{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.123 visninger | Oprettet:

Er min chihuahua racetypisk? (for sjov) {{forumTopicSubject}}

Ja som overskriften siger: er min chihuahua racetypisk?

Jeg har lidt svært ved at forstå racestandarden og fører den over på min chihuahua smiley så hvis nogen er gode til chier og hvordan de skal se ud, så kom gerne på banen.

Han er 6 mdr gammel, og er ved at skifte til voksen pels (han er Langhåret) så pelsen bliver selvfølgelig en del anderledes.

Han vejer pt. ca. 1,4 kg.

Smider et billede eller to herinde, men tjek gerne hans profil, der ligger jo så flere, både fra tidligere og nu.



Det er ikke meningen at han skal bruges til avl, da han ikke har stamtavle, men hvis han bliver rigtig god og forbliver sund og rask, og bliver testet fri for PL osv. Overvejer vi at få et enkelt kuld, da vi gerne så selv ville have en hvalp. Men det er blot tanker, ikke noget vi overhovedet har planer om!

Jeg forventer ikke at få at vide at han er perfekt osv. jeg er hans ejer så jeg har svært ved at se kritisk på hans udseende, så vær endelig kritiske.. smiley
Husk man kan godt være kritisk og give kritik på en god måde smiley

Og tråden må også gerne bruges til hyggesnak om chihuahuaen generelt smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er min chihuahua racetypisk? (for sjov)
  • #1   3. jul 2013 et mere

    profilbillede
  • #2   3. jul 2013 og så er det man ikke har nogen hvor han står op... argh!..

    tager lige nogen smiley


    profilbillede
  • #3   3. jul 2013 håber i kan tænke jer til at han gider at stå ordentligt smiley

    profilbillede
  • #4   3. jul 2013 Jeg synes han ser lidt for langbenet og langsnudet ud. Men fin det er han.

  • #5   4. jul 2013 Han er ret langbenet, men han er meget lille og mangler jo en del pels. synes det er svært at sammenligne ham når de voksne jo har pelsen ned over benene.

    Snuden synes jeg ikke er lang, men det kan da godt være i forhold til standarden.. smiley
    Synes nemlig de chier jeg ser er meget forskellige i næsepartiet så har svært ved at sammenligne.


  • #6   4. jul 2013 her er der et nyt billede, men ved ikke hvor let der er at se på det.



    profilbillede
  • #7   4. jul 2013 hehe okay smiley

    jeg synes det er så svært med chien, fordi de er så forskellige, også med tavle.
    Men der er jo en standard, det er bare om at kunne se det smiley
    Og det er altid sværer at se fejlene på sin egen hund, end på andres.


  • #9   4. jul 2013 det er jo det, men jeg kan jo ikke se når vi er til hundeleg om de er avlsgodkendt smiley hehe..

    men nu er han ikke købt for at passe på standarden, så havde jeg nok købt med tavle.. men det er da sjovt at vide smiley


  • #10   4. jul 2013 Jeg vil understrege til at starte med, at jeg ikke er dommer. Jeg udtaler mig som privatperson. Og det er svært at vurdere noget ud fra billeder, og en 6 mdr. hvalp.

    Din hund er super lækker, og han ser rigtig sød ud.
    Han har et pænt hoved med en tilpas længde snude. Men hovedet kunne ønskes mere æbleformet, stoppet er lidt rigeligt stejl. Han har flotte store ører.
    Han er umiddelbart en smule for lang i kroppen men ikke voldsomt, og overlinien ser ud til at bue lidt, men det er meget svært at vurdere på dine billeder.
    Hans hale er ansat for lavt, bærer han den nogensinde i den ønskede halvbue?
    drejer hans poter udad? Det ser sådan ud på billedet hvor han står.

    Altså alt i alt, super lækker hund. Men jeg synes måske ikke han syner voldsomt racetypisk, dog er man jo ikke i tvivl om racen, men han kan jo ændre sig meget endnu.


  • #11   4. jul 2013 Aner det ikke, men måtte lige kommentere de søde billeder, særligt der hvor han ligger og ødelægger toiletruller. Han er en sød lille fis smiley

  • #12   4. jul 2013 Tak for det gode Indlæg. Er på fra mobilen så hvis jeg ikke lige får svaret på det hele beklager jeg smiley

    Det med at overlinjen buer lidt tror jeg godt du kan have ret I, dog ikke noget jeg lægger mærke til. Ved der er nogen der avler dem for lange med vilje (ikke hans opdrætter) men det kan jo sagtens være han er det alligevel, men det er ikke meget.

    Halen bærer han næsten altid oppe I en bue. Tror det er fordi han bare står og lytter til noget larm udenfor at han har den nede. smiley
    Jeg har aldrig lagt mærke til om hans bagpoter går udad men umiddelbart nej, I hvert fald ikke når han går. Men vil da lige kigge lidt efter. smiley

    Calule Tusind tak smiley han er en værre lille bandit, men hvordan skælder man dog sådan en lille charmetrold ud.. hi hi smiley


  • #14   25. apr 2014 Fandt lige min gamle tråd, og tænkte jeg lige ville smide et nyt billede ind, hvis nogen skulle have lyst til at vurdere ham (så godt man nu kan ud fra et dårligt billede) nu hvor han er over 1 år. smiley

    Forresten Pia, fik vidst aldrig svaret dig, men tak for dit svar, han har PL på begge knæer, men om det er pga benstillingen ved jeg ikke, men det kunne da sagtens være.


    profilbillede
  • #16   26. apr 2014 Tusind tak Ida Kristine. smiley

    Han kan stadig godt se lidt hvalpet ud, og stortset alle vi møder tror han er en lille hvalp, han ser dog ikke nær så hvalpet ud mere som han har gjort, han er begyndt at få det voksne fjæs tihi.. Men hvalp bliver han nok ved med at være for de der ikke kender ham smiley
    Og min mor der sagde til mig da jeg var lille at man ikke kan få en hund der forbliver hvalp smiley

    Her er lige et billede fra i dag, hvor man kan se hvor voksen han er begyndt at blive.. smiley


    profilbillede
Kommentér på:
Er min chihuahua racetypisk? (for sjov)

Annonce