{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
554 visninger | Oprettet:

ALT om boxere tak:-) {{forumTopicSubject}}

Ved godt jeg lige har postet...men er der virkelig ik flere der har nogle gode/dårlige oplevelser de vil fortælle om deres Boxere her på de sene natte timer...?

Både min Kæreste og jeg er begge opvokset med hunde, men har ik haft fornøjelsen af at selv sku opdrage en lille laban....så alt er godt at få at vide...råd, tips osv...

Til at starte med kommer han/ hun til at bo sammen med os i en 2 værelses...måske 1-2 år endnu...men Han/hun kommer til at få masser af motion, opdragelse og kærlighed....men det er jo nemt nok at sige...så gode råd værdsættes:-)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ALT om boxere tak:-)
  • #1   17. jul 2006 Har hørt at man skal passe på boxernes hjerter da de har tendens til at være dårlige, men ved ikke mere om dem;)

• #2   17. jul 2006 Okay....ja det er faktisk meget rart at vide...men nu når det er en race hund, så kan man heldigvis læse en del om deres typiske sygedomme osv...så man kan passe på...

• #3   17. jul 2006 den er et stooooort legebarn og anses først som rigtig udvokset når den er en 4 år =)

alt skal helst leges ind i den..

er vagthund af natur..

hmmmm.... det var vist det jeg vidste

• #4   17. jul 2006 Stephan : jeg skal selv have en boxer når lejligheden bliver skiftet ud med et hus... Så jeg ved lidt om racen allerede.

en god ting er at købe en med stamtavle så du kan tjekke forfædrenes HD test´s da boxere lider meget af HD ( hoftedyplasi ..staves ?? )

En boxer er en rigtig god brugshund og kræver en del motion. Det er en meget legesyg hund som lærer bedst igennem leg. De har en tendens til at bruge deres poter mere end andre hunde. ( f.ek.s. ved bold lege osv. )
    En boxer er dog også en vagtsom hund og når i bor i lejlighed skal i nok gøre meget ud af træningen ved at hunden ikke skal gø hver gang en person går ude i opgangen.
    Hvad sal bor i på ? for at skåne hundens hofter er det en god ide ikke at lade den gå op af for mange trapper, cykle med den, lege trækkelege osv. før hunden er færdigudviklet da det kan være med til at give HD.
    En boxer kræver en fast men kærlig leder.

• #5   17. jul 2006 altså udvokset i hovedet *GG*

• #6   17. jul 2006 noget specielt du vil vide? Ang. HD så er det blevet meget bedre, hvis du alså vælger en god opdrætter fra DKK. Hjerteproblemmet er ikke stort, så vidt jeg ved. Boxeren er et stort legebarn og bliver nok aldrig rigtig voksen. det er verdens bedste hund til børn. Jeg har selv lige udstationeret en hvalp hos et ungt par, på 2. sal, midt i Århus - det går rigtig fint.

• #7   17. jul 2006 Sabina: Tak for de gode svar....der er lidt at tænke over!

Er lidt enig i det med at bo i lejlighed...men kan bare ik vente med at få en....og så handler det jo også om at få hunden meget ud...syntes mange der har hus får en tendens til bare at lukke den ud i haven...vores kommer til at få mange ture, træning, leg osv....syntes i det ville være helt forkert at ha den i en lejlighed....den kommer til at være alene mellem ca kl 9 og kl 15...altså efter et par ugers træning i at være alene hjemme når vi tager ferie når vi få¨r den.

Vi bor på anden sal, men med svale gang...

• #8   18. jul 2006 Nu har jeg hørt ret meget at den er et stort lege barn...og det er bal en af grundene til at det blier en boxer...syntes nogle af de bedste tider man har med sin hund er igennem leg...

• #9   18. jul 2006 Jeg har lige fået en Boxer.. og han er rigtig sød.. Stille og rolig.. Utrolig nem i forhold til at det kun er en hvalp. Han laver næsten ingenting han ikke må, og hvis han endelig gør, så stopper han hvis man bare sige hans navn eller går lidt tættere på ham..

En Boxer kan helt klart anbefales.. smiley

• #10   18. jul 2006 Godt at høre Susanne...det handler nok meget om "forældrene"....så håber ik det gør den store forskel om den er i hus eller lejlighed!

He he...Henrik Ø...giv mig lige adressen på hans forældre:-)

• #11   18. jul 2006 hvis du har spørgsmål, så bare kom med dem. Tag ud og besøg nogle der opdrætter boxer og tag evt på en boxer-udstilling. På udstillingen den 20. august,i Århus, kommer 3 af mine hvalpe og jeg skal selv udstille den ene. nu går jeg ud fra du skal have en hvalp med DKK-stamtavle. Hvis du er interesseret, kender jeg nogle seriøse opdrætter, der skal have hvalpe i år. En hvalp koster ca. 9.000 kr.

• #12   18. jul 2006 Stephan : om det er lejlighed eller hus er på sin vis ligemeget, som du selv siger kommer det an på "forældrene".. mange hus ejere åbner bare terrasse døren og tror det er motion nok mens at når man bor i lejlighed er man tvunget til at gå de daglige ture som giver god anledning til træning og kvalitetstid med hunden, men man skal self. huske på at det er en stor hund og den kræver en del motion - ligemeget hvor man bor smiley

• #13   18. jul 2006 Tak for alle svarene alle sammen...der er noget jeg kan bruge..! Det er jo altid rart at høre noget fra dem der selv har...det er jo ik alt man kan læse sig til:-)

Jeg tilføjer dig lige venne listen Susanne....har nok en mase spørgsmål hen af vejen:-)

sabina...godt at høre jeg ik er helt forkert på den:-)

Kommentér på:
ALT om boxere tak:-)

Annonce