 Svar: 1.003
Der er mange (små) racer, der gøer, men det kan selvfølgelig trænes til et moderat omfang. Hvilke job regner du med at få, siden du kun er væk 6 timer om dagen?
Jeg har selv en chihuahua og en dværgpinscher. Men umiddelbart skal de begge have en del mere motion end det, du skriver. Som minimum skal min den store gå en eller to lange ture om dagen af en tines varighed. Der kan selvfølgelig ind imellem være dage, hvor det ikke kan lade sig gøre, men så leger han f.eks. med andre hunde i et par timer eller lignende.
Bare du ikke vælger chihuahua eller andre små racer, fordi den er lille og du derfor tror, det er en doven sofakartoffel, der ikke behøver så meget motion. De små racer er tit misforstået og undervurderet af hvad jeg kan se og deraf understimulerede og nogle irriterende og hys små sataner. Siger ikke det er alle hunde, der er/bliver sådan, men lad være at vælge en lille race, fordi du tror, det er lig med mindre energi og mindre motion.
jan 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 142 Svar: 836
Øjne har jeg ikke hørt at de skulle have noget de skulle være disponeret for. Øjenlysningen af forældrene tager jeg som en alm undersøgelse....?
aug 2009
Christina: Ja det er jeg faktisk, grunden til at jeg skriver mellem er fordi det er faktisk dem jeg bedst kan lide, men nu ser jeg så mere på at hunden skal have det godt, så jo mindre den er jo mere plads vil den vel føle den har i en lejlighed + så syntes jeg at chi'en er en facinerende race (Jeg kan også godt lide de små jo;)
jul 2010
Du skal gå efter en race, der passer til din hverdag, ikke størrelsen på din lejlighed.
Dog er de en god ide at tænke over, at du er nødt til at bære hunden op og ned ad trapperne det første halvandet eller to år. Derudover kan jeg godt se, at det kan virke lidt trangt at have en stor hund i en lejlighed, men imo har hunden det lige godt om den bor i lejlighed eller hus, såfremt de ovennævnte ting er overholdt..
aug 2009
jul 2010
For mig var den dog lige en tand for stor, da jeg boede i Århus. Jeg ville ha' en hund, der var nem at fragte med offentlig transport, f.eks.
Prøv at gøre dig klart hvordan din hverdag kommer til at se ud, og om det er vigtigt, at den f.eks. Er let at have i en taske over til en veninde, om den skal kunne løbe ved siden af cyklen eller sidde i en kurv. Peanut vejer knap 5 kilo, nok omkring 4,7. Hans størrelse var perfekt for mig
aug 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 24 Svar: 117
Hun gør dog, men er sikker på at det kan trænes - især hvis det tages i opløbet fra hvalp af. Skal siges vi bor i et mini hus på ca. 45 kvm. Og hun passer perfekt ind her.
Ellers er der cockeren. Der er så også ret meget gang i dem, men igen - det er et spørgsmål om at aktivere dem tilstrækkeligt, så er de også super rolige og behagelige når de er hjemme. Og så er de så vanvittig kærlige og nemme.
aug 2009
jul 2010
Men igen... betyder det mest for dig at have en hund, der kan komme i en taske end at du får den ønskede størrelse? For mig var det ekstremt vigtigt, men jeg gider heller ikke bøvle med en stor hund og offentlig transport. I Århus må man heller ikke have store hunde med i bybusserne, og i regionalbusserne og tog skal man betale børnebillet for at få hunden med. Jeg valgte ikke en chihuahua udfra at den skulle kunne være i en taske, men min hverdag de fem år jeg boede i Århus, krævede at jeg kunne have min hund med de fleste steder og komme rundt med offentlig transport.
mar 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 91 Svar: 3.103
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 510 Svar: 12.467
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 168 Svar: 1.627
det er aktive hunde og potentielt gøende men knap tom timers motion om dagen og så noget hjenegymnastik når i er hjeme det vil også være nok for mange hunde...
og hvis du har et helt år til at træne før du får en hverdag, så er gø træning vel muligt?
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 168 Svar: 1.627
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.694
aug 2008
Følger: 15 Følgere: 156 Hunde: 4 Emner: 93 Svar: 1.063
En papillon er en aktiv hund, men vil meget gerne arbejde
Min papillon gør dog ikke. Kun på kommando og når der kommer gæster.
jun 2011
Følger: 15 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 3.626
apr 2013
Følger: 6 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 58 Svar: 348
aug 2009
Stine H er det ikke dyrt at blive ved med at holde en shih tzu i hvalpe klip? samme med puddel, skal der ikke bruges mange penge på at klippe dem hver måned.... havde nemlig overvejet begge hund
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 510 Svar: 12.467
Hvis du vil have en hund, der ikke fælder - så skal den enten trimmes eller klippes, og det koster penge, hvis man ikke vælger at lære, at gøre det selv.
Og ellers er der kun de hårløse racer tilbage, og de opfylder ikke rigtigt dine størrelses-krav.
aug 2009
aug 2009
jul 2010
Den perfekte hund til mig