Det gule bånd! {{forumTopicSubject}}
En gul sløjfe, mange grunde. Så giv den plads hunden har brug for.
Gulahund cares about all sensitive dogs
Nogle hunde har brug for plads
Hvis du ser en hund med en gul sløjfe, et gult bånd, et gult tørklæde eller lignende fastsat i hundesnoren eller på hunden, betyder det at denne hund har brug for plads. Du skal ikke gå hen til hunden eller dens ejer. De har tilkendegivet, at hunden ikke kan være i nærheden af andre hunde eller fremmede mennesker.
Hvornår man er for tæt på? Det ved kun hunden og dens ejer.
Der kan være mange grunde til nogle hunde har brug for mere plads?
• Den kan være syg.
• Den kan være i træning, f.eks. som servicehund.
• Den kan være igang med et alm. træningsforløb.
• Den er måske under rehabilitering.
• Hunden kan have haft dårlige erfaringer med andre hunde.
Vær venlig at respekterer dem, gi dem mere plads eller tid til at flytte sig.
Gule aftegninger på hunden betyder kort sagt:
Min hund har brug for lidt mere plads end andre.
Tak for din venlighed og respekt
maj 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 3 Emner: 273 Svar: 1.750
Så jeg tror nok det skal komme til at virke hvis det får tid og budskabet bliver spredt...
maj 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 3 Emner: 273 Svar: 1.750
aug 2012
Følger: 13 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 112 Svar: 2.013
Jeg synes ideen er god, man kan da ligeså godt prøve. At opgive på forhånd og sige "Det kan ikke lade sig gøre", sker der jo ikke nogen ændringer af...
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.128
Griner....som du altså kan sige det....herligt altså:-) og iøvrigt har du jo fuldstændig ret
Hilsen en af hilsetosserne:-)
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.694
okt 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 20 Svar: 491
Ville sku gøre træning og rehabilisering noget lettere, hvis man kunne tage det i hundens tempo, så den får gode oplevelser og tilsidst ikke har brug for en markerings sløjte/gult bånd/skilt eller hvad det nu bliver til.
Vil da for at hjælpe foretagnet på vej sætte gult bånd på Goofy. Om end så bare for at oplyse om at min hund er usikker og bang til de få der ved hvad det betyder.
Er lige gået to måneder tilbage i min miljø træning af goofy, fordi der kom en løs hund op i hovedet på ham som han så bestemt ikke var klar til at snakke med, vel at mærke på et område hvor hunde skal være i snor. Så nu er vi tilbage til at træne bare synet af hunde. Suk
Det gule bånd!