{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.237 visninger | Oprettet:

spiser lort. {{forumTopicSubject}}

hælp!

Lajcka er helt vild efter at spise kattelort især, også nogle gange hundelort, og uanset hvad jeg gør, så gør hun det igen, igen og igen. Skyldes det noget specielt?

på et tidspunkt havde jeg hende med hjem til min kammerat der bor på en gård, og der er masser af kattelort derude, og det var simpelthen det eneste hun søgte efter.

nogle siger det er fordi hun mangler en bestemt vitamin. men ved ikke hvad det er for en og om det overhovedet er det der er galt.

på forhånd mange tak. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spiser lort.
  • #1   22. aug 2013 Har samme problem med min den unge. Det kan hjælpe at tilsætte hundesns foder en MINIMAL mængde hjortetaksalt, mener jeg det hedder, men ikke for meget, da det kan overbelaste nyrerne ved overdosis! Vi prøvede også med ananas-saft, som folk siger skulle hjælpe, men det gjorde det ikke ved os.
    Hvor gammel er hunden? smiley

• #2   22. aug 2013 Det har intet at gøre med, om de mangler noget.

Der er en enkelt sygdom, som kan fremprovokere denne adfærd og den ville du have opdaget.

Det er en naturlig hvalpeadfærd, der bliver til en dårlig vane. Det er opdragelse og tid, der skal til.

• #3   22. aug 2013 Hjortetaksalt - den har jeg aldrig hørt før. Og ville BESTEMT heller ikke anbefale det.

Man kan bruge Mononatriumglutamat (3. krydderi), men ærligt talt - det er kemi. Jeg selv gør det ikke.
    Og har også en hund, der spiser lort pt.

Ovenikøbet med så stor fornøjelse at hun forleden hentede en med ind i sengen for at nyde den der...

• #4   22. aug 2013 Som ch siger.. Enten er det en sygdom, som du vil have opdaget. Men mere sandsynligt er det en dårlig vane.
    Dun hund kunne have lært det fra sin mor, da den var hvalp og har set moren rydde op efter sine hvalpe ved at spise aff.

Min gjorde det også.. Det var det eneste den ville på vores ture og når vi var ude ved de gamle på landet.. Hun spise også sit eget. Og der kom jeg løbende efter hende med skæld ud, mens hun skyndte sig at tage så meget lort som hun kunne og løb væk fra mig, mens lort fløj til alle sider.. Ja det var tider... smiley hehe
    til sidst gad jeg bare ikke mere og gav om og lod hende æde så meget hun ville.. Så var det ikke spænende mere. Hun er holdt helt op nu...

• #5   22. aug 2013 Altså man kan give lidt ananas, de har hjulpet for nogle.. Ikke her..

• #6   22. aug 2013 Vores gør det også. Der må jo være noget lækkert i dem... ad ad.

• #7   22. aug 2013 Nu kan jeg huske det. Vi begyndte at råfodre det var også deromkring hun holdt op med at spise sit eget - tror jeg nok.

• #8   22. aug 2013 Stop det hver gang, lige ved lort spisning er jeg ikke spor klikker og pædagogisk agtig smiley jeg brøler op når jeg ser det, så hvalpen på ingen måde tror det er ok;) alle de hunde jeg har haft er stoppet i løbet af det første år;)

• #9   22. aug 2013 Som de andre også skriver, så er det en dårlig vane de har med sig fra deres mor.

Deres mor gjorde dem rene ved at æde deres lort, og nogen hvalpe tager så den adfærd med dig.

I og med hunde gør hvad der kan betale sig, må du frem med noget mere lækkert end lorte, og så belønne når hun ignorere en lort.
    Efter lidt tid skal hun nok få glemt lorte-spisnings-adfærden smiley

Det tog mig en uges tid at vænne Bine af med at æde hestelorte. Hver gang vi gik forbi en hestelort sagde jeg "nej", og trak hende væk. Så snart hun kigede på mig i stedet for, fik hun en belønning.
    Efter en uges tid, kiggede hun på mig hver gang vi gik forbi en hestelort, og det blev hun så belønnet for.
    Stille og roligt har jeg så fjernet belønningen, og nu ignorere hun fuldstændig hestelorte smiley

• #10   27. aug 2013 ja okay, jeg skælder hende nemlig ud, og jeg siger "ud" og så spytter hun den ud, men hun gør det alligevel mens jeg ser på det hver gang. det er mærkeligt. for hun ved udemærket godt at hun ikke må smiley

Kommentér på:
spiser lort.

Annonce