{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.402 visninger | Oprettet:

ræven der ikke var en ræv {{forumTopicSubject}}

Her for et par uger siden, da der var dyreskue i Odense, da havde jeg Kaito med der inde, og sikke en masse sjove kommentar man fik.

nok 90% der kommenterede ham sagde "han ligner en ræv"

5% sagde hyæne (2 damer, på hvert sit sted og tidspunkt), her kom jeg så til at sige til den ene dame, med et smil
"meget er han blevet beskyldt for, men en hyæne ligefrem?!"

og de resterende 5%
var en lille dreng til sin far
"SE FAR, der er en ulv!" (det skete så 2 gange) og jeg grinte inderligt begge gange

men det er sjovt nok hver gang folk kommer hjem til mig, er det den samme reaktion jeg får "ej den ligner en ræv"
tror ikke mange har set en ræv for syns da bestemt han ligner en hund.

kom med jeres historier om hvad jeres hunde er blevet kaldt, kunne være lidt sjovt ikke at være den eneste med den oplevelse >_<

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ræven der ikke var en ræv
  • knud M
    knud M Tilmeldt:
    jan 2008

Følger: 4 Følgere: 2 Svar: 5
    #1   5. jul 2013 Hvor er den smuk smiley

Ja well vores bliver kun beskyldt for at have været med i 101 Dalematiner smiley

• #3   5. jul 2013 Jeg har åbenbart et Rottweiler mix (han er ren lab) smiley

profilbillede
  • #4   5. jul 2013 Gulvmoppe...

• #6   5. jul 2013 Synes han ser smuk ud!

Mops og boxer smiley Det er i hvert fald det jeg lige kan huske smiley Begge dele kan komme fra børn! Men mops kan også komme fra voksne smiley

På papirene er hun godt nok en Fransk Bulldog, men hun tror selv hun er en Staffordshire Bull Terrier smiley

• #7   5. jul 2013 Der går ikke en uge uden dumme kommentarer for os. Vi hører alt muligt, fx: ulv, isbjørn, fejlfarve, "skal de ikke være grå?", "det der er da ikke en husky", "de skal da have blå øjne" osv. Folk er jo så kloge at de ku undvære hovedet smiley

• #8   5. jul 2013 Hvor er han ellers lækker, men hyæne? smiley haha

Vores Lhasa Apso bliver kun forvekslet med Shih Tzu og Coton. Dog sker det oftere, at folk kalder ham for hun.

Da vi havde Kerry Blue Terriers, hørte vi lidt flere bud. Ofte var de "nettohunde," derfor også skotter. Schnauzer hørte man også - og puddel smiley

• #10   5. jul 2013 haha, men det er nu den reaktion jeg får næsten hver gang smiley meget sjovt at SÅ mange forskellige mennesker siger det samme..
    og Katrine, tillykke med den lille spids, jah lidt en ræv kan de jo godt ligne som babyer smiley

og til jer alle, tak for de pæne ord om min lille ræveunge smiley

• #11   5. jul 2013 Nå ja, der er også blevet spurgt og Misha var Alberts hvalp (Albert er min mors Staffordshire Bull Terrier hanhund) HAHA!

• #14   5. jul 2013 jah, har nu også hørt om han ikke var en schæfer blanding op til flere gange, hvor man så står og tripper lidt..

-nej.. nu skal du høre, han har stamtavle og hele muletjavsen du...
    hvor folk så spørger hvad det er for en race..
    - det en Kai
    - en hva-for-en?
    - K-A-I ... kai
    - det har jeg ikke hørt før
    - nej der er nok også kun omkring 12 i hele dk

det er en gennemsnits samtale med fremmede og den er 100 hver gang >_<

prøv i at forklare folk hvad en spidshund er.. de har jo absolut ingen anelse om at hunde er delt ind i grupper, så bliver altid nød til at referer til "slædehundene" for dem har de fleste da set i tv eller noget

• #15   5. jul 2013 haha Trine, det en flot dobbermann >_<

• #16   5. jul 2013 Når jeg går med min lille dreng, siger børn tit "Se, en guld hund!" - fordi alt han har på er guldfarvet, da jeg lige er gået helt amok med den farve for tiden.

