{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
774 visninger | Oprettet:

Hvornår må hun selv? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en engelsk bulldog på 7 måneder. Og jeg ved det ikke er godt for hende at gå på trapper mens hun er lille pga. det overbelaster hendes knogler og led.... Men hvornår må hun selv på op og ned, hvis hun må en dag?

Vi bor på 1. sal, og hun vejer efterhånden 19 kilo så det er ret tungt for mig at bære hende (men jeg gør det med glæde så længe det er nødvendigt).

Nogen der ved lidt mere end mig?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår må hun selv?
  • #1   12. aug 2006 Vil da tro I skal blive ved til hun er 1 år? Så burde knoglerne vel være udvokset.

Jeg mener, at det er den alder, man siger, at man må begynde at cykle med hundene, for så belaster det ikke længere, så mon ikke det også gælder for trapper?

• #2   12. aug 2006 Gælder det alle racer? eller kun de tunge?

• #3   12. aug 2006 De små mener jeg er hurtigere udvokset, men også nemmere løfte, så dem kan man vel lige så godt løfte til de bliver omkring 1 år :o)

Tænker at de tungere racer er endnu længere om at blive færdiguviklede, men at man godt kan begynde at lade dem gå roligt på trapperne når de omkring 1 år....

Men jeg er ikke sikker, så hør lige nogle der er lidt sikrere ;o)

• #4   12. aug 2006 altså Vanni var 8 mdr da han fik lov, og hans hd tjek sagde aa

• #5   12. aug 2006 mark - en hund kan da godt have HD selvom den har mange muskler der holder det sammen..

ikk at det kommer det her ved, men ville da lige fortælle det...

mht trapper - hunden skal være fuldt udviklede.. søg evt på racen og se om der står noget specielt om de engelske deller =)

• #6   12. aug 2006 hej Mark: hvordan gik det med din forsikring?

• #7   12. aug 2006 Vi spurgte dyrlægen i forbindelse med vaccination af Taco, som er blanding af amerikansk bulldog og bullmastiff. Han sagde at det var bedst at løfte ham op og ned af trapper så længe vi kan bære ham og ellers begrænse færdslen på trapper så meget som muligt indtil han er 1 1/2 år. Han er nu 4 mdr og vejer 18 kg. så der går nok ikke lang tid før han må sove neden under sammen med den anden vovse vi har.

• #8   12. aug 2006 *Nina & Kaoz på Fyn - Har søgt efter materiale om at gå på trapper for engelske, men der er ikke så meget at finde ud over at hun er en tung race der ikke bør gå så meget eller i det hele taget på trapper.... Der er lidt tvetydige budskaber, men intet konkret om hvornår hun må - hvis hun må - og om det går an til 1. sal.... For jeg kan godt forstå det ville være hårdere hvis det var til 4. sal....

• #9   12. aug 2006 maria -> hun er jo lang i forhold til højden og det er derfor ikke sundt at gå på trapper - ved det er næsten ulovligt for en gravhund at gøre det, mennogen tager lettere på det end andre jo *ss*

jeg ved ikk meget om de små tunge hunde.. har undersøgt mere med schæfer, boxer og hunde i den stil/størelse, så ved ikke om min viden holder stik med alle racer..

har du spurgt dr dyr?

• #10   12. aug 2006 Vi bærer Binka indtil hun er 1 år.. Derefter bliver hun langsomt vænnet til at gå på trapper..

Det er i øvrigt turen ned, der er mest belastende, så man kan jo starte med at lade dem selv gå turen op. Det er jo også den, der er værst for os andre, når vi skal bære.
    Binka er oppe på 27 kilo, så jeg glæder mig voldsomt til hun kan tage turen selv *g*

• #11   12. aug 2006 mark - "men hendes hofter er perfekte , Nok fordi hun er blevet så muskuløs (musklerne holder på hoften) "

dette kan misforståes meget så..

men det er sandt at musklerne hjælper på status ved en gammel hund, men på unge hunde er det nu kun foder og motion der kan forebygge.. musklerne gør intet hvis hunden har aner for HD. - Taler af erfaring og grundig undersøgelse.

• #12   12. aug 2006 *Nina & Kaoz på Fyn - Jeps, har spurgt dyrlægen og han siger alle hunde skal bæres de første tre måneder og de tunge racer det første halve år....

Jeg har bare hørt så mange steder det ikke anbefales de går på trapper. Og da jeg er utrolig bange for at hun skal få skader som følge af at gå på trapper eller anden belastning bærer jeg hende....

Lige nu går hun let ikke på trapper. Vi har inde i lejligheden en trappe med fire trin og den går hun aldrig ned eller op af selv om hun gerne vil med os (måske fordi jeg har lært hende trapper er bndlyst), der bliver hun også båret.

• #13   12. aug 2006 maria - det er jo kun godt at være forsigtig =)

med trappeopgangen er der ikk andet at gøre end at træne hende langsomt op som belinda foreslår, men jeres lille trappe kunne du måske sætte en plade for/over i den ene side (hvis der er plads), så hun kan gå selv op af dem i det mindste.. ligesom til handicappede *GG*

• #14   12. aug 2006 igglo var 4 mdr. da vi fik hende og hun har gået på trappe lige siden... (der er kun 4 trappetrin på vores trappe)

• #15   12. aug 2006 Amigo blev kun løftet de første 6 mdr. jeg skal ned og have tjekket hans hofter og albuer d. 31 Aug, så finder jeg ud af om det har taget skade.

• #16   12. aug 2006 Fie gik ikke på trapper før hun var 1 år.

Det var dr. dyr der anbefalede dette.

• #17   12. aug 2006 Ja, Silche var 9uger da hun piskede op ad trappen, ned gør hun så ikke..............Maxie var på samme alder........Maxie var ca. 9mdr, da han startede med at gå ned...........

• #18   12. aug 2006 Watson får hellere ikke lov før han er et år, på trods af at han er *lille*

• #20   12. aug 2006 vi kender nogen der har en engelsk bulldog, hun bliver ALTID båret, nu tror jeg de er flyttet en sted hen hvor de bor i stuen, men pga de engelskes risiko for dårlig ryg så vil hun resten af sit liv blive båret på trapper, og nu vejer hun altså omkring de 25-30 kg

• #21   12. aug 2006 det lyder mystisk i mine ører mark.. men hva, jeg er jo ikk dyrlæge

• #22   14. aug 2006 Luna gik på trapper fra hun var 4 mdr.. jeg kunne simpelthen ikke bære hende længere.. Jo jeg bare hende en trappe og så gik hun selv en trappe (meget langsomt) og så bar jeg hende endnu en trappe..

Kommentér på:
Hvornår må hun selv?

Annonce