1.241 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Det gule bånd Det gule bånd

I en gruppe på FB har en diskussion omkring det at fremmede bare klapper ens hund uden at spørge, stille udviklet sig til en for/imod det gule bånd.

Og så er det jeg tænker - hvor mange har I set, der bruger det gule bånd til deres hund???
For jeg har stadig til gode at møde nogen???

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlfinding og reparation af kabel 1.000 kr.
  • Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Sæt vaskemaskine til (el) 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • elektriker 600 kr.
  • Mounting of TV on wall 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Det gule bånd
  • #1   28. jul 2013 INGEN.

• #2   28. jul 2013 Har aldrig set en med det.

• #3   28. jul 2013 Bruger den selv, men ikke mange ved hvad det betyder.

• #4   28. jul 2013 ingen

• #5   28. jul 2013 1 smiley

• #6   28. jul 2013 ingen -og så har det gule bånd vel iøvrigt mere at gøre med hund-hund-møde end med mennesker der klapper hunden.

• #8   28. jul 2013 Jeg har aldrig set nogen med det gule bånd
    Og synes også ideen er tåbelig

• #9   28. jul 2013 Ingen. Og jeg bruger det heller ikke selv. Det var bedre hvis man lærte folk almindelig høflighed og pæn opførsel. Det kan også bruges mange andre steder smiley

• #10   28. jul 2013 Ingen og bruger det heller ikke selv.
    Folk kan udemærket se og høre min hund erudfarende på længere afstand end de kan se en gul sløjfe...

• #11   28. jul 2013 Ville aldrig nogensinde selv bruge det... Nærmere burde det være omvendt - at folk der ønsker hilsetosser velkommen skulle bruge båndet, så kan de gulklædte indburdes hilse så meget de vil.

Alt andet anser jeg som værende almen pli og god opførsel; Du hilser IKKE på en fremmed hund, uden at spørge ejer først. Hverken som person, eller med din egen hund. Slet slet ikke med den hundelov der er. For i værste fald, kan det koste den hunds liv, at man vælger blindt at "hilse" på den... smiley

Men det er sjovt, som mange mener at det er en menneskeret at vade hen og klappe på en andens hund...

• #12   28. jul 2013 Ingen.

Og jeg vil give de andre helt ret i at det er en tåbelig ide. Folk skal lære at man ikke bare lader sin hund, sine børn eller sig selv fare op i fjæset af en fremmed hund. Det er udgangspunktet - ikke et gult bånd.

• #13   2. aug 2013 Hmmm... havde ikke fået besked om, at der var svar i den her tråd smiley Så beklager min sene tilbagevenden.

Jeg bruger IKKE selv det gule bånd og kommer aldrig til det, da jeg selv synes idéen er tåbelig.

Og så tænkte jeg, om det var et lokalt fænomen??? For jeg har ikke set én eneste bruge det - og så kan det da ikke være så pokkers udbredt???

• #14   2. aug 2013 Jeg ved ikke om det er et lokalt fænomen. Jeg tror det ikke, for helt ærligt så tror jeg slet ikke den kampagne er nået ud til den almindelige hundeejer. Mange der kommer på f.eks. HG eller andre hundefora har måske nok hørt om det, men hr og fru Jensen som bare har deres lille vovse de går lidt ture med, tror jeg ikke ved noget som helst om noget gult bånd.

Men jeg har da set i tråde herinde, at enkelte brugere skriver de benytter det... hvor de bor vd jeg ikke.. ikke i mit område tror jeg

• #15   2. aug 2013 Jeg har heller aldrig set nogen bruge det...

Klapper fremmede mine hunde uden at få lov, opdager de meget hurtigt at det var en meget dum ide. Mine hunde er søde, men JEG 'bider' altså, når folk er så uopdragne!!!

• #16   2. aug 2013 Det kan da godt være, at det kun er på diverse hundefora'er, at den med det gule bånd florerer.
    Heldigvis - havde jeg nær sagt...

• #17   2. aug 2013 jeg har endnu ikke mødt nogen med gult bånd, og kan ikke selv se ideen med det.

Seriøst, de klaphatte der kommer rendende bagfra og klapper hunden i forbifarten, de fatter alligevel nada, og så er jeg ikke så naiv at tro at et gult bånd vil gøre nogen forskel.

• #18   2. aug 2013 Selvfølgelig ingen - den ide er jo også dødsdømt på forhånd, - fuldstændig uigennemtænkt.

• #19   2. aug 2013 Lise - fuldstændig enig.
    Jeg undrede mig dog over, at én i den pågældende debat fortalte, at de i den forening/klub hvor hun trænede hund, brugte det gule bånd. Så nogen MÅ jo bruge det og jeg ser da en del, der advokerer for brugen af det.

• #20   2. aug 2013 Line

Jeg har da også hørt om nogle, - mener det er "Hundens Tarv" som opfordrer til at bære det gule bånd til deres sommer camp.

Men det ændrer ikke min mening om, at tanken er uigennemtænkt og at der er enorm modstand mod den. Selv er jeg bestemt ikke positivt stemt ift. denne modsatrettede tankegang.

• #21   2. aug 2013 Jeg er heller ikke positivt stemt. Jeg vil hellere bruge min energi på at forklare folk, hvordan man generelt opfører sig i forhold til en hund - både de klappegale og hilsetosserne (undskyld udtrykkende ;)). Almindelig pli og omtanke er vejen frem - blot min mening smiley

Gad vide om jeg også snart skal begynde at have et blåt bånd i håret i S-toget for at signalere til forældre, at jeg bliver sur, hvis lille Frederik sparker mig mere end én gang på benet???

• #22   3. aug 2013 Jeg vil så have et gråt bånd til at signalere at folk ikke må ryge i nærheden af mig.

• #23   3. aug 2013 Det grå bånd er jeg med på smiley

• #24   3. aug 2013 Jeg synes det er en super ide med det bånd smiley

• #25   3. aug 2013 jeg var med på dog camp ved Hundens Tarv hvor det blev brugt og det virket rigtig godt der blev fortalt om det og der blev lavet "hilse" øvelser så til sådan noget er det nu meget smart

• #26   3. aug 2013 Jeg kan godt se ideen med det gle bånd på en træningsplads / træningscamp.
    Her må man forvente at alle er informeret om at det betyder man ikke skal søge kontakt med hunden.

For nogle er det en social ting at gå til hundetræning, og andre vil gerne have lov at træne uden at blive forstyrret og hundeleget.

På gåture ude i fædrelandet er det værdiløst

Kommentér på:
Det gule bånd

Annonce