{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
675 visninger | Oprettet:

Boxere er gode Hunde. Ikke en kamphund {{forumTopicSubject}}

Jeg er den lykkelige ejer af Bastian. Han er en Meget stor boxer (71 i stang + 43 kg.), han er tigerstribet med lyst bryst. Når vi er ude og gå tur, reagerer mange med angst, når de ser ham. Er han løs hopper folk nærmest op i træerne, jeg kan heldigvis hurtigt kanlde ham til mig. Det, der irriterer mig, er, at de fleste tror, han er en kamphund. Men han er bare en boxer, som hundekendere jo ved er en kærlig hund - eller gør de?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Boxere er gode Hunde. Ikke en kamphund
  • #1   14. aug 2006 Jeg har selv haft bokser, og mere lalleglad hund skulle man lede længe efter. Kærlig overfor alt og alle, dog ikke babysutter, de skulle dræbes :0/

• #2   14. aug 2006 Hvad for en gruppe tilhører boxeren endelig til?

• #3   14. aug 2006 Boxeren er en arbejdhund, så den kræver meget motion + udfordringer i hverdan.

• #4   14. aug 2006 Jeg kan nu godt lide boxere, bare ikk min venindes hund for den har det med at savle på mit tøj.. Airrkkk.. *lol*

• #5   14. aug 2006 har aldrig set boxer som en kamphund , synes de er så dejlige og lalleglade !! smiley

• #6   14. aug 2006 Undskyld, Arbejdshund - hverdagen. Sætternissen er på spil.

• #7   14. aug 2006 Lis T: Tak.... Jeg kiggede også lige på dogbreedinfo.... Og fandt ud af det samme....

Men noget helt andet... Min bebs herhjemme er jo også lalleglad og vild glad for alt fra tobenet til firebenet, bare det har et puls..... Så, så kamphund er han heller ikke ham her, el. hvad?

• #8   14. aug 2006 Jeg tror at grunden til, at de bliver forvekslet med muskelhunde er, at en boxer ligner en ambull.....eller en ambull ligner en boxer *GG*

• #9   14. aug 2006 Amstaff er også en god og kærlig hund, selvom den bliver betegnet som kamphund... smiley

• #10   14. aug 2006 Bastian savler meget lidt, dette skyldes avlen, som har fjernet det meste af savleriet.

• #11   14. aug 2006 Smilende Susie: Der jeg var lille troede jeg at alle hunde der var tigerstribede var boxere... Ved ikke lige hvorfor!!!!!! :o)

• #12   14. aug 2006 Bastians's bedste legekammerat er en Amerikansk Staff etc. (jeg kan ikke stave til det), Nemo. Jeg har intet mod de såkaldte kamphunde, men er lidt sur over, at min Bastian blot ved sit udseende skaber angst. Måske skyldes det også, at han er så stor.

• #13   14. aug 2006 LIs: tark.. Sætternissen.. Gættede kryds og tærs i går og ku ikk huske hvad det hed *lol*

Nelly: Ja det troede jeg ozz *Griiin*

• #14   14. aug 2006 Prøv at se denne ambull:

http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4301
    (håber det er okay for ejeren at vise den)

Men de ligner da hinanden og kan godt forstå, at folk kan tage fejl ;o)

• #15   14. aug 2006 Sidste vinter hjalp jeg boxerklubben da de hold skue/udstilling (?) på Gudenådalens rideklub i bjerringbro, og jeg siger jer, fra den da er jeg fuldstændigt skudt i racen (boxer selvfølgelig). De er da simplethen de mest elsklige hunde jeg NOGENSINDE har mødt!

Det er i hvertfald 100% sikkert at når jeg er flyttet hjemmefra og selv skal til at finde hund, så bliver det heltklart Boxere der skal starte mit lille opdræt smiley *GG*

• #16   14. aug 2006 Kan det ikke osse have noget med at gøre at der engang var meget snak om at når de bed så låste kæben sig eller sådan noget... Kan ikke huske det... Det er vel 10 år siden jeg hørte det...

Har ikke noget imod dem.. Min veninde har en totalt lalleglad og klodset boxer.. Tulle

• #17   14. aug 2006 Nelly : for 30 år siden var noget tigerstribet en boxer, ambull, amstaff fandes næsten ikke her hjemme !

• #18   14. aug 2006 Boxer er en dejlig hund, slet ingen tvivl om det, kender den sødeste boxer, max, på 3 år og aldrig har jeg mødt en større og sødere boxer med et hjerte af guld, han sover i kattekurven med killingerene og ville aldrig gøre en fluge fortræd men derfor reagere folk lidt på samme måde som med din. Jeg tror lidt som du selv, at det er fordi det er en stor hund som af udsende ligner muskelhundene, som jo desværre bliver set skævt til. Dog kan jeg kun sige at du ikke må tage det så tungt, det har jeg lært, jeg har jo verdens sødeste og mest forsigtige amstaff han på 8 måneder og der er da mange som går i en bue udenom selv om han ikke ville gøre en sjæl fortæd, det er da ikke sjovt og man bliver ked, men problemet er jo ikke vores, så længe vi kan styre vores hunde og ved at de er søde og kærlige kan vi roligt gå med oprest panden smiley

• #19   14. aug 2006 Boxeren har altid haft etiketten : familiehund/brugshund ; ))

