13. jul 2011 Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 5 Emner: 41 Svar: 480
Brug for jeres VIDEN! {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg vil ikke lyde som en uerfaren hundeejer, der ikke kan tage varer på min hund, men jeg står pt. i en situation, som jeg ikke er dygtig nok til at løse!
Min mor og jeg er flyttet fra kæmpe landhus, til rækkehus med vores 2 små GØENDE hunde!
Vi er virkelig i tvivl om Kenya, min 1-års tæve. Når vi ikke er hjemme (bare 15. min hjemmefra er nok) splitter hun ALT hun kan komme til! Papir, træ, muslinger, tæpper, tøj, tasker, spænder osv. Hun er utrolig klog og kan nærmest fiske ting ned fra hylder, for at tygge alt i stykker. Hun skidder på gulvet og tisser på tallige gulvtæpper..
De begge gør af ALT når vi ikke er hjemme. Når vi er, bruger vi vandsprøjt som "TI STILLE"! Vi er flyttet lidt rundt i 1-2 mdr. tid, indtil vi fik rækkehuset.. Hun bliver self. luftet en god tur inden vi smutter om morgenen (skidder 2 gange og sjatpisser 6-7 gange).. Hun bliver aktiveret flere gange i ugen, går også til agility. Min mor er nærmest ved at smide hende ud - hun for seriøst stress. Lukker jeg hende inde på mit værelse (ene væg glasvæg) hyler hun flere timer!
Hvad gør vi? Hundeadfærdskonsulent? Eller hvad?
Vi har brug for hjælp!
Har sikkert skrevet noget der genere jer, men husk nu at holde tonen
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 2.350
jul 2011
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 5 Emner: 41 Svar: 480
jul 2011
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.025
Sådan er det ofte når man flytter så skal hundene liiiige lære det igen
jul 2011
jul 2011
Men det vil jo stadig ikke hjælpe på at hun gør?
Vi har ikke rigtigt et "lille rum" i denne lejlighed? og renlighed er trænet fra 12 uger men har ikke givet pote...
Aktivering inden efterladning er nemlig forkert! Man "hidser" hunden op, og derefter forlader den (:
maj 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 384
Ellers prøv at læs dette..
http://www.dyredoktoren.net/piecer/Alene%20hjemme%20problemer%20(separationsangst).pdf
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
Urenligheden kommer sikkert af at de stresser helt op, måske kombineret med angst så tømmer man sig..
Så i skal have fundet en måde så hundene kan slappe af.
Hvor længe har de haft til at falde til i hjemmet?
Hvis de er vandt til der ingen lyde er, når de var alene før, så kan det sagtens være de reagerer på nabohundene, støj og larm fra gaden. Siger de noget når i er hjemme til de ting?
Jeg tror i skal have en adfærdstræner ud.. Måske skal i både til at træne alenehjemme igen - altså gradvist øge den tid de er alene fra få sekunder, til minutter til timer over tid. Måske skal i også se på hvordan i kan begrænse indtrykkene - feks om i skal rulle for, have dem i et rum som er mest lydtæt eller andet. Der er også sådan noget som dap eller zylkene man kan bruge til at berolige hunden i forbindelse med træningen.
Men det lyder ikke til der er en enkelt løsning på problemet.
Jeg tror i skal kombinere flere ting, og så er det bedst hvis en behandler eller træner kan hjælpe jer med en plan.
aug 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 3.857
dec 2008
Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
Det skal ikke stå alene men sammen med alene træning kan det næsten kun blive bedre.
dec 2008
dec 2008
Ud over det lyder det til at hunden er stresset.Hunden skal hjælpes og ikke lukkes inde i et bur.
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.682
jul 2011
TAK FOR HJÆLPEN!
Brug for jeres VIDEN!