Utryg hund.. Hvad går lige galt? {{forumTopicSubject}}
Jeg har en super nem og dejlig dansk/svensk gårdhund - foxterrier blanding.
Hanhund - ikke er kastreret.
Han fylder 8 år til August og er vældig livlig og fut i.
Har lige haft fuld sundhedstjek og er 100% i orden.
MEN...
Her i løbet af de seneste 14 dage er han blevet mere og mere utryg.
Det er startet ud med at han godt kunne være lidt af et hængetræ fx om aftenen når vi er gået i seng og lige har tændt tvet for at falde til ro.
Så søgte han op og vil helst gerne putte helt oppe imellem puderne.
Af og til har han siddet og kigget ind i væggen ved hovedenden af sengen, og har "kradset" lidt på væggen med en forpote.
Her inden for de sidste 4-5 dage er det så blevet værre.
I mandags var han temmelig slukøret og gik med halen mellem benene, var ikke meget for at opholde sig andre steder end lige ved siden af mig ligemeget hvad jeg lavede.
Jeg smed mig så på sofaen for at se noget tv, hvorefter han næsten med det samme hoppede op og lagde sig på maven/brystet af mig, og der gik der så knap 5 minutter, så snork boblede han!!
I dag er vi så lige kommet hjem fra et par dage i sommerhus med mine forældre, og der var han utryg ved knirkelyde der fremkom når folk gik rundt i overetagen.
Men ellers glad og selskabelig som han normalt har været.
I eftermiddag da vi så er kommet hjem, får jeg pakket ud og får styr på alt det, hvor efter jeg lige smider mig på sengen 5 minutter. Jeg åbner soveværelses vinduet og han kryber ind og gemmer sig under sengen.
Her senere i dag åbner jeg igen vinduet, og han gør stuntet en gang til.
Det skal siges det har blæst lidt i dag, men ikke noget voldsomt.
Og normalt plejer han ikke at reagere så slemt på blæsevejr.
En anden detalje er at der er nogen søde hunhunde i løbetid her i området, som han syntes er vældig søde.
Og det er ciiirka startet samtidig som hans ændring i adfærd.
Men det i dag var virkelig en kraftig reaktion...
Er der nogen der kan komme med det mindste bud på hvad der kan være galt, ud fra hvad jeg fortæller?
Jeg er ved at undrer mig rigtig meget over ham
Det skal lige tilføjes at han ikke er så vild med høje lyde.
Tallerkner der skramler og lignende højfrekvente lyde...
Håber nogen kan hjælpe ham/mig..
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.772
Det kan være synet, der svigter, virus, anden sygdom, traumatisk oplevelse mv. Start med at få hunden undersøgt grundigt ved dyrlægen. Dvs med blodprøver og det hele.
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.682
jan 2011
Følger: 39 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 166 Svar: 5.326
Hvis synet er ved at svigte vil den automatisk blive bange, og hvis det er hørelsen den er gal med, kan det være han hører tingene anderledes...
dec 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 13
Han er for 3 uger siden blevet vaccineret med den store omgang, hvilket han tog uden så meget som et kny.
Og der har ingen traumatiske oplevelser været overhovedet.
Har for i øvrigt lagt mærke til at tit snuser sig selv bag i, og to-tre gange om dagen også slikker sig der omme.
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 2.350
Den skal til dyrlægen og tjekkes igennem. En 8 års hund skal ikke pludselig skifte så markant adfærd.
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.935
dec 2011
Har dog lige fået lidt info her til aften af min kæreste.
Forleden dag har soveværelses vinduet stået åben mens hun og hunden har lagt i sengen, da blæsten pludselig smækker vinduet i med et voldsomt drøn!! Hun blev forskrækket og hunden sprang ud af sengen og ud i stuen.
Så tænker jeg da straks om det er derfor han er søgt i skjul begge gange i dag da vinduet bliver åbnet og det samtidig blæser lidt friskt...
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.620
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.772
jul 2013
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 12
dec 2011
Dog stadig bange når vinduet åbnes, men det skal vi nok få styr på
jul 2013
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 12
Utryg hund.. Hvad går lige galt?