{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
743 visninger | Oprettet:

Bobo bliver bestjålet {{forumTopicSubject}}

Jeg har længe undret mig over, hvor pokker alle de legeting jeg har købt til Bobo bliver af. Jeg har købt rigtig meget til ham, men det forsvinder, jeg tænkte at han måske gravede det ned, men så kunne jeg bare ikke forstå, hvorfor han ikke gravede det op igen, han var jo så glad for at lege med det.

For 20 minutter siden blev mysteriet så opklaret, eller delvist ihvertfald.

Jeg fandt Bobo's spritnye foderterning(den dyre til 144 kr, som kan justeres i sværhedgraderne) på den anden side af hegnet. Hvordan kan det dog lade sig gøre, naboen har 100% sikkert ikke været hjemme og hvis de havde, ja så var de nok ikke gået ind i vores have for at tage Bobo's legetøj, de har jo ikke hund. Godt nok har jeg bemærket at der er blevet gravet under hegnet, men hullerne ser bare ikke store nok ud til at Bobo kan komme igennem.

Jeg fandt desværre ikke andet af Bobo's legetøj derinde.

Så er spørgsmålet, er det Ræven eller er det kragerne? Ræven hmm skal det ikke bruge et hul der er på størrelse med et Bobo skulle bruge(Bobo er Border Collie og vejer 16.5 kg), Kraverne hmm de kan da for faen ikke flyve med en sådan en stor firkantet ting i munden??? Eller kan det være pindsvinet? hmm et pindsvin graver da ikke, gør det?

Hilsen Marianne



*Homestyle, -jeg glemmer dig aldrig, R.I.P 26/9-05*


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bobo bliver bestjålet
  • #1   4. nov 2005 Godmorgen Marianne! Ræven er et rigtig godt bud. Her hvor jeg bor kan man ikke stille træsko og ting i den størrelsesorden ud i haven uden at ræven stjæler det. Vi har set den gøre det flere gange. :o)

  • #2   4. nov 2005 Godmorgen Helle!

    Men er det så normalt, at ræven ikke tager han gamle kødben? det er stort set det eneste han har tilbage.

    Vil Ræven ligefrem grave sig ind i haven? og har den ikke bruge for et større hul? det ser unægtelig ud som om at hullerne under hegnet er gravet fra den udvændige side, men alligevel....


  • #3   4. nov 2005 Jeg ved fra erfaring at en ræv ikke behøver et særlig stort hul. Jeg arbejdede på et tidspunkt i en fritidsklub (byggelegeplads) med heste, grise, geder, kaniner osv.
    Vi havde lige fået 3 nye ællinger og de var bare såååå søde. :o)
    Vi havde placeret dem i et udendørs skur a'la et hønsehus. Da jeg kom næste morgen ved 9-tiden var de væk og der var et fint gravet hul (ca. 15 cm. i diameter). Jeg fandt nogle dele af de små stakler rundt omkring på legepladsen. (Så det var bare igang med det helt store tjek af legepladsen inden ungerne kom, for nej, et ramaskrig der ville ha' været kommet hvis de så det.) :o(
    Et par dage senere stødte jeg på én der boede på en villavej lige ved siden af som havde fundet de sidste rester i sin have. Hun havde set ræven grave noget ned om aften og havde tjekket hvad det var om morgenen.
    Håber at du forstod. Er lige stået op og sidder stadig med grus i øjnene! :o)))



  • #4   4. nov 2005 Men det er da underligt at den ikke stjæler hans kødben! :o/

  • #5   4. nov 2005 Ok så er det nok ræven... hvordan hulan sikre jeg min have mod ræven? vi troede jo det var Bobo der gravede de huller, undrede os dog over, at det så ud som om hullerne var grave udefra og så var det måske lidt mærleligt, at vi aldrig se Bobo på den anden side af hegnet(med mindre vi har set ham hoppe over!!! he he)

    Benene gider ræven måske bare ikke, fordi de er afgnavet??? hvem ved hvad en ræv tænker smiley


  • #6   4. nov 2005 Ja, jeg gad nok vide hvad de tænker! *GG*
    Den eneste måde du kan sikre din have på mod ræve er vist at sætte hønsenet op hele vejen rundt og grave det ca. en halv meter ned så den ikke kan grave sig under. Det gjorde vi da vi havde kaniner rendende løs i haven. :o)


  • #8   4. nov 2005 Lillen: det er da ikke rigtig er det???? i så fald, hvor langt skal der være mellem glasene? vores have er på 1300 kvm.



  • #10   4. nov 2005 hmm nå men det kan vel prøves af... Snakker vi om et alm. drikkeglad eller skal der en større portion til? ja du er jo den kloge på det her felt *LOOOL*

  • #12   4. nov 2005 ja det er jo lige det, måske bliver jeg nød til at bede Jesper om at hjælpe mig, men tror du ikke ræven bliver forvirret, hvis vi blander vores tis? *GG*

  • #15   4. nov 2005 og hvis vi så blander det??? hvad kalder man det så? "høntis"?

  • #19   4. nov 2005 Hø hø jeg vi er vel nok sjove i dag hva'? Joo jeg tager dig skam meget seriøst, jeg er bare forvirret og vil så gerne gøre det helt rigtige *LOOOOL*

    Jeg bor i Vig og du er da velkommen...


  • #21   4. nov 2005 Vig ligger mellem Holbæk og Sjællands Odde. Man køre altid igennem Vig når man skal med færgen fra Odden.

    Jeg er uddannet ned hos Roger Abrantes, men det er længe siden og ikke så meget brugt.


  • #24   4. nov 2005 Jeg stoppede også, men ikke frivilligt, jeg gik på det allerførste fuldtidshold, vi var nugle der var blevet lovet uddannelsen på "fri ungdomsuddannelsesordningen" men det kunne han jo ikke holde så jeg stoppede efter et år, jeg mener jeg gig der i 97

    Min mening om RA behøver vist ikke komme frem her, ja så forstå folk nok en mening alligevel...


  • #25   4. nov 2005 Ja Homestyle han var bare SÅ smuk, han var min soulmate

    Tak


  • #27   4. nov 2005 ok hygge

  • #28   5. nov 2005 Marianne >> Hmmm.....vores træsko var da hverken mad eller små dyreunger?!!

Kommentér på:
Bobo bliver bestjålet

Annonce