{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.024 visninger | Oprettet:

Ynglings hunde"farve" {{forumTopicSubject}}

Jeg sad lige og kom til at kigge på hunde og racer her idag, da jeg er solbrændt og vuffer sover så kunne man jo godt bare være lidt lad xD

Så kom jeg til at tænke på om hvad andre foretrækker af farve på hunden, hvis i kunne vælge eller bare sådan når i kigger på hunde.

Jeg har altid haft noget for mere "specielle" farver, og brøds mig faktisk ikke om helfarvede hunde uden aftegn da jeg synes de tit bliver lidt kedelige og ens at se på.

Mine foretrukne må være:
- Red Merle
- Blue Merle
- Brindle( Pref lys m. mørk, men brindle som er synligt er generelt flot i mine øjne )

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ynglings hunde"farve"
  • #2   14. jul 2013 Det afhænger meget af racen, men som udgangspunkt: brun, blå, harlekin og... Nej, den liste bliver meget lang. smiley

Og newf'er med sort grundfarve og "katteaftegn" i hvid (hvid halespids, hvide poter osv.)

• #3   14. jul 2013 Elsker tigerstribede vovser, eller tricolor.
    Men går ikke meget op i farven, men hunden smiley

• #4   14. jul 2013 Jeg er til røde og brune hunde. Elsker elsker elsker de særtræk der medfølger med fx røde huskier : leverfarvet næse og øjne med ravfarve og grønt pigment. Det er fantastisk flot.
    Næste hvalp skal dog være grå eller sort, da det er mandens tur til at vælge.
    Sindet kommer naturligvis først.

• #5   14. jul 2013 Ham her er den flotteste husky jeg kender.

profilbillede
  • #7   14. jul 2013 Jeg går op i farven på min hund, til en hvis grad. Fordi det er mig der skal leve med den, også har jeg ikke lyst til at have en hund som jeg kigger på og tænker "nøj hvor er du grim" eller noget i den stil, derfor er der racer jeg udelukker på forhånd smiley

profilbillede
  • #8   14. jul 2013 Blue Merle, helt klart!

• #9   14. jul 2013 jeg har det helt anderledes en de fleste af jer, kan jeg høre, jeg bryder mig ikke om Merle-typerne

men ellers har jeg ikke nogle ynglingsfarver

• #10   14. jul 2013 Jeg er overhovedet ikke til Merle-hunde.......eller hvide hunde med pletter --->DSG

Jeg godt lide ... Tricolor....Brun/gyldne....Røde---> Irsk Setter.......og smukke hvide langhårede , med sort snude og mørke øjne og " mascara " om øjnene

Men KUN når vi snakker farver...... ikke racer.

• #11   14. jul 2013 Jeg er helt tosset med Agouti farvede huskyer.. Også derfor jeg har valgt at få mig en.. det er virkelig min yndlings farve til dem.. Hvis jeg skulle have en anden hund, ville jeg nok have en der var helt blå..

• #13   14. jul 2013 Jeg er mest til hvide hunde eller lyse creme farver. Kan dog også godt lide chokolade.
    Men det kommer helt an på hunden. Nogle hvide hunde er ikke for kønne, mens andre er gude smukke.

Jeg vil dog ikke have en helt sort hund.

• #14   14. jul 2013 Jeg tror ikke farven er så vigtig for mig når det kommer til stykket, men hvilken type hund, osv.
    Nu er chihuahuaen jo min abselutte yndlings race, så jeg har selvfølgelig farver jeg bedre kan li en andre, og nogle jeg drømmer om. Dog er bygninger stadig alfa omega,for farven er ikke køn hvis hunden ikke er smiley

Nr 1 på listen er en choko tan, gerne med lidt hvidt. Den må faktisk godt ligne Lucky bare med choko istedet for black.

Så har jeg lidt forskellige som jeg ikke helt kan bestemme hvilke jeg helst vil ha.

Creme langhårs
    Brindle korthårs
    Husky Langhårs

Jeg kan godt li merle til nogle hunde, men bestemt ikke alle. grunden til merle ikke står på listen af chi, er fordi det ikke er en ønsket farve da den giver sygdom, ellers ville jeg gerne have en smuk lille langhårs merle hvalp smiley

Og så har jeg en lille kærlighed til blå øjne, eller den smukke husky Malene har smidt ind smiley

men hunde er som mennesker, når man først kender dem, tænker man ikke på udseendet mere. smiley

• #15   14. jul 2013 Det afhænger af racen. Min foretrukne farve hos én race behøver så sandelig ikke være den samme hos en anden race.

