{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Synd for hunden....
  • #1   12. aug 2006 Uhh, den er svær... Det er jo så individuelt fra hund til hund og situation til situation. Havde det fx også været synd for chihuahuaen kl. 20 hvor det er køligere og der ikke var så mange mennesker..??

• #2   12. aug 2006 Hvis en hund er vænnet til høj aktivitet i omgivelserne fra hvalp - så den ligefrem kan lægge sig til at sove ved ejerens fødder til byfester, markeder osv - så kan jeg ikke se hvad der skulle være synd.
    Det er derimod synd at tage en sky og frygtsom hund med til sådanne ting, men hvem har da også lyst til det?? Så ville man ikke kunne foretage sig andet end at tysse og schysse og berolige hunden hele tiden - og SÅ er det synd.

• #3   12. aug 2006 *MGP *
    Er du uenig om at det er det bedste at vende sin hund til alle former for situationer.....jeg snakker ikke om en hundeejer der ikke har sin opmærksomhed på sin hund....

• #4   12. aug 2006 Jeg mener det er godt at vende sin hund til tæt trafik...fra hvalp af....

• #5   12. aug 2006 Jeg synes at man skal prøve at vende sin hund til det meste incl. høj aktivitet i omgivelserne - men hunden efter nogle forsøg ikke viser tegn på roligere adfærd - så synes jeg også at man skal acceptere at man må lade sin hund blive hjemme, istedet for at slæbe den ned til sikker stress og forvirring.

• #6   12. aug 2006 Hører en hund højere?? Troede at en hund bare kunne høre et bredere spekter af lyde og frekvenser, men på samme lyniveau som os.

• #7   12. aug 2006 og jeg staver af hø og hakkelse i dag!

• #8   12. aug 2006

* Team Amstaff *
    Det er altså ikke sådan et lyden er højere i hundens ører.....det er at den kan høre "mindre" lyde end vi kan.....

• #9   12. aug 2006 Tæt trafik ja - og køre i bus, tog, bil etc. tage på besøg hos forskellige mennesker osv.
    I det hele taget træne sin hund til at indgå uproblematisk i dagligdagen, med alt hvad det indebærer af forskellige udfoldelser, helt fra hvalp af.

• #10   12. aug 2006 Selvfølgelig skal man altid tage udgangspungt i ens egen hund....og hvad den indeholder.....men bortset fra det, mener jeg at en hund skal opleve så meget som muligt.......

• #11   12. aug 2006 Lidt miljø træning skader jo ikke - det er en kanon form for miljøtræning - hvis det bliver tager med omhu, og at det ikke på nogen måde gør skaden på hunden.

Læs din hund når du lræner miljø, om det så er på stationen, hvor toget kommer bulderende og er gennemgående, eller om det er i en gågade, hvor der er masser af ben.. så læs din hund...

Hvis hund viger, så skal man prøve noget der ikke er så farligt, men aligevel noget som kan gøre indtryk på hunden. bare andre steder.

Men igen lær at læse og forstå hunden psygisk, og hjælp den på alle mulige måder.

• #12   12. aug 2006 *MGP *
    Lise, personligt ville jeg ikke slæbe mine hunde med på markeder, festivaler eller noget i den retning.

Hvad skal de dog der efter?

Lære at omgåes andre hunde og mennesker.....selv om det er i store "flokke"....

• #13   12. aug 2006 Mgp - lyder som sidste dag på et marked, der lugter af pis og tomme pølsebakker og de kan rulle sig i en døddrukken rakker.... *lol*

• #14   12. aug 2006 Jeps...Babett .

• #15   12. aug 2006 Mgp - øv er sikker på de synes deres mor lyder kedelig nu.... *ggg*

• #16   12. aug 2006 Jamen hvorfor skriver du så i denne tråd....? *MGP *
    Jeg skrev til dem er synes det er synd at hundene lærer alt muligt at kende......

• #17   12. aug 2006 lise Ø

"Jeg skrev til dem er synes det er synd at hundene lærer alt muligt at kende......"

En hund tager ikke skade at lære forskellige ting, at udsætte hunden for forskellig psygiske belastninger, så man ved hvad hunden kan tåle når den belastes.

Man kan ikke bruge en hund der er nervøs eks. mørke, høje lyde, skud, fyrværkeri, biler , busser, tog og masser af mennesker der er samlet på et lille område.

Alle disse ting udsætter man hvalpen for, det kaldes i daglig tale miljøtræning.

• #18   12. aug 2006 *Betina kæler for miljøtræning - me likes*

• #19   12. aug 2006 *MGP *
    Vi er jo nok ikke så uenige....se det jeg skrev højere oppe.

Det jeg efterlyser er at vi ikke blot fordømmer andre mennesker fordi de tager deres hunde med på et marked eller lign.

Jeg vil gerne have at vi kan se hundene induviduelt.....altså at det ikke er sikkert at der er rigtigt at alle vores hunde skal behandles ens!!!!

• #20   12. aug 2006 Amanda er fuldstændig kold over for alt slags larm , hun tager det hele med ophøjet ro , og er vi i gågaden hvor rigtig mange altid vil snakke med hende , sætter hun sig bare ned og nyder det *S*

• #21   12. aug 2006 vi fik af vide til hundetræning i dag, at det var en god idé og gå med hunden et sted hvor der var en tilpas mængde af mennesker og hunde, (skulle måske ikke starte med strøget på et tidspunkt hvor der er proppet med folk) og så var det en god måde at lære hunden at den sagtens kan gå der uden at skulle hilse på alt og alle..

• #22   12. aug 2006 Vil ikk mene at det er synd for hunden, men ville aldrig tage min hund med et sted hvor der var så mange mennesker. HUn ville blive helt vild med at alle bare skulle klappe hende osv..

Kommentér på:
Synd for hunden....

Annonce