{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  en god blanding
  • #1   29. jul 2013 Min er en god en, begge racer er selskabsracer, nemlig chinese crested powder puff og papillon

• #3   29. jul 2013 Jeg er usikker på om du mener generelt, men vores gamle Nala som vi mistede i april var en blanding af border collie og dansk svensk gårdhund. Vi synes selv at hun var verdens bedste og smukkeste blanding smiley Om det var klogt at blande de to racer aner jeg ikke..

profilbillede
  • #5   29. jul 2013 Ja, det er der ingen tvivl om, at der gør.

Jeg tror bare aldrig man kan vide det på forhånd fordi de falder forskelligt ud fra kuld til kuld.

Der er et væld at skønne, dejlige og sunde blandingshunde.

• #6   29. jul 2013 mener sådan "kloge blandinger", kloge i den forstand at det ikke er en helt hen i vejret blanding .... men så blev jeg det klogere , har undret mig længe smiley

• #7   29. jul 2013 Personligt synes jeg jo at de blandinger de eksperimenterede med for omtrent 130+ år siden - Thüringer og Württemberger og lidt andre hyrdehunde - var en rigtig klog blanding.
    Den endte ude med at blive til den tyske schæferhund og den har jeg som race ikke de store klager på smiley

• #9   29. jul 2013 nåh det er godt at hører der findes nogle lækre blandinger der ude trodsalt smiley

• #10   29. jul 2013 jeg syntes selv yoshi er faldet godt ud, go i hovedet og er spændt på og se hvordan hans hofter albuer og hjerte falder ud smiley

• #11   29. jul 2013 Familien og venner og største delen af dem vi plejer at møde på vores ture, om de er stamtavle snopper eller ej, er meget overrasket over Balders sind og udseende, og det gør mig sku stolt at høre det ikke kun er mig der har det sådan smiley

Har også flere gange hørt " øj han burde være en race i sig selv"...

Men om det er en klog blanding ved jeg sku ikke, som i andre også siger, så ved man jo aldrig hvordan hvalpene ender ud.. smiley

Men en dejlig, smuk og nem blanding det er han smiley smiley

profilbillede
  • #12   29. jul 2013 Hvis man bevidst vil blande racer, synes jeg at man skal vælge forældrerne, inden for samme gruppe, eks. hyrdene racer, retrievere, selskabshunde osv.

• #13   30. jul 2013 Min er den dejligste blanding!
    Chihuahua/Pomeranian

profilbillede
  • #15   30. jul 2013 Jeg har en rigtig god blanding af to racer, som harmonerer godt, nemlig papillon/pomeranian.

profilbillede
  • #16   30. jul 2013 jeg er selv den fantastisk heldige ejer at et mix af bl.a. Border Collie, Siderian Husky, Greyhound og Pointer. Mange ville nok mene han er alt andet end en god blanding men for mig findes der ikke bedre!
    Om blandinger (eller racerene hunde for den sags skyld) er gode eller dårlige handler om ejerne. Ikke bare hvad ejeren gør dem til (for selvfølgelig indeholder hunden allerede noget) men også hvad man kan tilbyde hunde. hvad man ønsker sig af hunden, hvordan man træner, hvad man træner, hvor meget motion man ønsker at give hunde og hvilken slags, viden om hunde osv. osv.

profilbillede
  • #17   30. jul 2013 jeg er glad for min blanding - pekingeser/papillon. Hun har et fantastisk temperament, og er en skødehund 110%, osse selvom hun er terrængående smiley

Dog har jeg set rigtigt mange af den blanding, hvor tandsættet ligner noget hvor man har smidt en håndgranat ind.

profilbillede
  • #18   30. jul 2013 Den guddommelige.
    Det kan man sandelig også møde hos en del "rene" pekingesere.

• #19   30. jul 2013 desuden har jeg min græker Noah (fisket op af en coantainer og derefter boet 2 måneder i en kattetransportkasse. Jeg aner ikke hvad der er i ham men han er i hvert fald helt vildt god smiley Den sødeste, gladeste, klogeste og mest sympatiske lille hund og i de 6 år jeg har haft glæden af at have ham, aldrig har fejlet noget som helst smiley

profilbillede
  • #20   30. jul 2013 Selvfølgelig er der masser af gode blandinger, og det er ikke at blandings hunde ikke er gode folk har noget imod, men det at der er så mange faktorer mht. arvelige sygdomme, størrelsesforskelle og korrekt aktivering af disse hunde, da man oftest ikke har en ide om hvad man ender med.

Der kunne man jo kigge på Labradoodle, Goldendoodle og Flatdoodle, som sælges fra en dansk opdrætter som værende allergivenlige uden at have belæg for det man sælger........

Derfor kan hunden jo godt være en god hund selv om det måske ikke sindsmæssigt er en god ide at blande en apporterende jagthund med en selskabshund..........

• #21   30. jul 2013 En god blandingshund er en blanding af sunde forældredyr med nogenlunde samme egenskaber og temperament. Der skal være en forventning om, at hele kuldet generelt har samme egenskaber, ikke at de vil falde helt forskelligt ud.

Selvfølgelig kan man have en super blandingshund efter et helt skørt racemiks, det der der skræmmer, er at en anden hvalp i samme kuld er helt anderledes, og måske absolut ikke "super", hverken i udseende, temperament eller helbred..

Vores egen racer berneren har jeg set blandet succesfuldt med andre molosracer, men også med labrador, belgisk hyrdehund og schæfer. Kuldene er ret ensartede og velfungerende.

• #22   30. jul 2013 Er også super glad for min blanding pekingeser, pomeranian og papillion. Skødehund ja men nem at lære nyt. Elsker rally og agility. Og så ser han godt ud.;-)

profilbillede
Kommentér på:
en god blanding

Annonce