Eksempelvis foretrækker jeg ofte tricolor, black brindle eller rød hos bull terrier
    Ved saluki gider jeg ikke meget andet end black and silver/cream eller den helt mørke grizzle
    Ved Whippet er en lys brindle flottest
    Ved Borzoier foretrækker jeg dem med meget hvidt

• #16   14. jul 2013 Kommer helt klart også an på racen for mig. Elsker Chokolade hos Chinese Crested, men fx ikke hos Labrador. Og så er hvid en vigtig ingrediens altid. Dette er den smukkeste hund i chokolade. Han er 12 år på billedet - men stadig den smukkeste.

profilbillede
  • #17   14. jul 2013 Tricolor

Saddlepattern

Zobel merle

Brindle
    Det er hos border collie
    glæder mig til at se ham her når han bliver voksen

profilbillede
  • #19   14. jul 2013 Jeg kan godt især li' farver som creme, div. merle og blå - dog ikke ved alle de racer, hvor farverne findes.

Jeg er også vild med farven + de aftegn man ser på en husky, også især den røde.
    Samt tollerens farve.

Jeg vil mest være til flerfarvet hunde og når det kommer til stykket, findes der mange farver og kombinationer som jeg kan li', oftest afhænger det ligeså meget af hunden der bærer farven.

• #20   14. jul 2013 Helt klart hunde med rødt i, eller mørk brun, elsker brune hoveder.

profilbillede
  • #21   14. jul 2013 Uh jeg har mange.
    Blue Merle
    Chokolade
    Rød
    Hvid med andet i.
    Fnis, faktisk er sort slet ikke på min liste. Når man så ser på mine hunde, må jeg jo tænke, at hundens farve nok ikke er så vigtig for mig tros alt.

• #22   14. jul 2013 Jeg elsker blue merle, især når de har forskelligt farvede øjne.
    - Menmenmen, der er altså også hunde, som jeg forguder, som slet ikke er nogen af ovenstående. Det kommer virkelig meget an på hunden for mit vedkommende.

• #23   14. jul 2013 Jeg er vild med tricolour, blir merle, den stålgrå/blå (er det vizlaen, det mener jeg)..

Og så er den chokolade powderpuff du viser, Ginger, da noget af det smukkeste!! Er heller ikke generelt til chokolade, men den er da småk så det vil noget smiley

• #24   14. jul 2013 Hundenørd - Det må være weimaraneren du mener, den sølv.
    Vizla er rød.

• #25   14. jul 2013 Inden for chihuahua er det choko og de fleste varianter der af, sort med hvid og Black and tan smiley

• #26   14. jul 2013 kunne ikke drømme om,at gå efter farven,på den hunderace,jeg ønskede mig.

Jeg går efter sind,og passer den hund til mig.

At mopsen er sort,ja,jeg ønskede mig en mops,og var der en som var sort,helt fint.
    Men var der ikke en sort mops,men beigefarvet,også helt fint for mig.

m.v.h.
    vibeke

• #27   14. jul 2013 Jeg kan rigtig godt lide blå, fx sbt, eller brindle, som min egen smiley

• #28   14. jul 2013 Lige præcis Tucksen, tak! smiley sad og tænkte, er det den ene eller den anden smiley

• #29   14. jul 2013 Hel eller tofarvet med lidt hvid.
    Kom min race i farver, havde jeg en sådan..

• #30   14. jul 2013 Farven kommer helt an på racen. Dog vil jeg aldrig have en helt hvid, eller en helt sort hund. Udover det, er jeg vild med brune/røde hundehoveder. smiley

• #31   14. jul 2013 Ginne: Er Bolonkaen ikke en farvet Bolognese? Eller er det helt galt?

• #32   14. jul 2013 Jeg synes det kommer MEGET an på racen!
    Snakker vi tre af mine yndlings-racer(Den liste er lang og ændres konstant ;))

Border Collie: Australian red og blå, selvfølgelig med de karakteristiske border-aftegn i hvid. Og tricolor, hvor Veam's Step(Spot) er helt Muuums!

Australian Shepherd: Blue Merle med tanpoints+hvid, og tri-color.. Travis fra Leading Angles kennel (Leading Angel's Esteemed Thornapple) er den ultimative tricolor og Gunner(Mangry's Last Real Outlaw) den ultimative Blue Merle!

Finsk Lapphund: Sort med aftegn, som min egen Ollie. Blå med aftegn som Herding Instinct's Herra Hopea "Silver". Og Domino som min egen Mystique!
    Og vil lige tilføje Vildtfarvet - når den er rigtigt fordelt smiley

Kommentér på:
Ynglings hunde"farve"

Annonce