Ellers så er det muldvarp, rotte, marsvin, eller 'dobberman'. Når han har sin sele hvor der står gangster på, kommer kommentaren med "Nej se, den hedder gangster" hmm? Ej vel smiley

Det sjoveste var nok da han blev kaldt "væddeløbshund" af tre små drenge smiley Der kunne jeg satme ikke holde masken og måtte altså bryde ud i latter smiley

profilbillede
  • #17   5. jul 2013 Folk tror tit Svende er en blanding af schæfer og gravhund smiley Men han er også blevet kaldt for en ræv...den bedste var en ung gut...nææ han ligner en schæfer med sænket undervogn smiley

Han er en welsh corgi cardigan med tavle smiley

• #18   5. jul 2013 De fleste spørger om ikke Coco er enten en skotte eller "Er det ikke Netto-hunden", jeg plejer at svare, "Aaarrrgh, ikke helt, men en sportsmodel af en skotte vel nærmest smiley En schnauzer."

Og så siger folk som regel "Aaaaaaha.." >_<

• #19   5. jul 2013 tror jeg lider af face-book syndromet "like" er kommet til at "like" nogle af jeres kommentar smiley gik lige op for mig at der står "du er enig" hehe..

• #21   5. jul 2013 Ræv, slædehund (både husky og mutte :-)),norsk buhund, islandskfårhund, akita, ulv og er også blevet skældt rigtig meget ud af en dame, der syntes at det var dyrplageri og dumt at holde en dingo i fangeskab.

• #22   5. jul 2013 Min sort hvide husky er blevet beskyldt for at være: en ulv... en malamute.. en hvid scæfer (JA... af en bestyrer i en dyreforretning der havde en plakat hængende bag disken af en hvid schæfer -.-')

En enkelt gang har en flok unge gutter kørt op på siden af mig og spurgt om min kamphund var farlig og om den bed.. :s måtte forklare dem at det var en slædehund.. men det troede de ikke på da de jo kunne se at hendes øre var kuperede..

• #23   5. jul 2013 Ballet - Kunne nu heller ikke lade være med at grine...for tjo...det passer nu egentligt meget godt smiley Så godt at jeg egentligt har taget den til mig smiley

• #24   5. jul 2013 "Neeeej se en Netto hund" i de yngre generationer, blandt ældre, "det er jo en whiskey hund, skal I ikke også have en hvid" blandt de ældre !

• #25   5. jul 2013 Klassikeren er selvfølgelig "Næh, se det er en gris!", men vi har også mødt et par drenge, der mente, at Dharma (som er brindle) var en myresluger!
    I går sad pigerne og kiggede ud af vinduet og ned på gaden, da en familie går forbi, det ene barn bliver ved med at sige til moren, at der altså "står 2 heste oppe i den der stue!".
    Det er alle eksempler fra børn.
    Så har vi et voksent par, hvor manden (ung gut) er helt overbevist om, at det selvfølgelig er Pitbull Terriere vi har, han må jo have så meget forstand på racen, at han ved hvordan de ser ud smiley

• #27   5. jul 2013 Hanne vidste du slet ikke at skotten har skiftet supermarkede smiley

profilbillede
  • #28   5. jul 2013 Haha ja, det er oftest mænd der siger det, hvorfor ved jeg ikke smiley
    Meeeen, det får nu ikke mit p*s i kog, jeg ved hvad jeg har, og er de nysgerrige er de mere end velkomne til at spørge ind smiley

• #30   5. jul 2013 Vi har en bamse hund:) det siger næsten alle børn vi går forbi;) seeee mor, det er en bamse hund:)

De voksne mener nok at det er en Golden, de spørger altid hvad han er for en, når man så siger Golden retriever kommer den HVER gang, " jeg synes da nok, men plejer de ikke at være hvide" jo nu skal du hører;)

Men sikke en lækker labs du har dig ts:)

• #31   5. jul 2013 Haha, det er ikke til at vide. Men jeg synes det er underligt sommetider... mange af de gutter man møder, de snakker jo som om de har en masse forstand, men hvis de har det, så må de da også have set billeder af pitbulls, og der er godt nok stor forskel på hovedfaconen på de to racer smiley

• #32   5. jul 2013 @ Janine ... jo jo den har jeg set .... Vores søn arbejder i Netto (og det er ikke løgn), den blev lagt på hans facebook engang med en eller anden tekst om han blev betalt for at sætter skotter udenfor aldi, så folk kom til at tænke netto istedet .... andre kaldte ham selvfølgelig forræder smiley

• #33   5. jul 2013 tak Lille-my smiley
    jah lige så snart det ikke er en sort labrador eller en schæfer, så skulle man næsten tro at der folk troede at der kun findes de 2 racer alt andet må jo være en blanding der af >_<

• #34   5. jul 2013 Hahaha, Hanne.. nice! >_<

• #35   5. jul 2013 He he Hvordan skulle han kunne arbejde andre steder smiley

• #36   5. jul 2013 Vaks bliver tit sammenlignet med både en jack russel og et desmerdyr.
    'nej, er din jack russel ikke meget stor?' den høre jeg tit.
    Også høre jeg næsten lige så tit 'se, den ligner et helt desmerdyr'
    Den sidste kommer af at han kan stå fuldstændig rank med ryggen hvis ikke han kan se langt nok.
    Han kan til tider også gå på bagbenene, stadig med rank ryg.

