{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.112 visninger | Oprettet:

Giftige frøer og behandling med peanutbutter?... {{forumTopicSubject}}

Vil lige starte med at sige at tråden kun er oprettet som ren teori og at ingen af mine basser har gnasket på en frø smiley

Har læst flere steder på nettet at hvis en hund har været i nærkontakt med en frø/tudse, så kan det være en god ide at smørre hundens mund med lidt peanutbutter efter man har skyllet grundigt med vand, da det vil hjælple til med at neutraliserer giften i slimet... Men hvor holdbart er det?
- Nødder er jo også på listen over ting som hunde ikke tåler?

Tænker 2 ting, enten vil giften i slimet og peanutbutteren på en måde neutralisere hinanden ala syre/base eller også vil det kun forværre hundens helbred, men det er ren gætværk, så kunne være dejligt at få teorién be- eller afkræftiget af nogle med større forstand på området end jeg smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Giftige frøer og behandling med peanutbutter?...
  • #1   27. jul 2013 men er peanuts ikke blandt de ting der er/kan være giftige for hunde ??

  • #2   27. jul 2013 nu er det kun tudser der kan udskille gift, ikke frøer.
    Men giften er jo ikke særlig kraftig, så det kommer vel an på hvor stor en hund vi snakker.
    Min bamse på 40 kg har slikket på en tudse, og der skete intet.


  • #3   27. jul 2013 Frøer er ganske ugiftige i Danmark, men tudser har nogen kirtler på ryggen, hvorfra de kan udskille noget mælkehvidt giftstof, som får rovdyr til at undgå dem. Men hunden skal tygge i tudsen, før den "forsvarer" sig, og giften er ikke mere giftig, end at hundens eget savl neutraliserer det igen, så ingen grund til at putte hverken det ene eller det andet i hunden, den tager med garanti kun en tudse i munden en gang smiley Og så lige en lavpraktisk oplysning, hverken frøer eller tudser er slimede.

  • #4   27. jul 2013 Silje har gnasket i dem op til flere gange, så den med at hunden kun gør det én gang holder altså ikke. smiley Jeg plejer at give hende en smule mælk. Det fungere her. smiley

  • #5   27. jul 2013 vores nabos hund blev nu temmelig syg efter at have gnasket på en tudse.

    men bortset fra det ville jeg ikke forsøge med behandling med endnu et stof som hunden ikke kan tåle


  • #6   27. jul 2013 Så er Silje måske en smule mindre begavet end flertallet smiley Og lærer ikke af sine fejltagelser. Ingen af mine har nogensinde forsøgt sig mere end en gang, ligesom de heller aldrig går i el-hegnet mere end en gang smiley

  • #7   27. jul 2013 Tror nu hun passer ret godt ind med flertallet. smiley Hun er bare så pokkers nysgerrig, og hun kunne jo være heldig, at den smagte bedre anden gang. smiley

  • #9   27. jul 2013 Min gamle hund (Musti) tyggede i en frø, og bagefter spyttede og spruttede han, gned mund og skummede gult i et par timer. Man kunne se at han havde kvalme, men det gik over igen.

    Dina har "duttet" på en tudse, og da der var gået et par timer, havde hun tydeligvis kvalme, og smaskede løs. Det gik over efter et par timer, og hun lærte intet af det, så jeg må give hende en tydelig "NEJ" kommando, for at hun ikke "dutter" de sjove dyr igen.


  • #10   27. jul 2013 Da Charlie var hvalp skulle han også prøve at lege med en tudse tre gange før han fattede at det var derfor han savlede og fik kvalme og blev helt stille smiley Så nej. Ikke alle hunde fatter det første gang.

  • #11   27. jul 2013 Hunde tåler fint peanutbutter.

    Men som modgift mod tudsesnask - det kan jeg ikke forestille mig.


  • #12   27. jul 2013 mine yorkier hører så også til de mindre begavede for de har også flere gang smagt på tudser. De skummer meget men jeg gør nu heller ikke noget ved det


  • #13   27. jul 2013 CH;

    Hvis hunde tåler jordnødder, hvad er det så, der i andre nødder, der er øjensynligt skulle være giftigt. Ved du det?

    TS;

    Trøffel har slikket på tudser mange gange, men hun ser ud til at væmmes ved synet af én nu, så tror hun har lært lidt:-) - Dødeligt giftige er de ikke:-)


  • #14   28. jul 2013 Jordnødder er bønner og ikke nødder smiley

  • #15   28. jul 2013 Er det BØNNER????!! Så lærte jeg da det. jeg har nemlig også tit tænkt på hvorfor peanutbutter var OK men nødder var NO GO.

  • #16   28. jul 2013 Peanutbutter er et hit når det kommer i et marvben og så en tur i fryseren, derudover er der meget olie i, så pelsen har også godt af det smiley

Kommentér på:
Giftige frøer og behandling med peanutbutter?...

Annonce