aktivering til hvalp med brækket ben {{forumTopicSubject}}
Vi har desværre haft det uheld af kæresten har fået trådt på vores lille hvalp på 12 uger, så han brækkede benet ( i søndag)
Han er nu temmelig frisk, render og leger med sit legetøj og drøner rundt som om benet intet fejler ... men han er vant til at komme ned i haven og lege med søster og hans mor, og det skal han jo ikke foreløbig, samt jeg jo ikke kan gå ture med ham at ret lang tid af gangen ... så er der nogle der har nogle ideer til hvad vi kan lave af aktivering udover? (har aldrig haft en hund der er kommet til skade på den måde, så ved ikke rigtig hvad jeg må og hvad jeg ikke må)
Og så lige et fint billede af ham
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
Det kræver ikke nødvendigvis en masse bevægelse. Det kan være lyde, dytte på forskellige ting på forskellige kommandoer. Og placeringsskift. Løft af ben m.v.
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.823
Du kan lære ham at søge godbidder på gulvet, købe sådan en foderboldt til ham, give ham et råt ben, lære ham lidt tricks, som han kan holde til.
Lære ham indkald (hvis han ikke allerede kan) sætte dig på en mark, eller græsplæne med ham, så han bare kan snuse rundt og opleve verden.
Det er ting jeg ville gøre med min hund, hvis han var så uheldig
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 89 Hunde: 2 Emner: 159 Svar: 2.252
I skal nok mentalt forberede jeg på meget genoptræning.
Min hvalp fik ben, frosne frikadeller, vi lavede søge arbejde, og jeg bar hende rundt i taske alle mulige steder og jeg cyklede med hende hvor hun sad i cykelkurven.
Vær opmærksom på at det er en hvalp, så den skal stadig præsenteres for forskellige ting - selvfølgelig uden den anstrenger sig!
Min hvalp kom rigtig godt igennem det selvom det endte i to operationer og to hvile perioder, jeg var bare meget obs på stadig at tage hende med ud i det "virkelige liv"
Men de første dage skal I være forsigtige.
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 446 Svar: 3.686
De ville ikke gøre noget ved ham, udover at pakke hans ben godt ind, og håbe på det bedste ...de ville gerne have opereret ham fordi der er 3-4 knogler der er brækket, men pga hans størrelse så var det en mulighed ( fik vi afvide af fakse dyrehospital) men dyrlægen sagde at chancen for at der ikke ville være noget at mærke bagefter var stor, så det håber vi på
Jeg har bare ladet ham tage det i hans tempo, har ikke været ude og gå med ham endnu, kun nede i haven ..og nu render han og leger som om intet er i vejen, han er også allerede stoppet på smertestillende, da han ikke kunne tåle det .. og var der noget at mærke på ham skulle han ud og have noget andet, men der er absolut intet ... en glad og livlig lille hvalp, som har glemt at benet er brækket
Tak for svar allesammen ... tror jeg vil igang med nogle øvelser med ham, han er heldigvis meget madglad
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 89 Hunde: 2 Emner: 159 Svar: 2.252
Men super godt den har mod på det hele! krydser fingre for jer, jeg tror de er dygtige på Faxe.
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 966 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 236 Svar: 9.475
maj 2009
Følger: 25 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 274 Svar: 3.412
I er i virkelig gode hænder på Faxe dyrehospital
aug 2008
Buch - han har nemlig mod på det hele, igår og i dag har der været ligeså meget liv i ham som før ... faktisk efter vi stoppede med det smertestillende
maj 2009
Følger: 25 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 274 Svar: 3.412
Jeg har bare været så glad for dem i alle de år vi har haft brug for en dyrlæge
aug 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 3.857
jan 2013
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 486
aug 2008
Søgeøvelser har ikke været ham, han gider ikke rigtig, men han har fået lov til at rende rundt i haven og lege med den store hund, fordi de ikke leger så voldsomt så hans hverdag har næsten været normal, som før
Men hans ben er fint igen, han skal bare have trænet det, så der er muskler i det igen
jan 2013
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 486
aktivering til hvalp med brækket ben