• #37   5. jul 2013 haha.. det er ikke andet end 5 sek siden at endnu en kommenterede at han lignede en ræv i ansigtet >_<

• Simone
    Simone Tilmeldt:
    nov 2012

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 68
    #38   5. jul 2013 Misiu bliver tit kaldt for en Ulv smiley

profilbillede
  • Simone
    Simone Tilmeldt:
    nov 2012

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 68
    #39   5. jul 2013 Og Anton bliver kaldt rotte og dræberhund, fordi han gør ad fremmede... smiley

profilbillede
  • #41   5. jul 2013 Ulv, Bjørn, Chow Chow og Samojede smiley
    Når man siger, det er en Keeshond, svarer de fleste "Nååååeeeee", selvom de (af gode grunde) stadig ikke aner, hvilken hund vi har smiley

• #42   5. jul 2013 Vaks bliver også SÅ tit kaldt ræv! Det er helt vildt o.o

Ellers er er jo den klassiske ''Det er jo ikke en hund, det er en rotte!''. Fandme den mest behårede rotte, jeg nogensinde har set så, LOL.

Har også fået smidt med, at han var en bamse, en kat, og så påstår mange hårdnakket, at han er pomser/chi-blanding, lol.

• #43   5. jul 2013 Jeg havde engang en kanin og folk troede hele tiden det var en hund !
    En mand kom forbi og sagde: Ejj en lille sød Chihuahua du har der. smiley Var fandme ved at flække af grin

• #44   5. jul 2013 åh, sidder og er ved at dø af grin af nogle af jeres historier.
    god en Asta smiley

• #45   5. jul 2013 KÆÆÆFT, han er smuk, Patricia!!

• #46   5. jul 2013 tak smiley også meget glad for ham smiley

• #47   5. jul 2013 syns også det her billede er ret godt af dem begge sammen.. ser så "majestætisk" ud..

"Dronning Bella og Prins Kaito" xD

profilbillede
  • #48   5. jul 2013 Gik tur med min Corgi Elli, da en lille dreng råbte: Se mor! Og peger på Elli. Moren: Ja hvad er det for en? spørger hun drengen. Drengen: Det er et stinkdyr!!
    Hmm ja, farverne er da rigtig nok, men ligefrem et stinkdyr!! smiley

• #49   6. jul 2013 ja, jeg har en hel rævefamilie...og et pindsvin. det er pomeranians.....

profilbillede
  • #51   6. jul 2013 Jeg synes Poulsen er en ret så lækker ræv smiley

• #53   6. jul 2013 Den sjoveste jeg har oplevet var med min gamle islandske fårehund Smilla. Vi møder en dame som med ærefrygt i stemmen siger: "neeeii, den er GODT nok tam hva?" -- øhhh ja smiley

I vinters var mig og hundene i skoven, hvor ducati (malinois) står i en lysning og kigger, da der kommer en dame gående og stopper op og kigger. Jeg kalder ducati til mig, og først da går det ifølge damen op for hende, at det ikke er et rådyr hun står og beundrer smiley

• #54   6. jul 2013 Jeg er så heldig de fleste faktisk kan se hvad min hun er smiley
    Dog er det endnu sjovere hvis jeg kommer gående med min egen og min søster lille Chi samtidig der får jeg også grinet lidt smiley

Den typiske er noget i stil med, "Ejjj der er da godt nok stor forskel på de to, hva??" .. Surpice! haha
    Tror den bedste jeg var ude for var jeg stod og ventede med Sasha (Rotweilere) ved min side og den lille Chi Miv inde i trøjen da en ældre dame kom og spurgte mig om Sasha var moren til lille miv -.-'

Ellers plejer folk ikke rigtig sige noget om Sasha, udover de springer på den anden side af vejen eller man kan høre dem sige til deres børn som om hun er farlig - Gå IKKE hen til den hund agtig smiley

• #55   6. jul 2013 haha vibe, den var god >_<
    et rådyr hahaha...

• #56   7. jul 2013 Jeg er i øvrigt også blevet spurgt om malinoisen og islænderen var mor og datter smiley flot!

