{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.212 visninger | Oprettet:

Hvad er der galt? {{forumTopicSubject}}

Min kæreste vågnede af at vores hund stavrede rundt, nærmest lavede gazelle-hop uden kontrol af sine bagben, samt gik sidelæns.

Vi havde fat i hende, lukkede hende udenfor, og hun brækkede sig. Det var gul/hvid - uden noget hundemad i. Hun kom af med en enkelt lille "pølle", men ellers intet. Hun var på det tidspunkt desorienteret - det er væk nu. Hun går forsigtigt lige pt og ligger foran mine fødder og kigger på fluer.

2 timer tidligere, da vi gik i seng, var der ingenting.
Hun vil hverken have vand eller hundemad.

Kære HG'er: er det blot en omgang mavesmerter?
Det skal siges hun lige har været igennem hendes blødningsperiode uden problemer.

Hvis det fortsætter i den dur skal hun selvfølgelig til dyrlægen, men derfor er det rart at høre om andre har oplevet noget lignende? Om det blot er varmen (første gang hun oplever 30 grader)?

Stavefejl er gratis, klokken er ikke mange! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er der galt?
  • #2   3. aug 2013 Dyrlæge og det skal være nu

  • #3   3. aug 2013 Det er lidt ligesom det vi var gennem for en uge en siden.
    Hos os var det bakterier i tarmene, formentlig fra råt kød eller noget råddent fundet i naturen.
    Mavesmerter giver slingren ofte.
    Det kan også være forgiftning, dehydrering eller flåtbid.
    Har hun feber? Har tandkødet god lyserød farve? Falder huden på plads når du løfter den op?


  • #4   3. aug 2013 Hun kan styre sig selv 100% nu - og jeg tænkte straks nerve i klemme eller lign. da hun ikke kunne styre sig. Men den tanke manede jeg til jorden da hun nu kan styre sig selv igen.

    Malene: Nu du siger råddent, det kan være nogle æbler jeg smed i haven for nogle uger siden til fuglene. Vi har været i sommerhus med hende, men synes ikke jeg har kunnet finde nogen flåter i alt den tid. Hun VIL ikke drikke. Hendes tandkød virkede en smule lilla da jeg tjekkede hende tidligt i morges, men er mere normalt nu - dog stadig en kende bleg.

    Hun virker ikke til at have feber, og huden falder fint på plads. Vi er enige om at hvis hun ikke drikker noget i løbet af dagen, så blander vi noget foder med vand og putter lidt lækkert i.

    Er der ellers nogle gode idéer til at få væske i hende?

    Pt. virker hun frisk, vil nusses med og er ellers i OK humør (til fluernes store stræk)


  • #5   3. aug 2013 Har hun spist æbler, og var de rådne ... tænker rådden frugt gærer, og gæringen giver vel en form for "alkohol" så det vil sagtens kunne give en form for forgiftnings symptom som mavesmerter, og svært ved at styre kroppen ...

    Jeg ville prøve om hun ville slikke på en isterning ... eller købe en sodavands is, der får hun både lidt sukker, og væske ....


  • #6   3. aug 2013 Hanne: super idé! tror du hun helst vil have ananas eller grape? smiley

    Vi gødet plænen for nogle dage siden, mon hun har spist af græsset og dermed gødningen?


  • #7   3. aug 2013 Så fik hun lige en grape-is.! smiley den smagte godt, men "far" var så flabet at putte den i vandskålen så man måtte drikke for at få isen smiley


    Tusind tak for tippet Hanne. smiley


  • #8   3. aug 2013 Velbekomme, godt hun hoppede på den ...

    Jeg køber nogle gange de helt billige selvfrys, og så fx de dage hvor det er mega varmt får de sådan en .... det giver væske, afkøling og lidt energi ...


  • #9   3. aug 2013 Hunde må ikke få æblekerner, så det kan godt være dem.

  • #10   3. aug 2013 Uha...den er ikk go...det jeg umiddelbart tænker er hjerneblødning\blodprop i hjernen....mit bedste råd til dig er at kontakte dyrlægen allerede idag....krydser for jer at alt kommer til at gå godt igen *smiler kærligt*

  • #11   3. aug 2013 hvis det har været tegn på bebsidiose (fra flåt) så ses symptomer først ca to måneder efter Flåten der har smittet er hoppet af igen.

    så hvis hun har haft flåter for to måneder siden så er det ikke en umulig diagnose. en indledende test fås som snaptest, og mange dyrlæger har nok anskaffet sig den. den viser om der er en aktiv infektion i hunden og er dermed meget brugbar da mange hunde har antistoffer, men denne test kun bliver posistiv hvis infektionen er i gang

    jeg ville nok overveje dette hvis hun fortsat virker frisk, da denne sygdom har det med at have symptomer der kommer og går.

    selvom funldskab ved gærrede æbler også er muligt.

    men lilla tandkød og nu blegt kan henlede tankerne på mange andre og nærmest værre tilstande.

    hun har ikke tidligere haft mavesår?


  • #12   3. aug 2013 Hun har ingen flåter haft, vi gennemgår hende dagligt, så det ville være opdaget.

    Hun virker lige nu frisk, lidt sløj grundet de 25 grader, men ellers er der intet. Hendes tandkød har en fin farve nu og hun drikker som hun skal. Dog gider hun ikke spise, men hvem vil det i den her varme.

    Mavesår har hun aldrig haft.


  • #13   3. aug 2013 Jeg tror hun har spist noget dårligt og fået øget bakteriekultur i maven. Det kræver en penicillinkur fra dyrlægen.

  • #14   4. aug 2013 Update: lige en lille update til jer der fulgte med. Hun har det helt fint i dag. smiley Vil tro det er noget hun har spist.

Kommentér på:
Hvad er der galt?

Annonce