• #20   14. aug 2006 Jeg mener at kamphunde er de linier hvor man har avlet evnen til at underkaste sig, at give op for at overleve, væk. Derfor bliver de ved med at holde fast for de kan ikke finde ud af at slippe (stakkels kræ)

• #21   14. aug 2006 Boxerens kæbe låser ikke, men bider den, er der selvfølgelig tryk på.
    Jeg blev afhørt af politiet i sidste uge, da jeg gik over Prima's parkeringsplads, (der var lavet grafitti) den ene strisser var helt solgt, da han så Bastian. Han fortalte mig, at boxeren står nederst på listen over hunde, der bider. Retrieveren står øverst - måske har det noget at gøre med antallet af hunde indenfor de forskellige racer. smiley

• #22   14. aug 2006 Vinnipooh og iben:
    Ej ikke enighed her! ! ! ! ! der er flere racer som ikke er avlet som kamphunde som også er og bliver brugt som kamphunde, disse er somregl hunde med en stor råstyrke og et dominerende temp. som er trænet til det også er vi tilvbage på det gamle spor igen, du gør din hund som du træner den til....

• #23   14. aug 2006 Iben : ja det er rystende, at vi mennesker, via avl, har stjålet instinkter fra hunde, som naturen har finpudset gennem millioner af år og det tog os mindre end hundrede at ødelægge !!

• #24   14. aug 2006 Lis
    nemlig, de løser ikke i kæben, men er en stor hund som ville kunne lave grimme bid, har bare aldrig hørt om en boxer der bed. Men om det er antallet af racer eller måske hvor meget man avler på de forskellige hunde og får lavet noget uheldigt indavl som skader racen og gør dem lettere sindsyge har jeg hørt delte meninger om

• #25   14. aug 2006 Nat : alle hund kan gøres sindsyge med rette behandling, men dem der målbevist er avlet på vedholdenhed, utilbøjlighed til underkastelse, bidelyst osv bliver med rette behandling, langt farligere end den sunde indstinktsikre hund, der er blevet til kamphund via påvirkning kun fra miljøet, ikke via generne !

• #26   14. aug 2006 Bastian er ikke et produkt af indavl. Hans far er fra Tyskland og hans mor fra Polen. Begge store boxere, derfor er Bastian nok også 8 cm. højere end standarden for hanboxere. smiley

• #27   14. aug 2006 Kamphund er en tilstand, en uddannelse af hunden, ikke en race !
    Ihvertfald ikke i min verden ; ))

• #28   14. aug 2006 Ditte : hvis din vovse ikke er avlet til kamp og ikke er trænet til kamp, så er det ikke en kamphund, selv ikke en "kamphund" !!

• #29   14. aug 2006 VinniPooh S

ja nogle hunde har et større temp og er avlet til at have en større smerteterskel, de er avlet med det formål at blive brugt til kamp gennem mange år af folk som finder dette sjovt (her taler jeg blandt andet om pitén) men en hvilken som helst hund med en stor muskelstyrke og et stort temp ville kunne med forkerte ejere blive lige så farlig, tag foreksempel rotweilleren (elsker disse hunde, så vil ikke høre nogle sure miner) som er en stor solid hund og kræver en god stabil leder, ville kunne blive en lige så farlig hund som andre muskelhunde racer, man kan jo også nævne filaen m.m.

• #30   14. aug 2006 en muskel hund er en muskel hund, og ikke en kamphund før den er brugt til og trænet til kamp, dette gælder alle racer som syge mennesker finder det sjovt at bruge til denne "sportsgren"

• #31   14. aug 2006 Nat : ja ganske rigtigt, men med en genetisk adfærdsforstyrret hund, er man sikker på at få problemer, uanset opdragelsen trækker i familiehundsretning.

• #32   14. aug 2006 Nat : nemlig, muskelhunde er hundenes kødkvæg *G*

• #33   14. aug 2006 For lige at lukke denne tråd. Vil jeg gerne rose boxeren, den er lærenem, godmodigheden selv. Jeg har haft andre racer før, men dette er min klare favorit (jeg er 52 år). Fra dag 1 har Bastian bare været skøn, hans temperament er skønt. Man siger også, at boxeren er den eneste hund, der forbliver hvalp hele livet. Han er lalleglad, men det bedste er hans hurtighed når det drejer sig om at lære nyt.
    Kh. Lis.

• #34   14. aug 2006 Ditte : hæ-hæ gætter på at Freja vinder på charmen ; ))

• #35   14. aug 2006 Lis : enig med dig ; )) Boxeren er en charmehund ; ))

• #36   14. aug 2006 Det kan gå galt med en hvilken som helst race, og en god start på et hundeliv er alt afgørende for hundens fremtid. Jeg tror ikke på at nogle racer er farligere end andre, men at der findes forkerte racer til forkerte mennesker.

• #37   14. aug 2006 Lis T

Ja boxer er en dejlig, skøn og godmodig familie hund, som fungere god med børn. Dette er en rolig og lærenem hund som elsker sin familie og mad smiley boxeren er bestemt en hund jeg håber der kommer mere fokus på, da jeg synes at denne race er begyndt at blive lidt overset smiley held og lykke med ham og håber i får nogle skønne gå ture uden for mange forskrækket mennesker

Kommentér på:
Boxere er gode Hunde. Ikke en kamphund

Annonce