• #57   7. jul 2013 altså en hest? o_O

• #58   8. jul 2013 Haha ja den med rådyret var god smiley

Og kathrine man kan tydeligt se at din søde hund ikke er renracet

• #59   8. jul 2013 patricia: nej, islandsk fårehund smiley

• #60   8. jul 2013 Nelly er blevet kaldt for ulv, politihund, og schæferblaning.. Nogle enkelte kan selvfølgelig godt se, at det er en schæferhund, dog gætter næsten alle på at hun er en hanhund..
    Dem der kalder hende schæferblanding, er gerne fordi, at de ikke ved at de findes i sort, og så må jeg jo forklare:) er endda engang gået forbi en mor med to mindre drenge, hvor den ældste (ca. 6 år) udbryder, " se mor! En rigtig schæferhund!!" Hvor moren så bare svarer " jaaer.. Eller noget lignende ihvertfald.." Hvor jeg så siger til drengen at han har ret:) derefter sender moren mig "blikket" og siger "aaarg var?" Haha:)
    Dem der kan se, at det er en schæferhund, er gerne mænd der har været i hundepolitiet, og så må de da liiige hilse:)

Den sjoveste hidtil, er dog fra hun var en lille hvalp.. Min kæreste kommer gående med hende på armen ca. 8-9 uger (skulle pasére et hegn, med en hidsig schæfer, som Nelly var bange for) da han møder en ung pige, som bor et par huse fra os, som så stopper ham og udbryder "nåårh en ræv! Hvorfor har du dog sådan en, og hvor har du fået den fra?" Hvor min kæreste så forklare, at det er en lille schæferhvalp, hvor hun så siger " neeeej, undskyld.. Kan godt se, at det er en lille kat nu" hvorefter min kæreste bare kigger forbavset på hende, og forklare igen, at hun altså tager fejl. Hvorefter hun beskylder ham for at lyve, og surt går videre, efter at have konstateret endnu en gang, at det altså var en kat..

• #61   8. jul 2013 Og lige et billede:)

profilbillede
  • #62   8. jul 2013 Denne her er endnu ikke blevet kaldt så meget - men det kunne være rart med et bud.
    For de der dimensioner ser ikke ud som en klassisk schæfer *GGG*

profilbillede
  • #63   8. jul 2013 Kan ikke vende billedet smiley

• #64   8. jul 2013 Ollie er blevet kaldt Schæfer, Qira ræv og Mystique er både Husky, Ulv og malamute...

• #65   8. jul 2013 Jeg luftede en dag min venindes chihuahua sammen med min Bullmastiff. To piger på ca 7-8 år stopper op og kigger, den ene spørger stille den anden: hvad er det for nogle hunde?
    Veninde svarer: den lille er i hvert fald en chicawowow og den gule, den må være sådan en mops. smiley
    Hvorefter hun spørger hvorfor chihuahuaen (chicawowow) ikke har noget tøj på, det er synd den er nøgen jo? (Juli måned)
    Elsker virkelig børn smiley

• #66   11. jul 2013 C&N.. jah det er sjovt som folk de ved så frygtelig meget om dyr >_< og så bare ikke ved en hujende dyt alligevel..
    og undskylder lidt det sene svar.. men har ikke lige haft tid til compen de seneste 2 dage smiley

• #67   16. jul 2013 Baxi er en hun, men bliver tit kaldt han;)

• #68   18. jul 2013 Min bliver tit kaldt rotte smiley eller gulvklud fordi han er så lille smiley

• #69   18. jul 2013 Jeg har en kokosmåtte:

profilbillede
  • #70   18. jul 2013 ... og en labrador:

profilbillede
  • #71   18. jul 2013 Lækre hunde i har smiley
    Og ja Bella min lab mix bliver også altid kaldt en han, fordi hun er stor xD

• #72   18. jul 2013 tjaaa vi var ude og gå ved skovsøen i odense.
    min australian shepherd hvalp.
    en dame med en ældre tyk hund kom hen og spurgte "ih jeg kender også en som har en husky hund " måtte så fortælle at det var en australsk hyrdehund. og fik af vide "nej for det er kun husky hunde der har blå øjne og plettet pels" hmmm okaq...

og ja så var der nogle forbi vores butik som havde hund med som lige var inde og få lidt vand hvor moren spørg " hvad er det for en race? den ligner en beagel?"

hmmm synes nu hverken hun ligner en beagel eller en husky

profilbillede
  • #73   19. jul 2013 haha, nej det gør hun bestemt ikke >_< men lækker lille blue merle (er det ikke det det hedder?) må ærligt indrømme er ikke lige så stærk i den farve og dens regler

Kommentér på:
ræven der ikke var en ræv

Annonce