{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.250 visninger | Oprettet:

Brug for jeres VIDEN! {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg vil ikke lyde som en uerfaren hundeejer, der ikke kan tage varer på min hund, men jeg står pt. i en situation, som jeg ikke er dygtig nok til at løse!
Min mor og jeg er flyttet fra kæmpe landhus, til rækkehus med vores 2 små GØENDE hunde!
Vi er virkelig i tvivl om Kenya, min 1-års tæve. Når vi ikke er hjemme (bare 15. min hjemmefra er nok) splitter hun ALT hun kan komme til! Papir, træ, muslinger, tæpper, tøj, tasker, spænder osv. Hun er utrolig klog og kan nærmest fiske ting ned fra hylder, for at tygge alt i stykker. Hun skidder på gulvet og tisser på tallige gulvtæpper..

De begge gør af ALT når vi ikke er hjemme. Når vi er, bruger vi vandsprøjt som "TI STILLE"! Vi er flyttet lidt rundt i 1-2 mdr. tid, indtil vi fik rækkehuset.. Hun bliver self. luftet en god tur inden vi smutter om morgenen (skidder 2 gange og sjatpisser 6-7 gange).. Hun bliver aktiveret flere gange i ugen, går også til agility. Min mor er nærmest ved at smide hende ud - hun for seriøst stress. Lukker jeg hende inde på mit værelse (ene væg glasvæg) hyler hun flere timer!

Hvad gør vi? Hundeadfærdskonsulent? Eller hvad?
Vi har brug for hjælp! smiley

Har sikkert skrevet noget der genere jer, men husk nu at holde tonen smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brug for jeres VIDEN!
  • #1   22. aug 2013 Er hun alene hjemme trænet, og måske du burde prøve med noget andet aktivering om morgenen.?

• #2   22. aug 2013 Vi smider tit foder ud på græsset, så de lige kan få brugt snuden, som trætter dem mest, inden vi smutter. Foderbolden bliver tømt på højest 5 min, og så er den jo ikke sjov mere... smiley

• #3   22. aug 2013 Hvad indebærer alene hjemme træningen?

• #4   22. aug 2013 I skal starte alene hjemme træning forfra og så også trætte deres hjerner samtidig med fx spor .,

Sådan er det ofte når man flytter så skal hundene liiiige lære det igen smiley

• #6   22. aug 2013 Jamen alle træner vel alenehjemme træning på hver deres vis. Cleo fik vi som 1,5 års. Men selv er der INGEN problemer med hende(Cleo). Men når de er 2, kan de holde kor-dag med naboens hund som gør endnu mere (begyndende løbetid)

• #7   22. aug 2013 Har selv tænkt på det med et metalbur, den elsker nemlig sit transportbur/stof mere end noget andet! Men hun er bare en udbryderkonge og en værre piver!
    Men det vil jo stadig ikke hjælpe på at hun gør?
    Vi har ikke rigtigt et "lille rum" i denne lejlighed? og renlighed er trænet fra 12 uger men har ikke givet pote...

Aktivering inden efterladning er nemlig forkert! Man "hidser" hunden op, og derefter forlader den (:

• #8   22. aug 2013 Hvis det er slemt fordi de er sammen, er det så ikke en mulighed at have dem i hver deres rum?
    Ellers prøv at læs dette..
    http://www.dyredoktoren.net/piecer/Alene%20hjemme%20problemer%20(separationsangst).pdf

• #9   22. aug 2013 Kunne de være alene på landejendommen?
    Urenligheden kommer sikkert af at de stresser helt op, måske kombineret med angst så tømmer man sig..
    Så i skal have fundet en måde så hundene kan slappe af.

Hvor længe har de haft til at falde til i hjemmet?
    Hvis de er vandt til der ingen lyde er, når de var alene før, så kan det sagtens være de reagerer på nabohundene, støj og larm fra gaden. Siger de noget når i er hjemme til de ting?

Jeg tror i skal have en adfærdstræner ud.. Måske skal i både til at træne alenehjemme igen - altså gradvist øge den tid de er alene fra få sekunder, til minutter til timer over tid. Måske skal i også se på hvordan i kan begrænse indtrykkene - feks om i skal rulle for, have dem i et rum som er mest lydtæt eller andet. Der er også sådan noget som dap eller zylkene man kan bruge til at berolige hunden i forbindelse med træningen.
    Men det lyder ikke til der er en enkelt løsning på problemet.
    Jeg tror i skal kombinere flere ting, og så er det bedst hvis en behandler eller træner kan hjælpe jer med en plan.

• #10   22. aug 2013 Bur vil jeg bestemt ikke anbefale.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
    #11   22. aug 2013 Vil bestemt ikke sætte en stresset og angst hund i bur.Start med alene hjemme træning.Lyder til at den er angst for at være alene og hunden har det bestemt ikke godt.Normalt er jeg ikke for at give hunde det ene eller det andet men i det her tilfælde ville jeg overveje at få noget beroligende ved dyrlæge.

Det skal ikke stå alene men sammen med alene træning kan det næsten kun blive bedre.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#13   22. aug 2013 Man smider ikke sin hund i et bur fordi man ikke har lært den at være alene hjemme.Hvorfor skulle den blive mindre ked af at være i et bur.Og hvad hvis den ikke gør? så har du en hund der ud over at være bange ikke kan bevæge sig rundt.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#15   23. aug 2013 Så du tror ikke at det kan have noget at gøre med at den er bange at den tisser og skider når den er alene.Det har intet med at være uartig at gøre.Når det er sagt så lyder det til at hunden på ingen måde trives og her må ejer kigge på sig selv.At sprøjte vand på en hund skal ikke være noget man bruger som opdragelse over længere tid.

Ud over det lyder det til at hunden er stresset.Hunden skal hjælpes og ikke lukkes inde i et bur.

• #17   23. aug 2013 Hvis der skal bruges bur i alene hjemme situationen skal buret stå åbent! Hvis påstanden om at hunden skulle føle sig mere tryg i et bur holder, vil hunden selv søge ind i buret! At lukke en hund inde i et bur i mange timer dagligt er ikke ok!

• #19   26. aug 2013 Hej allesammen, undskylder jeg ikke lige har fået svaret jer, men har rigtig travlt med gymnasiet. Jeg fik skrevet til Heidi, en adfærdsbehandler fra DcH, og hun er helt klart interesseret i at komme ud - så hun kommer på onsdag. Vi glæder os til at hjælpe Kenya, så hun er fri for at rende hver dag med angst!

TAK FOR HJÆLPEN! smiley

Kommentér på:
Brug for jeres VIDEN!

Annonce