Utryg hund - salg? {{forumTopicSubject}}
Yoda er meget utryg og stresset, hvilket bl.a. resulterer i at han ikke er glad for fremmede, at han ikke kan være alene hjemme og at han nemt bliver forskrækket og utryg i nye omgivelser.
For 2 uger siden havde vi adfærdsterapeut ude, og siden har vi arbejdet med Yoda på den måde som de mente vi skulle og har lavet øvelser osv.
Dog her 2 uger efter ser jeg ringe fremgang. Han virker en smule mere sikker på sig selv, men kan stadig ikke en gang være alene i et minut før han kradser på døren.
Vi holder meget af Yoda, men jeg begynder bare at overveje om vi er det bedste sted for ham, fordi det virker ikke til at han har det godt og til at vi kan give ham det han har brug for - fx mere fred og ro, evt at bo på landet.
Jeg kan ikke lade være med at tænke at det måske er bedst han får et nyt sted at bo, med den rette ekspertise og mulighed for at gøre livet godt for Yoda? Tror I det er noget der kan trænes væk, eller hvordan? I slutningen af august starter jeg skole igen, og til den tid er det nødvendigt at Yoda kan være alene 6 timer i træk. Er det et umuligt mål eller blot et mål der kræver hårdt arbejde?
Jeg føler bare, at træningen i alene-hjemme ikke giver pote samt at jeg ikke føler mig sikker på at kunne håndtere hans usikkerhed ordentligt. Hvad tænker I om det hele? Tak
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 446 Svar: 3.686
maj 2008
Følger: 12 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 154 Svar: 938
I 2 uger har vi øvet at gå ud af døren og hurtigt ind igen, men han går stadig med og vi kan ikke engang holde det et minut!
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
Hvis du vælger og finde et nyt hjem så husk endelig og være ærlig om hans problemer. Ikke mindst for hundens skyld.
dec 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 4 Emner: 58 Svar: 652
maj 2008
Det som jeg tænker en flytning kan gøre for ham er at få ham ud af lejligheden til et sted med færre lyde og ting der gør ham utryg samt få ham ud til nogen med bedre erfaring end min kæreste og jeg. Jeg er usikker på at vi har den fornødne kundskab til at rette op på Yoda
maj 2008
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 195 Svar: 2.444
Vi har selv en radio til at køre når vi ikke er hjemme, fordi vi bor et sted med meget trafik. Så Balder bliver ikke "forstyrret" hver gang der kører en bil forbi eller lign. Så nu ligger han bare og snorker mens vi ikke er hjemme.
maj 2008
Jeg bliver bare urolig når vi efter to ugers intensiv træning ikke kan forlade ham et minut uden han kradser på døren!
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 13.986
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.349
Jeg har trænet intensivt med hende i over 2 år før jeg så så store fremskridt i hende at hun nu kunne slappe af selvom jeg ikke var hjemme så du skal ikke regne med at nå de 6 timer til august.
Jeg tror i skal overveje om han har et værdigt liv eller om det ville være bedre at give ham fred, ved godt det lyder hårdt, men hvis i ikke magter opgaven ville det nok være bedre at give ham fred end at stresse ham endnu mere ved at flytte ham ud til et fremmed sted med nye mennesker osv.
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 195 Svar: 2.444
maj 2008
Vi har givet alt vi kan efterhånden, her i foråret blev vi så meget hjemme at kæresten endte med at få taget SU'en så opsparingen røg på at erstatte den i nogen måneder.
Jeg holder virkelig meget at Yoda, men det virker ikke til det giver pote vores træning. Adfærdsterapeuterne virkede meget optimistiske, men jeg synes bare det er mærkeligt vi ikke mærker fremgang?
okt 2004
Følger: 34 Følgere: 599 Hunde: 2 Emner: 420 Svar: 4.939
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
nov 2008
Følgere: 18 Hunde: 5 Emner: 214 Svar: 1.207
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 898 Svar: 11.896
Har i kun trænet i 2uger? På så kort tid tror jeg ikke i skal forvente at se de store fremskridt. Ved min hund så vi de første forandringer i hans stressniveau efter nogle uger. Men med henblik på alene hjemme træning kan du godt regne med at det tar noget længere tid.
Jeg ville træne videre og så efter noget tid vurdere hvordan det går, og sker der ingen fremsridt ville jeg overveje om det er et godt liv hunden har eller ej, og dernæst tage en beslutning om hvad der videre skal ske.
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 898 Svar: 11.896
Prøv evt. at gi ham et marvben med frossen leverpostej inden i går fra ham, så han forbinder jeres afgang med noget positivt.
nov 2008
jeg synes godt i kan finde et andet hjem med bedre forhold til lige præcis jeres hund, massere af plads, friere forhold,spor træning og helst hvor de har en hund der er ældre end jeres og helt tryg ved de ting jeres ikke er - feks. være alene hjemme.
jeg synes slet ikke en cocker/springer spaniel hører til i en meget lille lejlighed, det kræver den alt for meget både fysisk og psykisk til.
feb 2009
Følger: 31 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 78
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.234
Normalt har jeg ikke noget imod at genpladsere en hund, men det er påkrævet, at hunden fungerer mentalt, og det gør din jo ikke 100%. Så jeg tror at det vil gøre situationen værre for ham. Det er hårdt at træne sådan en hund, men hvis i ikke orker det, så tror jeg at det er bedst for ham at få fred. Og hvis i ikke vil aflive ham, så er det et minimum, at i finder en familie, der har mod på opgaven, og at de skriver under på i en kontrakt at han ikke videresælges, så han ikke ender med at blive kastebold pga sin adfærd...det ville være synd.
Held og lykke
nov 2008
Utryg hund - salg?