{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
782 visninger | Oprettet:

kløer sig meget {{forumTopicSubject}}

Jeg er et stort spørgsmålstegn hvad angår Sally´s kløen. Hun kløer sig sommetider konstant, klør maven, kløer i armhulerne (Bag forbene). Har en dyrlæge ind over og vi kan intet finde.
Har ikke fået nyt foder, har ikke fået nyt halsbånd, har ikke lopper, har prøvet shampoo til hunde med allergi, men det virker ikke.
Vågner sommetider om natten fordi hunden kløer sig :S

Nogen forslag?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kløer sig meget
  • #1   21. jul 2013 Hvad fodrer du med? Måske ligger løsningen i foderet.

• #2   21. jul 2013 Det kan meget vel være en dårlig vane - når nu dyrlægen intet kan finde, mener jeg smiley

Prøv at stoppe hunden i det hver gang i en periode, og se om det gør en forskel evt smiley

• #3   21. jul 2013 Fodre med RC medium breed og har fodret med det i 2 år uden problemer da det er det eneste hun vil æde.

Stopper hende også i det når hun går i selvsving og tjekkede endnu en gang for lopper, hvilket jeg til sidst så da jeg havde stirret mig blind. Men der var altså ingen lopper. Troede ikke at hunde bare kløede sig uden grund

• #4   21. jul 2013 Nu er RC jo proppet med korn, og allergi udløses ofte af korn eller af fodermider, som lever i korn.
    Hvis jeg var dig, ville jeg nok forsøge mig med et kornfrit foder, og så også undgå korn (og ris) i godbidder.
    Jeg bruger selv Pure varianterne fra Kingsmoor til mine maltesere, og de elsker det, især den der hedder Havfisk.

• #5   21. jul 2013 Til Lise-Lotte:
    Bliver dine hunde brune eller får brunligt skær af den variant med havfisk? Det fordi jeg har westie og han blev meget brun i den periode han fik Orijen 6 Fish og Arion Laks og ris. Han lignede næsten en Cairn Terrier i stedet så ville bare høre om du har samme problem ved Kingsmoore nu når du også har hvide hunde? smiley

Undskyld jeg lige lånte dit emne ts

• #6   22. jul 2013 Hej Henriette
    Nej, jeg har ikke haft problemer med farvepåvirkning fra Kingsmoors Havfisk, og vi har faktisk brugt det siden det kom frem. Lige nu bruger vi godt nok den med hest, men det var mest for at give hundene lidt variation, for hundene vil helst have Havfisk:-)
    Jeg tror, at det er forskelligt fra hund til hund, hvordan de reagerer, men umiddelbart kan jeg kun anbefale Pure varianterne fra Kingsmoor, også til hvide hunde.

• #7   22. jul 2013 Ok tak for svar smiley

• #8   22. jul 2013 Skifter ikke foder for det er ikke det hun kløer sig af for som sagt har hun fået det i 2 år og det er det eneste mærke jeg kan få hende til at spise. Hun får ekstra olie i sin mad også anbefalet af dyrlægen. Men som sagt kan det ikke være fodret, det siger dyrlægen også.

• #9   22. jul 2013 Det er selvfølglig helt op til dig, men det er nu før hørt, at hunden ikke længere kan tåle det foder, som den har fået hele tiden:-)

• #10   22. jul 2013 Der kan jo udbryde allergi, selvom hunden ikke førhen har haft det.

• #11   22. jul 2013 Undskyld mig, men dyrlæger har altså ikke særligt meget forstand på foder...

Jeg er sikker på, at min hund fik allergi af RC. Så det kommer aldrig indenfor mine døre mere.

• #12   22. jul 2013 Min hund elsker en kold dukkert i havet i disse varme dage, både strandsand og saltvand hænger godt i pelsen - kan det mon være det, der generer din hund?

• #13   22. jul 2013 Min hund fik også RC som hvalp og lidt som voksen indtil han begyndte at klø sig helt vildt. Det hjalp meget at jeg skiftede til et kornfrit foder så det er da forsøget værd? Der findes jo mange slags kornfrie foder, mange med mere sjældne proteinkilder som f.eks Bison, hest eller and så det ku være din hund ku li noget af det?

• #15   23. jul 2013 Anna P : Nej for hun er vandskræk så det er ikke det smiley

Men skal lige ha spurgt dyrlægen om noget.

Ang foder så skifter jeg ikke mærke for hun nægter at æde det også taber hun sig og jeg skal ikke ha en hund der kun er skin og ben. Har prøvet andet foder og jeg ender bare med at gi det væk da hun ikke spiser andet end RC.

• #16   23. jul 2013 Hvilke andre fodermærker har du prøvet??

• #17   23. jul 2013 Har prøvet de fleste billige også da vi havde hvalpe mente dyrlægen at vi skulle ha specifik og det var uden held.

Men tror nu jeg holder mig til dyrlægens råd ang for et eller andet må de jo vide de der dyrlæger selv om der er delte meninger om det.

• #18   23. jul 2013 Dyrlægerne ved stort set ingenting om foder - Kun om det de selv sælger, og tjener fedt på.

Måske du skulle prøve, at kigge lidt på de forskellige fodertråde herinde. Der er masser af foder på markedet, så der MÅ da være noget, som din hund kan lide. Og som kan afhjælpe dens kløeri.

Hos min lokale foderpusher har de en foderbar, hvor hundene kan vælge netop det foder, som de godt kan lide. Og Wolfsblut Blue Mountain er næsten altid en sikker vinder. smiley

• #19   23. jul 2013 Forslag til kornfrit foder:
    Taste Of The Wild (findes med lam, and, laks og bison)
    Kingsmoore Pure (Lam, hest, kylling, havfisk og til slutningen af året kommer den med and)
    Wolfsblut (Et meget populært foder med masser af smagsvarianter)
    Essentials (Et ret nyt foder men mange hunde elsker det. Det dufter også ret godt. Der findes også forskellige smagsvarianter men kan ikk lige huske dem.

En af dem må din hund da ku li. Hvorfor ikk prøve at se om det hjælper? Du kan jo altid gå tilbage til RC hvis der ikk er noget der virker.

Ang det med at smide foder ud så kan du bestille små foderprøver. De er godt nok ikk gratis men bare så du kan prøve det. Og ellers er det en del forretninger der sælger Kingsmoore og Taste Of The Wild efterhånden hvor der er 14 dages smagsgaranti

• #22   23. jul 2013 Problem: Æder nyt foder i max 14 dage. har været meldt til foder blindsmagning og der spiste hun det hun fik max et par dage. Ofre ikke næsten 1000 kr på en sæk foder der skal skiftes efter max 14 dage. Så skal der være 100% garanti for at det kan leveret tilbage med tak for lån.

• #23   23. jul 2013 Hvad er det dog for noget foder du køber, fx er normalprisen for kvalitetsfoder som fx Purevarianterne fra Kingsmoor ca. 530 kr for 12 kg, det fås dog ofte på tilbud. De andre kvalitetsmærker, som jeg kender, ligger i samme prisleje.

• #24   23. jul 2013 Rc ligger på ca 800 sækken her hjemme

• #25   23. jul 2013 800?!!!
    Det var skisme dyrt for et foder hvor der nærmest bare er billige fyldstoffer i smiley

Kommentér på:
kløer sig meget

Annonce